Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Elektrisitet og energiforvaltning
Oslo Kommune Bymiljøetaten trenger tjenestekonsesjon for etablering, drift og vedlikehold av nye hurtigladestasjoner på kommunal grunn i Oslo, med en maksimal totalverdi på 16 millioner kroner over 5 år. Anskaffelsen er delt inn i to delkontrakter: Delkontrakt 1 for Essendrops gate 7 (6 ladere, hvorav 2 for taxi og 4 offentlig tilgjengelig) og Delkontrakt 2 for Vippetangen, Akershusstranda 27 (6 ladere, hvorav 2 for taxi og 4 offentlig tilgjengelig). Formålet er å bidra til Oslos klimastrategi om å redusere klimagassutslippene med 95% innen 2030. Tildelingskriteriene er tilbudt omsetningsfordeling (70%) og kvalitet (30%).
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Oppdragsgiver vil i forkant av etablering av hurtigladere på de ulike lokasjoner sørge for at nødvendig infrastruktur og tilstrekkelig strømforsyning er ferdigstilt og klargjort for drift av ladevirksomhet tilpasset type kjøretøy og aktuelle brukergrupper for den respektive lokasjonen.
Anskaffelsen omfatter etablering, drift og vedlikehold av nye hurtigladestasjoner på kommunal grunn på følgende lokasjoner:
Delkontrakt 1
Essendrops gate 7
6 (2 taxi, 4 offentlig tilgjengelig)
Delkontrakt 2
Vippetangen, Akershusstranda 27
6 (2 taxi, 4 offentlig tilgjengelig)
Bymiljøetaten deler opp anskaffelsen i delkontrakter for de ulike lokasjonene for å sikre god konkurranse for hver lokasjon.
Oppdragsgiver vil i forkant av etablering av hurtigladere på de ulike lokasjoner sørge for at nødvendig infrastruktur og tilstrekkelig strømforsyning er ferdigstilt og klargjort for drift av ladevirksomhet tilpasset type kjøretøy og aktuelle brukergrupper for den respektive lokasjonen.
Anskaffelsen skal bidra til å nå målet i Oslos Klimastrategi om å redusere byens utslipp av klimagasser med 95% innen 2030. Beregninger fra Miljødirektoratet fra 2019 viser at transportsektoren utgjør om lag 50% av klimautslippene i Oslo. I 2024 utgjør elbiler 47 prosent av passeringene i bomringen. Selv om utslippene fra veitrafikk har hatt en synkende trend de siste 10 årene, er det fortsatt behov for en storstilt omlegging til nullutslippsløsninger dersom Oslo skal nå sine ambisjoner om minimale utslipp. Tiltaket bidrar til å nå resultatindikatorer i Bymiljøetatens tildelingsbrev.Hovedtrekkene i prosedyrenÅpen prosedyre i tråd med konsesjonskontraktforskriften Del I. Nødvendige avklaringer og forhandlinger kan bli gjennomført.