Telemark Fylkeskommune
Sak- og arkivsystem
Telemark Fylkeskommune planlegger anskaffelsen av et saksbehandlingssystem og arkivkjerne. Leverandører inviteres til å gi innspill til hvordan de kan bistå med å løse Telemark Fylkeskommunes behov.
Tildelt
Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.
IT- drift og vedlikehold
Midt-telemark Kommune har til hensikt å inngå en avtale med Sikri AS om å levere sak- og arkivsystemet Elements, med en total verdi på 15 millioner kroner. Dette er en direkte anskaffelse for å sikre digital samordning og effektiv informasjonsflyt på tvers av kommunene i Kongsbergregionen, som en forutsetning for Midt-Telemark kommunes deltakelse i Kongsbergregionens oppgavefellesskap for tjenesteutvikling og K-IKT.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Prøv Cobrief ProNome kommune og Midt-Telemark kommune ønsker med denne intensjonskunngjøringen å informere markedet om at de har til hensikt å inngå kontrakt om anskaffelse av sak- og arkivsystemet Elements med Sikri AS.Hovedtrekkene i prosedyrenNome kommune og Midt-Telemark kommune ønsker med denne intensjonskunngjøringen å informere markedet om at de har til hensikt å inngå kontrakt om anskaffelse av sak- og arkivsystemet Elements med Sikri AS.Dersom oppdragsgiver ikke mottar innsigelser innen 01.12.2025, vil kontrakt bli inngått.Bakgrunnen for anskaffelsen er Nome kommune og Midt-Telemark kommunes planlagte inntreden i Kongsbergregionens oppgavefellesskap for tjenesteutvikling og K-IKT.Begge kommunestyrene har fattet vedtak om å tre inn i samarbeidet, og det er inngått en intensjonsavtale med Kongsbergregionen som beskriver hvordan inntreden skal gjennomføres.Hensikten med samarbeidet er å styrke kvaliteten på kommunale tjenester, øke kompetanse, redusere sårbarhet og legge til rette for effektiv ressursbruk gjennom deling av kompetanse og felles drift.For å kunne delta i samarbeidet med Kongsbergregionen er det en forutsetning at Nome og Midt-Telemark kommuner benytter samme sak- og arkivløsning som de øvrige kommunene i samarbeidet. Forutsetningen om å benytte samme system er knyttet til kommunenens deltakelse i Kongsbergregionen Dokumentsenter. Dette er nødvendig for å sikre digital samordning, herunder effektiv informasjonsflyt og samhandling på tvers av kommunene, felles rutiner og prosesser for dokumenthåndtering og saksbehandling, samt høy kvalitet og etterlevelse av krav til arkiv og informasjonssikkerhet.Valget av system følger dermed den etablerte samarbeidsstrukturen i regionen og er nødvendig for å oppnå de planlagte gevinstene. Anskaffelsen gjennomføres derfor som en direkte anskaffelse fra leverandøren som allerede benyttes av Kongsbergregionen, i samsvar med forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) §13-4 bokstav b.
Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav
Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier
Telemark Fylkeskommune planlegger anskaffelsen av et saksbehandlingssystem og arkivkjerne. Leverandører inviteres til å gi innspill til hvordan de kan bistå med å løse Telemark Fylkeskommunes behov.
Sandnes Kommune planlegger anskaffelsen av et komplett kommunalt gebyrsystem for forvaltning av kommunale gebyrer/avgifter, private avløpsanlegg, renovasjon og vannmålere, med en estimert totalverdi på 40 millioner kroner. Leverandører inviteres til å gi innspill til anbudsgrunnlaget i sin helhet, og det vil også være mulighet for å avholde presentasjoner.
IKT Agder Iks planlegger anskaffelsen av et nytt administrativt saksbehandlingssystem for 14 kommuner og Agder Fylkeskommune. Leverandører inviteres til dialog for å legge frem forslag og drøfte muligheter i dagens løsninger for å imøtekomme fremtidige utfordringer og behov.
Lillestrøm kommune planlegger anskaffelsen av digitale verktøy for gjennomføring av konkurranser (KGV), kontraktsadministrasjon (KAV), innkjøpsanalyse og muligens klimarapportering. Leverandører inviteres til å presentere sine løsninger og gi informasjon om funksjonalitet og utviklingsmuligheter. Det er avholdt tre tidspunkter for presentasjon/demo av løsninger, som beskrevet i vedlagt dokument i kunngjøringen.
Innlandet Fylkeskommune planlegger anskaffelsen av et moderne og brukervennlig konkurransegjennomføringsverktøy (KGV) med tilhørende opsjoner, som skal bidra til økt effektivitet i innkjøpsarbeidet, redusere kompleksiteten, automatisere prosesser, forbedre etterlevelse av regelverk, og støtte digitalisering med fremtidig integrasjon av kunstig intelligens. Leverandører inviteres til å melde seg på markedsdialogen for å gi innspill til den fremtidige anskaffelsen.