Anbudsoversikt for Anskaffelse av konsulenttjenester til forsvarssektoren innen fagfeltet økonomi, revisjon og ressu…
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Bedriftsrådgivning
Forsvarssektoren har et vekslende behov for konsulentstøtte innen fagfeltet økonomi, revisjon og ressursstyring, herunder kompetanse og erfaring innenfor et bredt spekter knyttet til økonomi innenfor både statlig og privat virksomhet. Fagområder som omfattes er blant annet - Revisjon og internrevisjon - Økonomistyring og regnskap - Rapportering - Økonomisk analyse - Utvikling og implementering - Logistikk - Prosessutvikling - IKT - Effektivitet og produktivitet i offentlig forvaltning - Varsling/granskningListen er ikke uttømmende. Det er i tillegg behov for generell rådgivning og veiledning, samt leveranser av kurs, opplæringstjenester og kompetanseheving.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Om anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Anskaffelse av konsulenttjenester til forsvarssektoren innen fagfeltet økonomi, revisjon og ressursstyring
- Kontaktinformasjon
- Kontakt navn
- Charlotte Smuk Aunemo
- Kontakt telefon
- +47 95998377
- Kontakt e-post
- caunemo@mil.no
- Adresse
- Lysaker torg 45, 1366 LYSAKER
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- 79200000 Regnskaps-, revisjons- og skattemessige tjenester
- 79210000 Regnskaps- og revisjonstjenester
- 79211000 Regnskapsføring
- 79212000 Revisjonsvirksomhet
- 79212100 Finansiell revisjonsvirksomhet
- 79212200 Intern revisjonsvirksomhet
- 79212400 Revisjon i forbindelse med bedrageri
- 79212500 Tjenesteytelser i forbindelse med bokføringsrevisjon
- 79400000 Bedriftsrådgivning og administrativ rådgivning og beslektede tjenester
- 79410000 Bedriftsrådgivning og administrativ rådgivning
- 79412000 Rådgivning i forbindelse med økonomisk forvaltning
- Estimert verdi
- 100 000 000,00 kr
- Beskrivelse
- Forsvarssektoren har et vekslende behov for konsulentstøtte innen fagfeltet økonomi, revisjon og ressursstyring, herunder kompetanse og erfaring innenfor et bredt spekter knyttet til økonomi innenfor både statlig og privat virksomhet. Fagområder som omfattes er blant annet - Revisjon og internrevisjon - Økonomistyring og regnskap - Rapportering - Økonomisk analyse - Utvikling og implementering - Logistikk - Prosessutvikling - IKT - Effektivitet og produktivitet i offentlig forvaltning - Varsling/granskningListen er ikke uttømmende. Det er i tillegg behov for generell rådgivning og veiledning, samt leveranser av kurs, opplæringstjenester og kompetanseheving.
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske leverandører: *Firmaattest. Utenlandske leverandører:* Bekreftelse på at leverandøren er registrert i foretakstregister eller handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Leverandøren skal ha den nødvendige økonomiske og finansielle kapasitet til å utføre kontrakten. Det er tilstrekkelig for å oppfylle kravet at leverandøren har oppnådd kredittratingen "kredittverdig" eller tilsvarende. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering fra et anerkjent kredittvurderingsselskap basert på siste regnskapstall. Vurderingen må ikke være eldre enn 3 måneder.
Leverandøren skal ha god erfaring fra lignende leveranser. Med lignende leveranser menes leveranser av konsulenttjenester innenfor fagområdene/tjenesteleveranser som er angitt i Bilag 1 Kravspesifikasjon. Det er tilstrekkelig at leverandørens leveranser samlet sett dokumenter god erfaring fra lignende leveranser. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal fylle ut Del I Vedlegg 5 Referanseskjema over leverandørens inntil 5 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene. For å sikre tilstrekkelig konkurranse kan også leveranser som leverandøren har utført for mer enn 3 år siden bli tatt i betraktning. Alle kolonner i Vedlegg 5 skal besvares, herunder: *Navn på oppdragsgiver/beskrivelse av virksomhet *Navn på prosjekt/oppdrag og kort beskrivelse (år/varighet, målsetning og andre relevante faktorer) *Oppdragets verdi i NOK *Rolle (hvilke oppgaver leverandørens personell hadde i leveransen) *Kontaktopplysninger hos mottaker (navn, telefon og e-post). Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å kontakte referanser. Leveransemottakere som oppgis i Vedlegg 5 skal på forhånd orienteres om en slik mulig kontakt. Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å gjennomføre leveransen. Med tilstrekkelig kapasitet menes Leverandørens tilgang til alle etterspurte ressursnivåer (junior-, seniorkonsulent, rådgiver, seniorrådgiver/partner som oppgitt i Bilag 5). Leverandøren kan velge å tilby ressurser med høyere kompetanse og erfaring enn det som er kravet til det enkelte ressursnivå. Leverandøren kan velge å tilby samme ressurs på flere ressursnivåer. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere utfylt Bilag 1a Ressursmatrise over personell Leverandøren disponerer over til gjennomføring av leveransen. Det skal oppgis minimum 10 og maksimum 30 ressurser. Det er Leverandørens ansvar å dokumentere oppfyllelse gjennom innlevert dokumentasjon. Leverandøren skal ha tilstrekkelig kompetanse til å gjennomføre leveransen. Men kompetanse menes kunnskaper og ferdigheter (herunder formal- og realkompetanse). Med tilstrekkelig kompetanse menes at Leverandøren viser at han samlet kan tilby ressurser som dekker alle kompetansekravene oppgitt i Bilag 1 Kravspesifikasjon. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere utfylt Bilag 1b CV for tilbudt personell med beskrivelse av utdanning og faglige kvalifikasjoner hos det personell leverandøren disponerer over til gjennomføring av leveransen. Det skal leveres én CV per ressurs oppgitt i Bilag 1a Ressursmatrise. CV skal være på maksimalt én A4-side. Formatet for CV-oppsettet skal ikke endres på. Veiledende tekst kan fjernes for å spare plass, men overskrifter skal ikke fjernes. Det er Leverandørens ansvar å dokumentere oppfyllelse gjennom innlevert dokumentasjon. Leverandøren skal være sertifisert iht. Miljøfyrtårn, ISO 14001, EMAS eller andre tilsvarende tredjeparts godkjente systemer. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere kopi av gyldig sertifikat. Oppdragsgiver vil godta andre tilsvarende attester utstedt av organer i andre EØS stater. Annen dokumentasjon for tilsvarende miljøledelsetiltak godkjennes i den grad Leverandøren ikke har hatt mulighet for å få attester som nevnt innen fristen angitt i dette konkurransegrunnlaget. Forutsetningen er at dette ikke skyldes leverandøren selv. Leverandøren skal ha et godt og velfungerende kvalitetssikringssystem tilpasset leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere en kortfattet beskrivelse av leverandørens rutiner og tiltak for kvalitetssikring. Beskrivelsen skal være på maksimal én A4-side. Dersom leverandøren er sertifisert etter ISO 9001 eller tilsvarende kvalitetssikringssertifiseringer, og dette er beskrevet i sertifiseringen, vil det være tilstrekkelig å fremlegge kopi av gyldig sertifikat.
Se aktive konkurranser som ligner
Tidslinje
Kunngjøring av konkurranse
10. juli 2020, 10:00
Frist for å melde interesse
31. aug. 2020, 08:00
Åpningsdato
31. aug. 2020, 08:00
Frist for innlevering
31. aug. 2020, 08:00
Startdato for avtale
16. nov. 2020, 00:00
Vedståelsesfrist
30. nov. 2020, 09:00
Sluttdato for avtale
16. nov. 2024, 00:00