Cobrief Logo

Søkeresultater for Anbudssøk

  1. Anbudssøk
    75110000 Allmenne offentlige tjenester

Viser 1-25 av 92 resultater

  1. Direktoratet For Forvaltning Og Økonomistyring

    Anskaffelse - Prosjektbistand – Konseptvalgutredning Overgang til skybaserte økonomitjenester

    Direktoratet For Forvaltning Og Økonomistyring har inngått en avtale med Menon Economics AS om å levere prosjektbistand for en konseptvalgutredning om overgang til skybaserte økonomitjenester, til en verdi av 3 millioner kroner. Det ble lagt vekt på relevant kompetanse og erfaring samt oppdragsforståelse (70%), og pris (30%).

    Resultat2. des. 20253 000 000 kr
  2. Arbeidstilsynet

    Tjenestekonsesjon – HMS-kort

    Arbeidstilsynet trenger en tjenestekonsesjon for HMS-kortordningen over 3 år, med en maksimal totalverdi på 200 millioner kroner. Avtalen innebærer etablering, utvikling og vedlikehold av løsningen for HMS-kortordningen, samt levering av tjenester knyttet til produksjon og distribusjon av HMS-kort, inkludert drift, personalisering, utvikling, utforming og håndtering av registeroppslag. Leverandørens vederlag består fullt ut av retten til å tilby HMS-kort og tilknyttede tjenester mot betaling fra brukerne, og driftsrisikoen er overført til leverandøren. Evry Card Services AS har sannsynligvis kontrakten i dag. Se K1 i konkurransegrunnlaget for mer informasjon om kvalifikasjonskrav.

    Konkurranse28. nov. 2025
    12. jan. 2026(33 dager)
    200 000 000 kr
  3. Ks-kommunesektorens Organisasjon

    Hvordan kan redusert statlig detaljstyring bidra til bedre ressursbruk og effektiv oppgaveløsning i de sosiale tjenestene i Nav?

    Ks-kommunesektorens Organisasjon trenger et FoU-prosjekt for å utrede hvordan redusert statlig detaljstyring kan forbedre ressursbruk og effektivisere oppgaveløsningen i Navs sosiale tjenester. Prosjektet skal identifisere årsaker til unødvendig saksbehandling og økt ressursbruk, foreslå forenklinger i lov, forskrift og lovfortolkninger av sosialtjenesteloven, samt vurdere statlig veiledningsmateriell opp mot forutsetningene i sosialtjenesteloven.

    Konkurranse7. nov. 2025
    26. nov. 2025(Utgått)
  4. Oslo Kommune, Byrådsavdeling For Utdanning

    Kjøp av tjenester for barnehagedrift

    Oslo Kommune, Byrådsavdeling For Utdanning, trenger tjenester for barnehagedrift for to barnehager i bydel Frogner og to barnehager i bydel Gamle Oslo, med en total estimert verdi på 830 millioner kroner over 6 år. Kontraktene vil deles per bydel, med en estimert verdi på 250 millioner kroner for Bydel Gamle Oslo og 580 millioner kroner for Bydel Frogner. Tjenestene skal sikre privat drift av barnehagene i Oslo. Tildelingskriteriene er kvalitet i tjenesten (90%) og informasjonssikkerhet og personvern (10%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon på et gyldig kvalitetssikringssystem og kort beskrivelse av barnehager leverandøren har driftet de siste tre år, inkludert størrelse og driftsperiode.

    Konkurranse4. nov. 2025
    5. des. 2025(Utgått)
    830 000 000 kr
  5. Anskaffelser i Akershus, Buskerud og Østfold KO

    Kunnskapsgrunnlag regional utvikling i Buskerud

    Anskaffelser i Akershus, Buskerud og Østfold KO har inngått en avtale med Agenda Kaupang AS om å levere et kunnskapsgrunnlag og prosesstøtte for regional utvikling i Buskerud, med en total verdi på 4 millioner kroner. Tjenestene omfatter utarbeidelse av et praksisnært kunnskapsgrunnlag om relevante og virksomme tiltak for å realisere de politiske utviklingsmålene i regional planstrategi, samt redegjørelse for forutsetninger for tiltakenes virkning og samfunnsøkonomisk verdi. Det ble lagt vekt på leverandørens oppdragsforståelse og tilbudt kompetanse, spesielt fagkompetanse innen de tre politiske utviklingsmålene, metodisk kompetanse (systematiske kunnskapsoppsummeringer, vurdering av forskningskvalitet, samfunnsøkonomiske beregninger, gapanalyser) og prosessledelseskompetanse, samt erfaring med kunnskapsformidling.

    Resultat14. okt. 2025
  6. Midt-telemark Kommune

    Utskrift, kopi og skann som en tjeneste (Print as a Service) for åtte kommuner i Telemark

    Midt-Telemark Kommune trenger en totalansvarlig leverandør for utskrift, kopi og skann som en tjeneste ("Print as a Service") for åtte kommuner i Telemark (Kviteseid, Nissedal, Nome, Midt-Telemark, Vinje, Seljord, Tokke og Fyresdal), med en maksimal totalverdi på 33,2 millioner kroner. Tjenesten skal primært leveres som en skybasert løsning, men med mulighet for lokal installasjon i sikre soner, og skal dekke alle administrative prosesser for produktområdet, inkludert nødvendige tjenester, programvare og utstyr. Tildelingskriteriene er pris (30%), kvalitet (40%) og miljø (30%). Kvalitetskriteriet vektlegger sikkerhetsløsninger, beskrivelse av leverandørens løsning innen lisenser, programvare og produktportefølje, follow-me-løsning og kundeservice. Miljøkriteriet fokuserer på levetidsforlengelse, behovsanalyse og optimalisering, samt gjenvinning og gjenbruk.

    Konkurranse1. okt. 2025
    31. okt. 2025(Utgått)
    33 213 095 kr
  7. Vestvågøy Kommune

    Prosjektadministrator og utredningsbistand for kommunesammenslåing

    Vestvågøy Kommune trenger prosjektadministrator og ekstern rådgivningsbistand for en kommunesammenslåing mellom Moskenes og Vestvågøy, med en maksimal totalverdi på 3,5 millioner kroner. Prosjektadministratoren skal håndtere administrative oppgaver, koordinere møter og samarbeide med myndigheter, med fast kontor på Vestvågøy rådhus og reiseaktivitet i begge kommuner. Den eksterne rådgiveren skal utføre kartlegginger, utredninger og vurderinger knyttet til satsingsområder og rammebetingelser for den nye kommunen, inkludert erfaringsinnhenting og faglig støtte.

    Konkurranse16. sep. 2025
    20. okt. 2025(Utgått)
    3 500 000 kr
  8. Skien Kommune - Grenlandskommunenes Innkjøpsenhet (gki)

    Rammeavtale Konsulenttjenester plan- og byggesak

    Skien Kommune - Grenlandskommunenes Innkjøpsenhet (gki) har inngått en rammeavtale med Multiconsult Norge AS og Sweco Norge AS om å levere konsulenttjenester innen plan- og byggesaksbehandling over 4 år, til en verdi av 10 millioner kroner. Tjenestene omfatter saksbehandling av reguleringsplaner, overordnede planer og byggesaker. Det ble lagt vekt på tilbudt kompetanse og oppdragsforståelse. 10 leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat6. aug. 2025
  9. Oslo Kommune Gravplassetaten

    Anskaffelse av nytt fagsystem for Gravplassetaten

    Oslo Kommune Gravplassetaten har avlyst konkurransen om anskaffelse av et nytt fagsystem for Gravplassetaten, som skulle dekke datatjenester innen rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte. Konkurransen ble avlyst på grunn av at kun ett gyldig tilbud ble mottatt. Prosjektet hadde en planlagt varighet på 6 år med en maksimal kontraktsverdi på 7 millioner kroner. Det var opprinnelig tre leverandører som deltok i konkurransen.

    Resultat11. juli 20257 000 000 kr
  10. Oslo Kommune Gravplassetaten

    Anskaffelse av nytt fagsystem for Gravplassetaten

    Oslo Kommune Gravplassetaten trenger et nytt fagsystem med tilhørende selvbetjeningsløsninger for å støtte etatens endringsprosess og videreutvikling av ansvarsoppgaver. Kontrakten gjelder levering av datatjenester, inkludert rådgivning, programvareutvikling, internett og systemstøtte, over en periode på 6 år, med en maksimal totalverdi på 6,7 millioner kroner. Konkurransen gjennomføres som en konkurranse med forhandling i to trinn, hvor kvalifiserte leverandører inviteres til å levere tilbud.

    Konkurranse3. juli 2025
    15. aug. 2025(Utgått)
    6 700 000 kr
  11. Sortland Kommune / Suorttá Souhkan

    Anskaffelse av rådgivertjenester innenfor byggesaksbehandling

    Sortland kommune trenger rådgivertjenester innen byggesaksbehandling for en rammeavtale over 4 år, med en maksimal totalverdi på 9 millioner kroner. Tjenestene inkluderer saksbehandling etter plan- og bygningsloven, rådgivning til byggesaksavdelingen, utforming av maler, ukentlige statusavklaringsmøter, dokumenttilsyn og oppfølging av ulovligheter. Arbeidet kan utføres digitalt fra leverandørens arbeidssted, og det er ingen geografiske begrensninger. Tildelingskriterier og kvalifikasjonskrav finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse23. juni 2025
    30. juni 2025(Utgått)
    9 000 000 kr
  12. Sortland Kommune / Suorttá Souhkan

    Anskaffelse av konsulenttjenester for revisjon av kommuneplanens arealdel og byplan

    Sortland kommune trenger konsulenttjenester for revisjon av kommuneplanens arealdel og byplan over 30 måneder, med en maksimal totalverdi på 4 millioner kroner. Konsulenten vil være ansvarlig for å vurdere gjeldende planer, utarbeide planprogram, gjennomføre nødvendige analyser og konsekvensutredninger, samt planlegge og gjennomføre medvirkningsprosesser med innbyggere og andre aktører. Det kreves også konsultasjon med reinbeitedistriktet og samarbeid med regionalt planforum. Tjenestene skal leveres i Nordland, og tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse1. juni 2025
    17. juni 2025(Utgått)
    4 000 000 kr
  13. Halden Kommune

    Kjøp av kontrolltjenester: alkohol- og tobakksalg

    Halden Kommune trenger kontrolltjenester for skjenkebevillinger, serveringsbevillinger og salgsbevillinger for alkohol samt salg av tobakk og tobakkssurrogater i henhold til Alkohol- og Tobakksalgslovgivning. Tjenestene skal leveres i Viken over en periode på 4 år. Omfanget av oppdraget kan variere fra år til år, avhengig av antall bevillinger og utsalgssteder. Tildelingskriterier og kvalifikasjonskrav finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse11. mars 2025
    1. apr. 2025(Utgått)
  14. Namsos Kommune

    Salgs- og skjenkekontrolltjenester

    Namsos Kommune har inngått en avtale med Nordfjeldske Kontroll AS for levering av salgs- og skjenkekontrolltjenester samt tobakkskontroller for kommunene Grong, Nærøysund, Overhalla, og Namsos. Avtalen har en varighet på 2+1+1 år, med en total verdi på 2,3 millioner kroner. Tjenestene skal utføres i henhold til alkoholloven og alkoholforskriften, samt tilsyn med tobakksskadeloven, og dekker både faste og midlertidige salgs- og skjenkesteder i Trøndelag. Det ble mottatt ett tilbud i konkurransen.

    Resultat13. jan. 2025
  15. Fauske Kommune

    Tobakk- og skjenkekontroll til Fauske kommune

    Fauske Kommune trenger tjenester for tobakk- og skjenkekontroll gjennom en rammeavtale over 4 år, med en maksimal totalverdi på 2,3 millioner kroner. Tjenestene innebærer tilsyn av utsalgssteder som selger tobakk og alkohol i Fauske kommune, hvor det er registrert 17 bedrifter for salg av tobakk, 9 utsalgssteder for alkohol og 14 bevillingshavere for skjenking av alkohol. Kontrollene skal utføres i henhold til alkoholloven, alkoholforskriften, tobakksalgsforskriften, samt eventuelt alkoholpolitisk handlingsplan for Fauske kommune. Detaljer om tildelingskriterier og kvalifikasjonskrav finnes i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse13. jan. 2025
    7. feb. 2025(Utgått)
    2 300 000 kr
  16. Bodø Kommune

    Barnevernkonsulent Bodø Barneverntjeneste

    Bodø Kommune trenger å leie inn 2-4 erfarne barnevernkonsulenter for å utføre oppgaver etter barnevernloven i Bodø og nærliggende områder. Oppgavene inkluderer barnevernundersøkelse, igangsetting, oppfølging og evaluering av barneverntiltak. Kontrakten har en varighet fra snarest til tidligst 31. juli 2025, med mulighet for forlengelse ut 2025, og en maksimal totalverdi på 500 000 kroner. Konsulentene må ha minimum bachelor i barnevern/sosialt arbeid, solid erfaring fra kommunalt barnevern, og være dyktige i saksbehandling og dokumentasjon, samt håndtere fagprogrammet Familia godt. Tildelingskriteriene vektlegger totalpris, inkludert reise- og oppholdsutgifter, og kvalitet, med ca. 50 % på hver.

    Konkurranse20. des. 2024
    13. jan. 2025(Utgått)
    500 000 kr
  17. Oslo Kommune Bystyrets Sekretariat

    Anskaffelse av brakker til forhåndsstemmegivningen ved stortingsvalget og sametingsvalget 2025

    Oslo Kommune Bystyrets Sekretariat trenger å leie moduloppbygde og mobile brakker som skal brukes som lokaler til forhåndsstemmegivningen ved stortingsvalget og sametingsvalget i 2025. Brakkene skal plasseres på 26 sentrale steder i Oslo, og hver brakke består av 2-3 brakkemoduler. Leverandøren er ansvarlig for utplassering, montering, demontering og fjerning av brakkene, som må være ferdig innredet og klare til bruk ved starten av forhåndsstemmegivningen. Den maksimale totalverdien av kontrakten er 21 millioner kroner. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse16. des. 2024
    24. jan. 2025(Utgått)
    21 000 000 kr
  18. Asker Kommune

    (24160) Print, scan og kopi som en tjeneste

    Asker Kommune har inngått en avtale med Canon Norge AS for levering av utskrift, kopi og skanning som en tjeneste, kjent som Print as a Service (PraaS). Tjenesten inkluderer en komplett maskinpark med norsk språklig support og opplæring, samt on-site tekniker ved behov, og alt forbruksmateriell unntatt papir. Leverandøren er ansvarlig for drift og logistikk, og kan benytte brukte maskiner. Avtalen dekker Viken-regionen og har en estimert totalverdi på 5 millioner kroner. Det var krav om service og oppdragsspesifikk kompetanse, samt miljøhensyn, og Canon Norge AS var den eneste tilbyderen i konkurransen.

    Resultat27. nov. 2024
  19. Vestfold Fylkeskommune

    Digitalt møteverktøy for politiske møter

    Vestfold fylkeskommune planlegger anskaffelsen av et digitalt møteverktøy for politiske møter, som skal erstatte dagens løsning fra First Agenda når avtalen utløper i 2025. Leverandører inviteres til å delta i en markedsdialog gjennom 1 til 1 møter for å gi innspill til anskaffelsen. Det nye systemet skal integreres med sak/arkiv systemet, støtte funksjoner som taleliste og votering, og være universelt utformet.

    Planlegging25. nov. 2024
    3. mars 2025(Utgått)
    1 500 000 kr
  20. Horten Kommune

    Salgskontroll for alkohol og tobakk, samt skjenkekontroll

    Horten Kommune har inngått en rammeavtale med Johnsrud Etterforskning og Rådgivning for levering av tjenester innen salgs- og skjenkekontroll samt ekstern tobakkskontroll i Vestfold og Telemark. Avtalen har en total verdi på 2 millioner kroner. Tjenestene er en del av allmenne offentlige tjenester, og tildelingskriteriene var basert på pris (15%), kvalitet (55%) og miljø (30%). Det var tre tilbydere som deltok i konkurransen.

    Resultat20. nov. 2024
  21. Tønsberg Kommune

    Rammeavtale for salgskontroll for alkohol-, tobakk- og skjenkekontroll

    Tønsberg Kommune trenger kompetanse for å levere salgskontroll for alkohol-, tobakk- og skjenkekontroll i Vestfold og Telemark over 4 år til en verdi av 3 600 000 NOK. Formålet med anskaffelsen er å inngå rammeavtale på eksterne tjenester for å sikre kontroll med salg av alkohol og tobakk. Et viktig formelt krav er at leverandøren må ha en viss årlig omsetning for å kvalifisere seg.

    Konkurranse13. nov. 2024
    13. des. 2024(Utgått)
    3 600 000 kr