Anbudsoversikt for Anskaffelse - Offentlig tjenestepensjon, 2024

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Forsikringstjenester

Ålesund Kommune har inngått avtale med KLP for pensjonsleveranse til å dekke behovene for flere pensjonsordninger i Ålesund, inkludert kommunalt ansatte og folkevalgte, til en verdi av 1 200 000 000 NOK. Anbudets vekting var 50 % for pris og 50 % for kvalitet.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Kommunal Landspensjonskasse Gjensidig Forsikringsselskap
Antall mottatte tilbud
1
Kontraktsverdi
1 710 000 000 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Anskaffelse - Offentlig tjenestepensjon, 2024
Estimert verdi
1 200 000 000,00 kr
Tildelingskriterium 1
Pris
Tildelingskriteriet består av tre underkriterier: 1. Forsikringsrisiko - vektes 33,33 % av dette tildelingskriteriet. 2. Administrasjon og kapitalforvaltning - vektes 33,33 % av dette tildelingskriteriet. 3. Premie for rentegaranti og egenkapitalforhold - vektes 33,33 % av dette tildelingskriteriet. Leverandør skal fylle ut vedlagt "Evalueringsskjema", og levere som vedlegg til tilbudet i Excel format. Alle relevante felter i skjemaet skal fylles ut. Manglende utfylling av felter vil kunne medføre vanskeligheter med å vurdere tilbudet, og tilbudet vil da kunne bli avvist. Alle priser er i NOK, ekskl. mva., inkludert alle direkte eller indirekte utgifter og avgifter som kan tenkes påløpt i forbindelse med leveransen. Ordregebyr, fakturagebyr og lignende er til orientering å regne som utgifter. Prisene skal altså inneholde alle kostnader for kunde som inngår i denne konkurransen. Kostnader som leverandør vet vil tilkomme, men som ikke er spesifikt angitt i tilbudet, vil oppfattes som inkludert i de oppgitte prisene. Ved vurdering av pris benyttes hybridmodell med knekkpunkt 1. Vedlagt følger mal for evalueringsmodellen. Beste pris på hvert underkriterie oppnår høyeste poengscore (10), og øvrige løsninger tildeles poengscore i henhold til evalueringsmodellen. Oppnådd poengscore på hvert av underkriteriene blir multiplisert med innbyrdes vekting, og lagt sammen. Beste tilbud på dette tildelingskriteriet skal ha høyeste poengscore (10). Dersom ingen av leverandørene oppnår høyeste poengscore (10) ved å summere poengscorene for underkriteriene, vil kunde legge til et likt prosentvis påslag for alle leverandørene, slik at beste leverandør skal oppnå poengscore 10. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.
Tildelingskriterium 2
Kvalitet
Tildelingskriteriet består av tre underkriterier: 1. Forsikringsrisiko og administrasjon - vektes 10 % av dette tildelingskriteriet. 2. Kapitalforvaltning - vektes 35 % av dette tildelingskriteriet. 3. Service - vektes 55 % av dette tildelingskriteriet. Dette tildelingskriteriet består av tre underkriterier og en rekke punkter under hvert underkriterie. (Disse punktene er beskrevet i konkurransegrunnlaget). Dette tildelingskriteriet vurderes ut fra leverandørs besvarelser, som beskrevet. Ved evaluering vil det bli gjort en innkjøpsfaglig vurdering av beskrevne løsninger i samråd med en faggruppe. For hvert underkriterie gis beste løsning høyeste poengscore (10), og øvrige løsninger tildeles poengscore forholdsmessig ut fra beste løsning. Oppnådd poengscore på hvert av underkriteriene blir multiplisert med innbyrdes vekting, og lagt sammen. Beste tilbud på dette tildelingskriteriet skal ha høyeste poengscore (10). Dersom ingen av leverandørene oppnår høyeste poengscore (10) ved å summere poengscorene for underkriteriene, vil kunde legge til et likt prosentvis påslag for alle leverandørene, slik at beste leverandør skal oppnå poengscore 10. Leverandørens samlede poengscore for dette tildelingskriteriet vektes med tildelingskriteriets vektingsprosent.
Tildelingskriterium 3
Miljø
Anskaffelsen gjelder kjøp av pensjonstjenester. Hovedelementet i anskaffelsen er forvaltning av kommunens pensjonskapital. Oppdragsgiver vurderer det til at vi oppnår størst klima- og miljøgevinst ved å stille krav til klima og miljø i kravspesifikasjonen, med klare dokumentasjonskrav i kontraktsperioden. I tillegg til å innføre tredjepartssertifisert miljøledelsessystem senest innen 12 måneder etter avtalestart, må leverandøren i kontraktsperioden, for å ikke komme i en misligholdssituasjon, rapportere årlig til oppdragsgiver hva de gjør for å sørge for at kapitalen i minst mulig grad blir plassert i selskaper og prosjekter med negativ klima- og miljøpåvirkning, og for å øke andelen som er plassert i selskaper og prosjekter som bidrar til positiv utvikling. Kravene som er stilt i kravspesifikasjonen omhandler de samme elementer som ville vært omfattet dersom vi benyttet tildelingskriterie i stedet for krav. Ved å benytte krav i stedet for tildelingskriterie er vi sikret at leverandøren som tildeles kontrakten i løpet av avtaleperioden oppfyller det vi anser som de relevante og ønskelige miljø- og klimaparameterne, noe vi ikke ville vært sikret ved bruk av tildelingskriterie.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner