Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Engroshandel med rørleggerartikler og byggevarer

Trondheim kommune trenger VVS materiell for en rammeavtale over 2+1+1 år, med en estimert årlig verdi på 6 millioner kroner og en maksimal totalverdi på 8 millioner kroner. Avtalen omfatter et bredt spekter av VVS-produkter, inkludert rør og deler til vann og avløp, sanitærutstyr, blandebatterier, stålrør, ventiler og mer, som skal leveres til kommunens enheter, primært Trondheim eiendom og Trondheim bydrift, med rask tilgang fra lager eller butikk i Trondheim. Leverandører må dokumentere erfaring fra tilsvarende arbeider, ha et kvalitetssystem som ISO 9001, og oppfylle miljøledelsesstandarder som ISO 14001. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget, og kvalifikasjonskrav inkluderer referanseliste over de 3 mest relevante leveransene de siste 3 år.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Trondheim kommune ved Trondheim eiendom, heretter kalt Oppdragsgiver innbyr til åpen anbudskonkurranse i forbindelse med inngåelse av avtale på VVS materiell til kommunens enheter. Oppdragsgiver skal inngå rammeavtale på VVS materiell. Avtalen vil omfatte de fleste produktgrupper ( NRF-grupper) innen forbruksmateriell til VVS, herunder blant annet :- rør og deler til vann og avløp- rør og deler til tappevann- sanitær og diverse armaturer- avløpsdeler PP og MA- utstyr og blandebatterier-stålrør, bend, trykkrør, klammer, festemateriell, ventiler og m.m. Oppdragsgiver har ca. 230 enheter som vil benytte seg av avtalen, men største brukere er Trondheim eiendom. I tillegg Trondheim bydrift stor bruker av avtalen. Oppdragsgivers rørleggere og driftspersonell har behov rask tilgang på etterspurt VVS materiell fra lager eller i butikk i Trondheim med hensyn til effektiv gjennomføring av sine oppdrag. Oppdragsgiver ber leverandører legge ved oversikt over lagerbeholdning, og standard leveringstider for ikke lagerførte artikler i tilbudet. Majoriteten av omsetningen skjer ved handel i butikk, men Oppdragsgiver har i avtaleperioden som mål å øke andelen e-handelsordre. For nærmerne detaljer om etterspurte produkter, behov og krav i avtalen se vedlegg 1 - Kravspesifikasjon, og vedlegg 2 prisskjema.Hovedtrekkene i prosedyrenDet skal inngås rammeavtale med 1 leverandør. Kontraktsperioden er på 2 år, fra 01.06.2025 - 31.05.2027. Oppdragsgiver skal i tillegg ha opsjon til å forlenge kontrakten for ytterligere 1 + 1 år på samme vilkår. Anskaffelsens verdi anslås til ca. 6 millioner NOK ,- eks. mva. per år. Volumet er et estimat og er ikke bindende for oppdragsgiver. Rammeavtalen har en øvrig ramme på NOK 8 000 000,-. For nærmere informasjon viser vi til anskaffelsesdokumentene. Kommunen ønsker tilbud fra leverandører med det faglige, tekniske og økonomiske grunnlag som er nødvendig for å oppfylle kontrakten. Videre kreves erfaring fra tilsvarende arbeider for utførelse av kontraktsarbeid iht. dette konkurransegrunnlaget. Konkurransen gjennomføres via kommunens konkurransegjennomføringsverktøy Mercell. All kommunikasjon og tilbudsinnlevering skjer via Mercell.

    Kontakt navn
    Pål Øyvind Solbu
    Kontakt telefon
    +47 72540000
    Adresse
    Munkegata 1, 7013 TRONDHEIM

Kvalifikasjonskrav

    Leverandørens årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal på forespørsel fremlegge siste 2 års årsregnskap godkjent av revisor.

    Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha profesjonsforsikring som dekker Oppdragsgivers tap ved mangelfull og feil rådgivning, kvalitetsavvik på produkter og manglende leveranser.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre kontrakten.

    Leverandøren skal ha en rating minimum B eller tilsvarende.

    Leverandøren skal ha et kvalitetssystem tilpasset kontraktens innhold.

    Leverandøren skal ha prosedyrer for å utføre oppdraget på en miljømessig forsvarlig måte.

    Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

    Leverandøren skal ha bred kompetanse og erfaring innenfor den aktuelle ytelses/underkategori. Leverandøren skal ha utført oppdrag av samme art, kompleksitet/vanskelighetsgrad og omfang/størrelse som etterspørres.

    Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig tekniske ressurser og kapasitet til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner