Vestfoldmuseene IKS (Oppdragsgiver) består av en arkivinstitusjon, et kunstmuseum, et vikingsenter, Thor Heyerdal-instituttet, syv kulturhistoriske museer og en samlingsforvaltning for gjenstander og fotografier. Oppdragsgiver har en bred samfunnsrolle med fokus på historie, kunst og kultur, og tilbyr utstillinger, arrangementer, og digitale tjenester for publikum og forskningsmiljøer.Hovedtrekkene i prosedyrenFormålet med anskaffelsen er å inngå en rammeavtale med én leverandør som kan bistå med grafisk arbeid og utvalgte designoppgaver. Leverandøren skal bidra i planlegging, utvikling og gjennomføring av materiell, markedsaktiviteter og kampanjer på tvers av Oppdragsgivers kanaler og arenaer. For ytterligere informasjon vises det til vedlagte dokumenter. Avtalen skal støtte opp under implementeringen av Vestfoldmuseenes visuelle profil og målgruppestrategi, og bidra til at all kommunikasjon fremstår helhetlig, profesjonell og tilpasset de definerte målgruppene. I 2022 utviklet Oppdragsgiver en ny profil og designhåndbok som fungerer som et felles styringsverktøy for visuell identitet i hele organisasjonen. Høsten 2023 ble det i tillegg utarbeidet en målgruppestrategi med personas for hvert enkelt museum og arkiv. Dette arbeidet har gitt et solid grunnlag for målrettet kommunikasjon, tydelige kommunikasjonsmål og mer effektiv profilering og markedsføring. Den enhetlige grafiske profilen og målgruppestrategien skal ligge til grunn for samarbeidet med valgt leverandør.