Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

IT- drift og vedlikehold

Marker Kommune har inngått avtale med Crayon AS for IT-drift til å levere tjenester i Viken over 3 år. Anbudets vekting var pris, kvalitet (oppdragsforståelse og tilbudt løsning), plan for tilrettelegging og innføring av skytjenestene, tilbudt tjenestenivå, og klima- og miljøkriterium.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Crayon AS
Antall mottatte tilbud
0
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt

Om anbudet

    Hovedformålet med Avtalen er å sikre en IT-løsning som kan håndtere oppdragsgivers Systemlandskap og brukere på en stabil, fleksibel, skalerbar og sikker måte. Oppdragsgiver ønsker å standardisere tjenester for å forenkle og kostnadseffektivisere driften, samtidig som risiko reduseres og grunnlaget for videre utvikling av IT-baserte løsninger styrkes. Leverandøren som velges må være i stand til å ta et helhetlig ansvar for IT-løsningen, og skal støtte kommunen i å bli en foregangskommune for digitale tjenester, hvor digitalt førstevalg står sentralt. Dette innebærer at tjenester primært skal være tilgjengelige på nett, og at Leverandøren skal bidra med innovasjon og videreutvikling av IT-baserte tjenester i tråd med Avtalens betingelser. For nærmere beskrivelse og omfang av leveransen, se vedlagte bilag til SSA-sky. Anskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17\. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974\. del I og del III. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren konkurranse med forhandling etter forutgående kunngjøring, jf. §13-1(2). Denne konkurransen innledes med en kvalifiseringsfase. Bare de tilbyderne som oppfyller kvalifikasjonskravene og har blitt invitert vil få anledning til å levere tilbud. Oppdragsgiver planlegger å invitere fem leverandører til å gi tilbud. Dersom flere enn fem kvalifiserte leverandører leverer forespørsel om deltakelse til konkurransen, vil oppdragsgiver foreta en utvelgelse. Alle inviterte tilbydere vil få sine tilbud evaluert. Dersom oppdragsgiver velger å avholde forhandlinger, forbeholder oppdragsgiver seg en rett til å redusere antall tilbud det skal forhandles om. Det vil bli invitert minst tre leverandører til forhandlinger. Den innledende evalueringen baserer seg på de skriftlige inngitte tilbudene. Dersom det melder seg flere enn fem leverandører som oppfyller minstekravene til kvalifikasjoner, vil oppdragsgiver rangere leverandørene basert på leverandørenes erfaring med relevante oppdrag. Det vurderes i hvilken grad de beskrevne oppdragene er relevante for denne anskaffelsen.

    Kontakt navn
    Julie Charlotte Kristiansen
    Kontakt telefon
    +47 95989896
    Kontakt e-post
    julie@vaar.law
    Adresse
    Storgata 60, 1870 ØRJE

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Under dette kriteriet vurderes: - Timepriser iht. oppgitt volum for evalueringsformål over en periode på fire år - Pris for ytelser knyttet til Tilrettelegging og Innføring (Etablering) - Pris for ytelser knyttet til Forvaltning over en periode på fireår

    Beskrivelse

    Evalueringen av oppdragsforståelsen baserer seg på besvarelsen av krav 1 i kravtabellen i bilag 2. Evalueringen av tilbudt løsning baserer seg på graden av oppfyllelse av de øvrige evalueringskravene i bilag 2 som i kravtabellen er merket med TK 2.

    Beskrivelse

    Evalueringen baserer seg bl.a. på i hvilken grad detaljeringsnivå, aktiviteter, gjennomføringstid, roller og ansvar, kompetanse på tilbudte nøkkelressurser, samt foreslåtte milepæler, fremstår hensiktsmessig.

    Beskrivelse

    Evalueringen baserer seg på tilbudt tjenestenivå for leverandørens ytelser i Forvaltningsfasen, inkludert standardiserte kompensasjoner.

    Beskrivelse

    I denne anskaffelsen vurderer oppdragsgiver at anskaffelsen etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig, og at anskaffelsesforskriften § 7-9 (5) derfor kommer til anvendelse. Arten av det som skal anskaffes er konsulenttjenester, herunder menneskelige ressurser som skal bistå med service-, forvaltnings-, applikasjons-, drifts-, kommunikasjons-, og sikkerhetstjenester. Hovedytelsen er således leverandørens arbeidsinnsats. Leverandøren har av denne grunn et marginalt, om noe, handlingsrom til å påvirke kommunens klimaavtrykk og miljøbelastning gjennom avtalen. Oppdragsgiver vurderer derfor beste praksis for å ivareta klima- og miljøhensyn i anskaffelsen til å stille kvalifikasjonskrav om at leverandøren skal ha et miljøledelsessystem.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner