Anbudsoversikt for Anskaffelse av elektronisk låssystem (eLås)

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Låsesmed- og sikkerhetstjenester

Sandnes Kommune trenger et elektronisk låssystem (eLås) for hjemmeboende brukere av kommunale helse- og omsorgstjenester i Rogaland, med en kontraktsvarighet på 3 år og en maksimal totalverdi på 12,5 millioner kroner. Løsningen skal inkludere eLåsenheter for installasjon på pasientenes inngangsdører, et administrasjonssystem for tilgangsstyring, samt tilhørende infrastruktur som elektroniske nøkler og apper. Leverandøren må dokumentere erfaring fra minst 3 tilsvarende oppdrag med kommunale oppdragsgivere, og tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse av elektronisk låssystem (eLås)
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Marlena Wichowska
Kontakt telefon
+47 94088306
Adresse
Rådhusgata 1, 4306 SANDNES
Lokasjon
Estimert verdi
12 500 000,00 kr
Varighet
3 år
Beskrivelse
Oppdragsgiver skal anskaffe eLås løsning til hjemmeboende brukere av kommunale helse - og omsorgstjenester, hvor kommunen administrerer nøkler til de private boligene. Løsningen vurderes som viktig for å få en tryggere og mer effektiv drift i de hjemmebaserte tjenestene. eLås skal brukes hos hjemmeboende som mottar helse- og omsorgstjenester, p.t. ca. 1190 pasienter. Løsningen skal inkludere både eLåsenheter som skal installeres på ulike inngangsdører til pasientene, og et administrasjonssystem som eLåsenhetene kobles opp mot og som kan brukes til bl.a. tilgangsstyring. Løsningen skal også omfatte tilhørende infrastruktur og utstyr som f.eks. app på telefon, elektronisk nøkkel, nøkkeloppdaterere og lignende.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) av 12. august 2016 nr. 974 del I og III. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen anbudskonkurranse jf. FOA § 13-1(1).
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Leverandør må minimum oppnå vurderingen kredittverdig. Dokumentasjonskrav: Norske firma: Som dokumentasjon vil oppdragsgiver innhente kredittvurderingen Commercial Delphi Score fra Experian. Leverandøren må minimum oppnå vurderingen «Kredittverdig», det vil si at leverandøren må være i risikoklasse 5 eller høyere på Experians skala. Leverandør forutsettes å ha gjort seg kjent med registrerte opplysninger om foretaket og samtykker ved sin inn¬levering av tilbudet til at opplysningene innhentes og legges til grunn for vurder¬ingen av leverandørens økonomiske forhold. Leverandør kan ved innlevering av tilbud selv legge ved kredittvurdering fra anerkjent kreditt¬vurderingsselskap som viser at leverandøren oppfyller kravet. Kredittvurderingen skal basere seg på siste tilgjengelige regnskap og skal være gjennomført av et selskap som har konsesjon til å drive med kredittopplysningsvirksomhet. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet. Utenlandske firma: Bes legge ved kredittvurdering fra et anerkjent kredittvurderingsselskap som viser at leverandøren oppfyller kravet. Kredittvurderingen skal basere seg på siste tilgjengelige regnskap og skal være gjennomført av et selskap som har konsesjon til å drive med kredittopplysningsvirksomhet.
Kvalifikasjonskrav 2
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Kvalifikasjonskrav 3
Skatteattest
Leverandøren skal ikke ha vesentlige restanser for skatt og merverdiavgift eller det skal foreligge en godkjent nedbetalingsplan. Dokumentasjonskrav: - Skatteattest, ikke eldre enn 6 måneder.
Kvalifikasjonskrav 4
Leverandørens tekniske og faglige kvalifikasjoner
Leverandøren skal ha erfaring fra minst 3 tilsvarende oppdrag. Med tilsvarende oppdrag menes: • Samme type varer/tjenester • For tilsvarende kunder (kommunale oppdragsgivere) med flere leveringsadresser. Dokumentasjonskrav: Dokumenteres ved å vedlegge en liste over de tre viktigste tilsvarende oppdragene de siste tre årene i “Vedlegg 7 – Referanseoppdrag". Alle felt i Vedlegg 7 skal fylles ut. Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Referanser vil kun bli kontaktet ved behov.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    17. mars 2025, 11:23

  2. Endring i konkurranse

    11. apr. 2025, 12:05

  3. Endring i konkurranse

    15. apr. 2025, 19:43

  4. Åpningsdato

    25. apr. 2025, 10:00

  5. Frist for innlevering

    25. apr. 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner