Anbudsoversikt for 25/465 Glassmestertjenester, inkl. kjøp av glass og ruter

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bygg og anlegg - Oppføring, renovering og vedlikehold av bygninger

Stange Kommune trenger glassmestertjenester, inkludert kjøp av glass og ruter, for en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 4 millioner kroner. Avtalen vil inngås med inntil tre leverandører og skal dekke behovet på en miljømessig og kostnadseffektiv måte i Innlandet. Leverandørene må ha et velfungerende kvalitetssikrings- og miljøledelsessystem, og det kreves dokumentasjon på erfaring med lignende oppdrag, spesielt for formålsbygg som skoler, barnehager og sykehjem. Det er også krav om at leverandøren har tilstrekkelig kapasitet og minst ett årsverk med relevant fagbrev tilgjengelig. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av økonomisk kapasitet, kvalitetssikringssystem, miljøledelsessystem, samt tekniske og faglige kvalifikasjoner gjennom tre referanseprosjekter fra de siste tre årene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
25/465 Glassmestertjenester, inkl. kjøp av glass og ruter
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Håkon Farstad
Kontakt telefon
+47 45 25 75 95
Kontakt e-post
hakon@odinprosjekt.no
Adresse
Storgata 45, 2335 STANGE
Lokasjon
Estimert verdi
4 000 000,00 kr
Beskrivelse
Formålet med anskaffelsen er å inngå avtale med inntil tre (3) leverandører, som på en miljømessig og kostnadseffektiv måte dekker Oppdragsgivers behov for glassmestertjenester, inkl. kjøp av glass og ruter. Ytterligere beskrivelse av anskaffelsen fremkommer av kravspesifikasjonen (Bilag 1).
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov 17. juni 2016 nr. 73 om offentlige anskaffelser (LOA) og forskrift 12. august 2016 nr. 974 om offentlige anskaffelser (FOA) del I og III. Konkurransen gjennomføres som en åpen anbudskonkurranse, jf. FOA § 13-1 (1). I denne konkurransen er det ikke anledning til å forhandle. Det er følgelig ikke anledning til å endre tilbudet etter tilbudsfristens utløp. Videre gjøres det oppmerksom på at tilbud som inneholder vesentlige avvik fra anskaffelses dokumentene skal avvises etter forskrift om offentlige anskaffelser § 24-8(1) b. Oppdragsgiver kan avvise tilbud som inneholder avvik fra anskaffelsesdokumentene, uklarheter eller lignende som ikke må anses ubetydelige, jfr. forskriftens § 24-8(2) a. Leverandøren oppfordres på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i anskaffelses dokumentene og eventuelt stille spørsmål ved uklarheter til kontaktperson via Mercell.
Kvalifikasjonskrav 1
Leverandørens økonomiske kapasitet
Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å utføre kontrakten. Kredittvurdering B, kredittverdig mot sikkerhet er tilstrekkelig for å oppfylle kravet. Leverandøren må ha positiv egenkapital. Dokumentasjonskrav: Erklæres i ESPD og tilbudsbrev. Dokumenteres på forespørsel: Kredittvurdering/-rating ikke eldre enn 3 måneder, og som baserer seg på siste kjente regnskapstall. En rating skal være utført av offentlig godkjent kredittvurderingsinstitusjon, Oppdragsgiver tar forbehold om selv å innhente ytterligere kredittrating eller annen økonomisk informasjon som, men ikke begrenset til, årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetninger og revisjonsberetninger. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
Krav til kvalitetssikring
Krav: Det kreves at leverandøren har et velfungerende kvalitetssikringssystem, eller er sertifisert for kvalitetssikring. Dokumentasjonskrav: Erklæres i ESPD og tilbudsbrev. Dokumenteres på forespørsel: Hvis tilbyderen er sertifisert i henhold til ISO 9001:2015 eller tilsvarende kvalitetssikringsstandarder, og sertifiseringen dekker leveransen, er det tilstrekkelig å legge ved kopi av gyldig sertifikat. Hvis ikke tilbyder er sertifisert skal det gis en beskrivelse av Leverandørens system (rutiner og tiltak) for kvalitetssikring og eventuelle ytterligere dokumentasjon/sertifikater som konkret viser hva slags system tilbyderen har, og kunne dokumentere følgende: a) Dokumentert metode/prosedyre for planlegging og utførelse av oppdrag som omfattes av den eller de delkontrakter det gis tilbud på b) Beskrivelse av rutiner for egenkontroll ved utførelse av arbeidet c) Beskrivelse av virksomhetens system for å følge opp avvik og uønskede hendelser, samt øvrig forbedringsarbeid inkludert revisjoner av system d) Beskrivelse av virksomhetens system for risikostyring, inkl. HMS e) Beskrivelse av virksomhetens system for endringshåndtering f) Beskrivelse av virksomhetens system for oppfølging av eventuelle underleverandører Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 3
Krav til miljøstyring
Krav: Det kreves at leverandøren har et velfungerende miljøledelsessystem, eller er sertifisert for miljøledelse. Dokumentasjonskrav: Erklæres i ESPD og tilbudsbrev. Dokumenteres på forespørsel: Tilbyder skal dokumentere et miljøledelsessystem som minimum består av rutiner for å ivareta følgende elementer: a) Virksomhetens miljømål og miljøpolitikk b) Strategi på miljøområdet c) Utførelse av tjenester på en miljømessig forsvarlig måte, f.eks. avfallssortering og transport Det kan legges fram egenerklæring som beskriver hvordan rutinene gjennomføres og fungerer. Hvis rutinene er beskrevet i virksomhetens kvalitets- eller miljøledelsessystem i henhold til Miljøfyrtårn, ISO 14001, EMAS eller tilsvarende tredjepartsverifisert system, er det tilstrekkelig å legge ved gyldig sertifikat. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 4
Leverandørs organisatoriske og juridiske stilling
Krav: Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Erklæres i ESPD og tilbudsbrev. Dokumenteres på forespørsel: Norske selskaper: Firmaattest, Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 5
Leverandørens faglige og tekniske kvalifikasjoner
Krav: Leverandøren skal ha erfaring med gjennomføring av sammenlignbare oppdrag. Formålsbyggene i den aktuelle anskaffelsen er skole, barnehage, institusjoner, sykehjem, omsorgsboliger og administrasjonsbygg. Dokumentasjonskrav: Erklæres i ESPD og tilbudsbrev. Liste med oversikt over de 3 mest relevante oppdrag siste 3 år. Listen skal som minimum inneholde: • Navn kunde/oppdragsgiver, • Kort beskrivelse av leveransen, • Tidspunkt for leveransen, • Kontraktsverdi og omfang, • Kontaktperson for den enkelte leveransen, samt telefonnummer og e-postadresse. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte de oppgitte referansene for å verifisere omfang og kvalitet. Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Med tilsvarende oppdrag er det her leveranse av tilsvarende art til virksomheter av tilsvarende størrelse og kompleksitet. Leverandøren kan benytte vedlegg 2 som mal. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 6
Kapasitet og kompetanse
Krav: a)Tilbyder må ha tilstrekkelig kapasitet og gjennomføringsevne for å gjennomføre kontrakten. b)Det kreves at tilbyder har tilgjengelig minimum 1 årsverk med relevant fagbrev for rammeavtalen. Dokumentasjonskrav: Erklæres i ESPD og tilbudsbrev. • Beskrivelse av foretakets bemanning og organisering med hensyn til å levere i henhold til rammeavtalens krav • En beskrivelse av leverandørens antall kvalifisert personell leverandøren disponerer over til oppfyllelse av kontrakten, herunder personell med fagbrev innenfor relevant fagområde Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    3. feb. 2025, 17:38

  2. Endring i konkurranse

    6. feb. 2025, 10:21

  3. Frist for spørsmål

    3. mars 2025, 11:00

  4. Åpningsdato

    10. mars 2025, 11:00

  5. Frist for innlevering

    10. mars 2025, 11:00

  6. Startdato for avtale

    30. apr. 2025, 00:00

  7. Vedståelsesfrist

    19 døgn

    10. juni 2025, 10:00

  8. Sluttdato for avtale

    30. apr. 2029, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner