Anbudsoversikt for 2024 - Anskaffelse av 3-akslet gassfeiebil til Trondheim Bydrift (Prekvalifisering)

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Avløpshåndtering

Trondheim Kommune trenger kompetanse innen levering av 3-akslet biogassdrevet feiebil for å levere drift og vedlikehold av det kommunale vegnettet i Trondheim over 36 måneder. Feiebilen skal brukes til rengjøring og feiing av hovedveier, kollektivfelt, boliggater, samleveier samt offentlige områder som parkeringsplasser og skolegårder. Et viktig formelt krav er at leverandøren skal ha gode rutiner for kvalitetsstyring og HMS, dokumentert enten gjennom beskrivelse av rutiner eller ISO 9001:2015 sertifikat.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
2024 - Anskaffelse av 3-akslet gassfeiebil til Trondheim Bydrift (Prekvalifisering)
Lokasjon
Varighet
36 måneder
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Minstekrav til kvalifikasjonskrav Minstekrav til kvalifikasjonskrav Minstekrav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre kontrakten. Leverandøren skal ha en rating på minimum klasse A(AN for nyetablerte foretak), etter Bisnode AAA-ratingsystem, eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering/rating, ikke eldre enn 6 måneder, og som baserer seg på siste kjente regnskapstall. En rating skal være utført av en kredittvurderingsinstitusjon, og i henhold til gjeldende lover og regelverk. Dersom leverandøren har saklig grunn til å ikke fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle stilling ved å fremlegge, for eksempel, erklæring fra finansinstitusjon om selvskyldnerkausjon.
Kvalifikasjonskrav 2
Fullmakt til å innhente utvidet skatteattest
Se konkurransegrunnlaget punkt 4.2 og vedlegg "Fullmakt utvidet skatteattest". Krav om utvidet skatteattest Trondheim kommune har i samarbeid med skatteetaten besluttet å benytte utvidet skatteattest for alle sine kontrakter. Kravet om fullmakt for å innhente utvidet skatteattest, gir Trondheim kommune ved Trondheim Bydrift, rett til å få utlevert de opplysningene som fremgår av skatteattesten. Se punkt 1 til 3 i fullmakten. Hensikten med kravet om utvidet skatteattest er å fungere som et virkemiddel i innsatsen mot arbeidslivskriminalitet, herunder svart arbeid og sosial dumping. Dette ved at attesten inkluderer opplysninger om hvilke arbeidstakere det er innrapportert lønn på i a-meldingen. Informasjonen fra attestene skal videre hjelpe kommunen til å unngå å tildele kontrakter til leverandører som ikke oppfyller sine forpliktelser til å betale skatter og avgifter. Den utvidede skatteattesten kan gi indikasjoner på om selskapet ellers har drevet sin næringsvirksomhet på en måte som er egnet til å så tvil om den yrkesmessige integriteten. Manglende innlevering av utvidet skatteattest vil kunne medføre avvisning av tilbudet. For anskaffelser som omfattes av del II i anskaffelsesforskriften, vil avvisning kunne bli gjort med hjemmel i anskaffelseslovens § 4, især prinsippene om likebehandling og forutberegnelighet. For anskaffelser som omfattes av forskriftens del III, vil avvisning bli gjort med hjemmel i forskriftens § 24-2 (3) bokstav g. Manglende innlevering av utvidet skatteattest fra underleverandør kan medføre at underleverandør ikke godtas brukt i kontrakten. Dersom informasjonen i den utvidede skatteattesten viser at ett eller flere vilkår som fremgår av anskaffelsesforskriften del II, § 9-5 (3) eller del III, § 24-2 (3) ikke er oppfylt, vil dette kunne medføre at tilbyder blir avvist fra konkurransen. Fullmakten følger under konkurransedokumenter, vedlegg 4. Signert fullmakt skal leveres som vedlegg til tilbud. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 3
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Beskrivelse av krav/dokumentasjon: Leverandør skal ha gode rutiner for kvalitetsstyring og HMS. Dokumentasjonskrav: Alternativ 1: Beskrivelse av leverandørsrutiner, med vekt på kvalitetssikring, ressursstyring, leders ansvar og HMS. Alternativ 2: Om leverandør har ISO 9001:2015 sertifikat eller tilsvarende,vil dette være tilstrekkelig for å dokumentere oppfyllelsen av kravet.
Kvalifikasjonskrav 4
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav - Attest som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller kravene i EU-ordningen for miljøstyring og miljørevisjon (EMAS) eller andre anerkjente miljøledelsessystemer i forordning (EF) nr. 1221/2009 artikkel 45 eller andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder fra akkrediterte organer, eksempelvis ISO 14001, eller tilsvarende attester utstedt av organer i andre EØSstater. - Annen dokumentasjon for tilsvarende miljøledelsestiltak aksepteres. Dette forutsetter at leverandøren dokumenterer at disse tiltakene tilsvarer de etterspurte miljøledelsessystemene eller -standardene.
Kvalifikasjonskrav 5
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner