Fjellinjen ønsker å anskaffe et skytjenestebasert standardsystem for økonomi. Systemet skal håndtere inngående fakturaer, bokføre korrekt, produsere korrekt regnskap, avstemme og få gjennomført betalinger i henhold til lover, forskrifter og interne forventninger. Anskaffelsen skal også dekke tilleggstjenester i forbindelse med implementering. Leverandør skal sørge for nødvendige integrasjoner for at systemet skal kunne tas i bruk og ha ansvar for vedlikehold av disse.
Kontrakt fornyes automatisk, ref. avtale punkt 4.1Hovedtrekkene i prosedyrenFjellinjen ønsker å anskaffe et skytjenestebasert standardsystem for økonomi. Systemet skal håndtere inngående fakturaer, bokføre korrekt, produsere korrekt regnskap, avstemme og få gjennomført betalinger i henhold til lover, forskrifter og interne forventninger. Anskaffelsen skal også dekke tilleggstjenester i forbindelse med implementering. Leverandør skal sørge for nødvendige integrasjoner for at systemet skal kunne tas i bruk og ha ansvar for vedlikehold av disse.
Anskaffelsen dekker også support under avtalen.
Oppdragsgiver skal også ha tilgang til leverandørens tjenestekatalog for å kunne bestille tilleggsmoduler. Det er et krav at modulene skal være integrerte og at de har en naturlig sammenheng med økonomisystemet.
Leverandør skal bistå i forbindelse med avslutning av skytjenestene. Dette kan f.eks være tilbakeføring av Kundens data eller overføring til ny leverandør.
Det er ønskelig at ny avtale kan tas i bruk mot slutten av 2024.