Anbudsoversikt for 08-UDE-2025 Kvalitetsutvikling i oppfølgingstjenesten

Brief

Forskning og utdanning

Oslo Kommune Utdanningsetaten trenger konsulenttjenester for kvalitetsutvikling i oppfølgingstjenesten, med en maksimal totalverdi på 2 millioner kroner over 5 måneder. Prosjektet består av innsiktsarbeid om målgruppen til oppfølgingstjenesten og tilgrensende målgrupper, samt presentasjon av resultatene. Arbeidet skal resultere i to uavhengige rapporter. Tildelingskriteriene er pris (30%), oppdragsforståelse og metodikk (40%), og kompetanse (30%).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Tittel
08-UDE-2025 Kvalitetsutvikling i oppfølgingstjenesten
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Monica Møller
Kontakt telefon
+47 45021782
Adresse
Grensesvingen 6, 0663 OSLO
Tilleggskategorier (CPV)
Lokasjon
Estimert verdi
2 000 000,00 kr
Varighet
5 måneder
Beskrivelse
Byrådet har igangsatt prosjektet «Ungt utenforskap». Målet med prosjektet er at unge som står i fare for å falle utenfor eller som står utenfor utdanning, jobb, eller annen aktivitet, skal fanges opp og få den hjelpen de trenger. Ut fra dette prosjektet har byrådet igangsatt prosjektet «Kvalitetsutvikling i oppfølgingstjenesten» som er det prosjektet som dette innsiktsarbeidet inngår i. Oppfølgingstjenesten involverer mange aktører, og målgruppa er svært sammensatt med stor variasjon når det gjelder hvilke(t) tilbud de trenger for å returnere til opplæring eller komme i arbeid. Det er i dag ikke noe system som sikrer at kommunen har de tilbudene som målgruppa trenger eller rett dimensjonering av tilbud. Det finnes altså ikke noe helhetlig tjenestetilbud i kommunen rettet mot denne ungdomsgruppa. Resultatet er svært store ulikheter mellom skoler, bydeler og Nav-kontor, og det er tilfeldighetene som avgjør om unge får den hjelpen de trenger.
Kjennskap til OT-målgruppens behov er grunnleggende for å utvikle tiltak som kan bidra til tilbakeføring til videregående opplæring eller kvalifiserende tiltak for varig sysselsetting.
Anskaffelsen består av tre deler:
1. Innsikt om målgruppen til oppfølgingstjenesten
2. Innsikt om tilgrensende målgrupper
3. Presentasjon av resultatene i desember 2025
Arbeidet skal resultere i to rapporter som må kunne leses uavhengig av hverandre. Vi gjennomfører dette som én anskaffelse fordi det er stor grad av overlapp mellom informantene for de to delene.
Tildelingskriterium 1
Pris
Totalpris for oppdraget
Tildelingskriterium 2
Kvalitet
Oppdragsforståelse: · Beskrivelse av hvordan oppdraget er tenkt løst · Beskrivelse av metodikk, forskningsdesign og fremgangsmåte · Fremdriftsplan
Tildelingskriterium 3
Kompetanse
Beskrivelse av faglig og relevant kompetanse
Kvalifikasjonskrav 1

Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    15. mai 2025, 07:11

  2. Åpningsdato

    25 døgn

    16. juni 2025, 10:00

  3. Frist for innlevering

    16. juni 2025, 10:00

  4. Vedståelsesfrist

    16. aug. 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner