Anbudsoversikt for Anskaffelse - håndtering av flytende farlig avfall, 2023

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Avløpshåndtering

Ålesundregionens Havnevesen (ÅRH) skal inngå rammeavtale med en leverandør, for transport og behandling av avfall, som ikke kan håndteres sammen med vanlig skipsavfall på grunn av kjemiske, fysiske og/eller biologiske egenskaper. Formålet med anskaffelsen er å inngå en avtale som vil ivareta og håndtere den avfallsordning som er pålagt havnevesenet etter "MARPOL-konvensjonen 73/78 om hindring av forurensning fra skip" samt Direktiv 2000/59/EF, endret ved direktiv 2002/84/EF, om mottaksordninger for avfall og lasterester fra skip (heretter kalt Forskriftene).

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Anskaffelse - håndtering av flytende farlig avfall, 2023
Estimert verdi
12 000 000,00 kr
Kvalifikasjonskrav 1

Oppdragsgiver stiller krav til leverandørenes kvalifikasjoner. Kvalifikasjonskrav er minimumskrav til leverandør. Leverandørens kvalifikasjoner vil bli vurdert ut fra innlevert dokumentasjon, med mindre annet er spesifisert i det enkelte krav. Informasjon om bruk av underleverandør, kvalifikasjonskrav og ESPD-egenerklæringsskjema fremgår av punkt 2.2 "Krav til leverandør" i konkurransegrunnlaget.
Kvalifikasjonskrav 2

2.2.4.1.1 Betaling av skatt, mva. og andre offentlige avgifter: Dokumentasjonskrav: For norske leverandører: Leverandør må i etterkant av tilbudsinnleveringen gi samtykke til at TendSign innhenter og at oppdragsgiver får opplysninger om det ovennevnte via TendSign. Etter at leverandør har sendt inn tilbudet i TendSign vil leverandør få en forespørsel fra Altinn om samtykke til å dele skatteinformasjon. Samtykket er gyldig på organisasjonsnivå og er gyldig i 3 (tre) måneder. Dersom leverandør ikke samtykker til dette, må leverandør fremlegge attest for skatt og merverdiavgift. Attesten skal ikke være eldre enn 6 (seks) måneder regnet fra tilbudsfristens utløp. Eventuelle restanser eller andre misligheter må begrunnes. (Leverandør kan selv hente ut elektronisk skatte- og MVA-attest, og umiddelbart få den tilsendt på e-post.) For utenlandske leverandører: Leverandør som ikke er etablert i Norge skal levere tilsvarende dokumentasjon utstedt av myndighetene i det landet leverandøren er etablert. Attest skal da være oversatt til norsk. 2.2.4.1.2 Kredittvurdering: Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil selv gjennomføre en vurdering av økonomien til leverandør gjennom firma- og regnskapsinformasjonssystemet Bisnode AS (www.soliditet.no/creditcontrol) med tjenesten CreditPro. Oppdragsgiver godtar ikke kredittvurderinger fra andre firma- og regnskapsinformasjonssystem enn Bisnode AS med tjenesten CreditPro på grunn av likebehandling av leverandørene. Leverandør kan i tilbudet vedlegge annen nødvendig informasjon dersom leverandør mener at Bisnode/CreditPro ikke gir riktig bilde av den økonomiske situasjonen. Nyetablerte selskap: Nyetablerte selskap som ikke har opparbeidet seg grunnlag for kredittvurdering må vedlegge erklæring fra bank eller lignende finansieringsinstitusjoner vedrørende firmaets finansielle og økonomiske stilling. Dette gjelder også utenlandske leverandører.
Kvalifikasjonskrav 3

Dokumentasjonskrav: Det skal vedlegges en kortfattet beskrivelse av det helhetlige kvalitetsstyringssystemet leverandør vil legge til grunn for gjennomføringen av avtalen (maks 1 A4-side, innholdsfortegnelse aksepteres ikke). Dersom systemet er sertifisert i henhold til ISO-9001 eller andre relevante sertifiseringssystemer er det tilstrekkelig å legge frem kopi av sertifikatet.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner