Anbudsoversikt for Anskaffelse av mobil havnekran
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Karmsund Havn IKS har de siste årene hatt en sterk økning i trafikkmengdene. Fremtidsprognosene viser fortsatt økning, og dette skaper et behov for en mobil havnekran. Det er ønskelig at den nye kranen kan være på plass på vår terminal på Haugesund Cargo Terminals,Husøy, Karmøy Kommune, så snart som mulig og helst ikke senere enn 1. januar 2019. Det kan også være aktuelt å kjøpe to kraner, da av samme merke. Den ene kranen som tilbys kan gjerne være brukt. Karmsund Havn ønsker også opsjon på ytterligere tre havnekraner, slik at anbudet totalt sett kan innbefatte fem havnekraner, levert frem mot 2025. Opsjonene vil ikke bli vektet ved anskaffelsen. Det åpnes for at kranstørrelse ved utøvelse av opsjonene, kan variere ut fra tilbudt kran. Opsjonene er ikke forpliktende og Karmsund Havn kan velge annen leverandør ved å gå ut på nytt anbud.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProOm anbudet
Kvalifikasjonskrav
Tildelingskriterier
Se hele utlysningen
- Oppdragsgiver
- Tittel
- Anskaffelse av mobil havnekran
- Kategori (CPV)
- Tilleggskategorier (CPV)
- Varighet
- 6 måneder
- Kvalifikasjonskrav 1
- Kvalifikasjonskrav 2
- Kvalifikasjonskrav 3
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert: - Norske selskaper: Firmaattest - Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet: - Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet.
Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag: - Beskrivelse av leverandørens inntil 3 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør. Tilbyderen skal ha tilstrekkelig gjennomføringsevne og -kapasitet: - Redegjørelse for Tilbyderens gjennomsnittlige arbeidsstyrkede siste 3 årene og for relevante produksjonsfasiliteter (lokaler, maskiner, materiell og teknisk utstyr) som tilbyderen disponerer over til gjennomføring av kontrakten/oppdraget. Det kreves et godt og velfungerende kvalitetssikringssystem for ytelsene som skal leveres. - Redegjørelse vedrørende Tilbyderens kvalitetssikringssystem/- styringssystem Kopi av systemsertifikat utstedt av akkrediterte sertifiseringsorganer eller tilsvarende dokumentasjon er også egnet dokumentasjon MILJØ For å sikre at miljørelevante krav i kontrakten blir etterlevd, kreves det at tilbyderen har tilstrekkelig relevant miljøkompetanse, styringssystemer og rutiner for kvalitetssikring. - Redegjørelse for Tilbyderens miljøkompetanse og rutiner som dokumenterer at kravet er tilfredsstilt. Dersom dette er beskrevet i virksomhetens kvalitets- eller miljøledelsessystem i henhold til ISO 9001, ISO 14001 eller tilsvarende 3.partsverifiserte systemer, er det nok å legge frem et gyldig sertifikat.