Søkeresultater for Ålesund Kommune

  1. Anbudssøk
  2. /
  3. Ålesund Kommune

Viser 1-25 av 121 resultater

  1. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Avfallsdeponi Breivika, 2025

    Ålesund Kommune trenger omlegging og forbedring av sigevannsledninger, VA-nett og overvannsystemet ved Breivika avfallsdeponi på Harøya i Ålesund kommune. Prosjektet inkluderer etablering av ny avløpsledning fra deponiet til sjøen, bygging av ny støttemur med drensledning, installasjon av ny oljeutskiller med tilknytning til eksisterende nett, samt asfaltering av grusarealer og veg på deponi og miljøstasjon. Arbeidet omfatter også bygging av vaskeplass og trafikkavvikling ved kryssing av vei. Prosjektet har en varighet på 2 måneder og skal utføres i Møre og Romsdal. Tildelingskriterier og kvalifikasjonskrav finner du i konkurransegrunnlaget.

    Konkurranse10. juli 2025
    22. aug. 2025(40 dager)
  2. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Innkjøpsbistand, 2025

    Ålesund Kommune trenger innkjøpsbistand gjennom en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 30 millioner kroner. Avtalen innebærer planlegging, gjennomføring og kvalitetssikring av anskaffelser i samarbeid med kommunen, og det skal inngås parallellavtaler med 3-5 leverandører. Tildelingskriteriene er pris (50%), dedikerte ressurser (30%), og oppdragsforståelse/løsningsbeskrivelse (20%). Leverandører må tilby mellom 3 og 15 dedikerte ressurser, og dokumentere kompetanse og erfaring gjennom et ressursskjema. Anskaffelsen har ingen klima- og miljøhensyn, da det vurderes som uvesentlig for denne typen tjenester.

    Konkurranse8. juli 2025
    28. aug. 2025(46 dager)
    30 000 000 kr
  3. Ålesund Kommune

    E63 Maskin og prosess 2 - Overføringsanlegget (Kvalifiseringsfasen)

    Ålesund kommune har inngått en avtale med Axflow AS for levering og installasjon av maskin og prosess 2 til overføringsanlegget (entreprise E63) som en del av Kongshaugen Reinseanlegg. Prosjektet er en del av samarbeidet mellom Ålesund kommune og Sula kommune for å bygge et nytt avløpsrenseanlegg på Kongshaugen i Sula kommune, med mål om å forbedre fjordsystemet og sikre en bærekraftig løsning for fremtiden. Entreprisen omfatter blant annet prosessrør, pumper, ventiler, plugginnkjøring og måleutstyr, og kontrakten har en verdi på 10 178 800 kroner. Fire leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat7. juli 2025
  4. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Rør og rørdeler, 2025

    Ålesund Kommune trenger rør og rørdeler for en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 84 millioner kroner. Avtalen omfatter levering av rør og rørdeler innenfor Vann og Avløp (VA) og Varme-, ventilasjons- og sanitærteknikk (VVS) i Møre og Romsdal, og leverandøren skal være en fullsortiments grossist. Tildelingskriteriene inkluderer pris (75%), gjennomføringsevne (10%), og miljø (15%), hvor miljøkravene fokuserer på EPD-dokumentasjon og varetransport. Leverandøren må dokumentere klimafotavtrykk og miljøtiltak, og det er krav om lokalt lager/butikk. Kvalifikasjonskravene inkluderer dokumentasjon av skatteforhold gjennom attesten "Opplysninger om skatt og avgift" (RF-1507).

    Konkurranse4. juli 2025
    5. sep. 2025(54 dager)
    84 000 000 kr
  5. Ålesund Kommune

    Lisensforvalter Microsoft og Adobe, 2025

    Ålesund Kommune trenger tjenester for lisensforvaltning av Microsoft- og Adobe-produkter, samt VMware, over en periode på 2 år. Anskaffelsen skal sikre effektiv lisensadministrasjon, compliance, optimalisering av lisensbruk og strategisk rådgivning gjennom Software Asset Management (SAM) for eKommune-samarbeidet. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget, og kvalifikasjonskrav inkluderer registrering i et faglig register i leverandørens medlemsstat, i henhold til direktiv 2014/24/EU.

    Konkurranse30. juni 2025
    3. sep. 2025(52 dager)
  6. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Vannglass, 2025

    Ålesund Kommune trenger natriumsilikat/vannglass for behandling av drikkevann, og det skal inngås en rammeavtale over 4 år med en maksimal totalverdi på 2,72 millioner kroner. Leveransen skal skje i Møre og Romsdal, og tildelingskriteriet er laveste pris. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover dokumentasjon av ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift, som skal dokumenteres med attesten "Opplysninger om skatt og avgift" av typen "RF-1507".

    Konkurranse30. juni 2025
    18. aug. 2025(36 dager)
    2 720 000 kr
  7. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Produksjon og levering av måltid til institusjoner og hjemmeboende, 2025

    Ålesund Kommune har inngått en avtale med Matvarehuset AS for produksjon og levering av måltider til institusjoner og hjemmeboende i Møre og Romsdal. Avtalen har en varighet på 3 år og en total verdi på 120 millioner kroner. Tildelingskriteriene inkluderte pris, kvalitet på mat og meny, miljøhensyn, samt service, rutiner og systemer. Det var kun ett tilbud som ble mottatt i konkurransen.

    Resultat20. juni 2025120 000 000 kr
  8. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Håndverkertjenester - Glassfagarbeid, 2025

    Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med GRÆSDAL GLASS AS og Straumsheim Glass og Fasade AS for levering av håndverkertjenester innen glassfagarbeid i Møre og Romsdal. Avtalen har en varighet på 2 år og en total verdi på 8 millioner kroner. Tjenestene inkluderer vedlikehold, reparasjoner, rehabilitering og oppgradering av glassarbeid både innendørs og utendørs. Det var krav om dedikert ressursgruppe med minimum 2 og maksimum 5 ressurser, samt bruk av miljøvennlige kjøretøy som biogasskjøretøy av euroklasse 6/VI og/eller nullutslippskjøretøy. Det deltok to leverandører i konkurransen.

    Resultat18. juni 202512 000 000 kr
  9. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Leie av kaffemaskiner (2), 2025

    Ålesund Kommune har avlyst konkurransen om leie av kaffemaskiner inkludert full teknisk service og garanti, samt levering av kaffe og andre forbruksvarer i Møre og Romsdal over en periode på 2 år. Konkurransen ble avlyst på grunn av manglende mottak av tilbud eller forespørsler om deltakelse. Avtalen skulle dekke behovet for å tilby kaffe og varm drikke til besøkende og ansatte, med fokus på pris, kvalitet og miljø som tildelingskriterier.

    Resultat17. juni 2025
  10. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Håndtering av skipsavfall, 2025

    Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med Container Consult AS for håndtering av skipsavfall, inkludert transporttjenester og containerleie, i kommunene Ålesund, Sula, Giske og Haram. Avtalen, som har en maksimal totalverdi på 45 millioner kroner, omfatter avfallshåndtering på alle kommunale kaier i disse kommunene, i henhold til MARPOL-konvensjonen og relevante EU-direktiver. Tjenestene inkluderer også bruk av truck med personell for diverse oppdrag på kaien. Det var krav om miljøvennlig kjøretøyteknologi og andre miljøtiltak, og Container Consult AS var den eneste leverandøren som deltok i konkurransen.

    Resultat17. juni 202545 000 000 kr
  11. Ålesund Kommune

    Anskaffelse- Osane leikeplass, 2025

    Ålesund Kommune trenger etablering av Osane leikeplass i Møre og Romsdal, med en maksimal totalverdi på 1,725 millioner kroner. Prosjektet omfatter terrengbehandling, lekeapparat og falldekke, og leverandøren må levere en detaljert løsningsbeskrivelse inkludert plantegninger og visuelle tegninger av leikeplassen. Tildelingskriteriene vektlegger kvalitet på den tilbudte løsningen, pris, og miljø, hvor kvalitet er det høyest vektede kriteriet. Leverandøren må dokumentere økonomisk kapasitet og ordnede forhold med hensyn til skatt og avgifter.

    Konkurranse13. juni 2025
    11. aug. 2025(29 dager)
    1 725 000 kr
  12. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Transporttjenester for VH arbeid og aktivitet, 2025

    Ålesund Kommune trenger transporttjenester for personer med nedsatt funksjonsevne til og fra aktiviteter i regi av Arbeid og Aktivitet, samt til vekst Ålesund og vekst Ørskog, med en rammeavtale over 2 år og en maksimal totalverdi på 16 millioner kroner. Det er en opsjon for transport i forbindelse med skolefritidsordning (13+). Transporten vil inkludere både minibuss og individuelle biler, og det er viktig med koordinering for samkjøring av individuelle deltakere. Tildelingskriteriene er pris (40 %), oppdragsforståelse (30 %), og miljø (30 %). Leverandøren må dokumentere skatte- og avgiftsforhold med attesten "Opplysninger om skatt og avgift" (RF-1507).

    Konkurranse11. juni 2025
    8. aug. 2025(26 dager)
    16 000 000 kr
  13. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Vikartjenester innen måltidsproduksjon, 2025 (2)

    Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med Manpower AS for levering av vikartjenester innen måltidsproduksjon i Møre og Romsdal. Avtalen har en varighet på 1 år og en total verdi på 12 millioner kroner. Leverandøren må kunne tilby stillingsgrupper som faglært kokk, ernæringskokk og kjøkkenassistent. Konkurransen ble avgjort med pris som det viktigste kriteriet, med en vekt på 80%, og kvalitet med en vekt på 20%. Det ble mottatt ett tilbud i konkurransen.

    Resultat30. mai 202518 000 000 kr
  14. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr 2025 (3)

    Ålesund Kommune trenger nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr for en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 60 millioner kroner. Avtalen er delt inn i to delkontrakter: nettverksprodukter som WLAN-controllere, aksesspunkt, switcher, routere og dataskaputstyr, samt server- og lagringsprodukter som rackservere, hyperkonvergerte systemer og lagring. Leverandører kan tilby brukt utstyr ved minikonkurranse og direkteavrop for kjøp under 100 000 kroner. Tildelingskriteriene er pris (50%), miljø (30%) og kvalitet (20%). Kvalifikasjonskrav inkluderer et godt og velfungerende miljøledelsessystem, basert på ISO 14001, Miljøfyrtårn, EMAS eller tilsvarende, som er tredjepartssertifisert av et akkreditert sertifiseringsorgan.

    Konkurranse26. mai 2025
    10. juni 2025(Utgått)
    60 000 000 kr
  15. Ålesund Kommune

    E61 Maskin og prosess Kongshaugen avløpsrenseanlegg - Ny konkurranse (kvalifikasjonsfase)

    Ålesund Kommune trenger en entreprenør for levering og installasjon av maskin- og prosessutstyr til Kongshaugen avløpsrenseanlegg i Møre og Romsdal, med en kontraktsverdi på maksimalt 140 millioner kroner over 3 år. Anskaffelsen vil bli gjennomført som en konkurranse med forhandling, og entreprenøren vil være hovedentreprenør. Tildelingskriteriene inkluderer pris (50%), kvalitet (20%), og klima og miljø (30%). Kvalifikasjonskravene krever dokumentasjon av entreprenørens erfaring fra lignende prosjekter, samt CV-er for nøkkelpersonell som prosjektleder, anleggsleder og prosessansvarlig. Klima- og miljøhensyn skal ivaretas, og effektiviteten av tilbudt utstyr med hensyn til strømforbruk vil bli evaluert.

    Konkurranse26. mai 2025
    25. juni 2025(Utgått)
    140 000 000 kr
  16. Ålesund Kommune

    E41 Elektrotekniske anlegg, berganlegget Kongshaugen avløpsrenseanlegg - Ny konkurranse (kvalifiseringsfase)

    Ålesund Kommune trenger utførelse av elektrotekniske anlegg ved berganlegget Kongshaugen avløpsrenseanlegg i Møre og Romsdal, med en kontraktsvarighet på 21 måneder. Anskaffelsen gjennomføres som en konkurranse med forhandling, og kontrakten vil baseres på standarden NS 8405:2008. Tildelingskriteriene er pris (50%), kvalitet (20%), og klima og miljø (30%). Leverandører må dokumentere erfaring fra relevante prosjekter, spesielt elektrotekniske arbeider ved større vann- eller avløpsrenseanlegg, samt tilby nøkkelpersonell med relevant formalkompetanse og erfaring. Klima- og miljøtiltak utover kravene i konkurransedokumentene vil også bli evaluert.

    Konkurranse16. mai 2025
    17. juni 2025(Utgått)
  17. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Forsystem kommunale eiendomsavgifter, 2025

    Ålesund Kommune trenger et forsystem for kommunale eiendomsavgifter, inkludert gebyrer for vann og avløp, renovasjon, slam, eiendomsskatt, myndighetsgebyrer, feietilsynsgebyr, med en kontraktsverdi på maksimalt 25 millioner kroner over 3 år. Systemet skal håndtere fakturagrunnlag for kommunale tjenester og effektivisere prosesser som oppretting av ny eiendom, installasjon av vannmåler, avslutning av arealbasert gebyr, adresseendringer, hjemmelsoverganger, SMS-sending, og brevskriving og arkivering. Tildelingskriteriene er pris (25%), kvalitet (50%), brukstilfelle (15%), og implementeringsplan (10%). Leverandøren må dokumentere skatte- og avgiftsforhold med attesten "Opplysninger om skatt og avgift" (RF-1507).

    Konkurranse16. mai 2025
    17. juni 2025(Utgått)
    25 000 000 kr
  18. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Sjøtrapp Sjøholt, 2025

    Ålesund kommune trenger en totalentreprise for etablering av en sjøtrapp ved småbåthavna på Sjøholt, med en maksimal totalverdi på 2,7 millioner kroner. Prosjektet innebærer både prosjektering og fysisk opparbeidelse av sjøtrappen, som skal fungere som en møteplass med varierte sitte- og oppholdsmuligheter. Leverandøren må vurdere tidevannsforhold for å sikre korrekte høyder. Tildelingskriteriene inkluderer pris, løsningsbeskrivelse, miljø, samt kompetanse og erfaring hos nøkkelpersonell. Leverandøren må dokumentere kompetansen til prosjektleder, byggeleder og prosjekteringsleder. Prosjektet skal gjennomføres i Møre og Romsdal.

    Konkurranse14. mai 2025
    28. mai 2025(Utgått)
    2 700 000 kr
  19. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Transport av containere renseanlegg, Attvin, 2024

    Ålesund Kommune har inngått en avtale med Container Consult AS for transport av containere med avløpsslam og silgods fra renseanlegg i Ålesund til Attvin AS, med en varighet på 4 år og en total kontraktsverdi på 21 millioner kroner. Leveransen skjer i Møre og Romsdal, og det er stilt krav om anskaffelse og bruk av minst ett biogass- og/eller nullutslippskjøretøy i løpet av kontraktsperioden for å oppnå bedre klima- og miljøeffekt. Kun én leverandør deltok i konkurransen.

    Resultat9. mai 202521 000 000 kr
  20. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Administrasjon av kjørebok, drivstoffkort og bombrikke, 2025

    Ålesund Kommune trenger en helhetlig administrativ løsning for kjøretøypark, inkludert elektronisk kjørebok, drivstoffkort og bombrikkeadministrasjon, for en rammeavtale over 2 år med en maksimal totalverdi på 72 millioner kroner. Løsningen skal gi full oversikt over kjøretøybruken og tilhørende kostnader, forenkle rapportering og redusere administrativt arbeid. Tildelingskriteriet er pris, som vektes 100%. Leverandører må dokumentere ordnede forhold med hensyn til skatt og avgifter gjennom attesten "Opplysninger om skatt og avgift" (RF-1507).

    Konkurranse6. mai 2025
    9. juni 2025(Utgått)
    72 000 000 kr
  21. Ålesund Kommune

    E75 Sjøledninger - Kongshaugen avløpsreinseanlegg (overføringsanlegget)

    Ålesund Kommune har inngått en avtale med Dykkerteknikk AS for utførelse av entreprise E75 Sjøledninger, som er en del av overføringsanlegget til Kongshaugen avløpsreinseanlegg. Prosjektet omfatter levering og legging av sjøledninger med en totallengde på ca. 28 kilometer i Møre og Romsdal, og har en varighet på 29 måneder. Avtalen har en total verdi på 85 millioner kroner. Det var krav om dokumentasjon av entreprenørens plan for oppdragsgjennomføring, CV for nøkkelpersonell, og organisasjonskart, samt tiltak for klima og miljø. Tre leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat6. mai 2025
  22. Ålesund Kommune

    E21 Bygningsmessige arbeider Kongshaugen (kvalifiseringsfase)

    Ålesund Kommune har inngått en avtale med Veidekke Entreprenør AS for bygningsmessige arbeider til Kongshaugen i Sula kommune, som en del av prosjektet «BLÅ – fjordar for framtida». Entreprisen omfatter bygging av et administrasjonsbygg, utomhusarbeider, og bygningsmessige arbeider for et avløpsrenseanlegg i fjell. Arbeidet inkluderer grunnarbeider, ventilasjonssjakter, sanitæranlegg, elektroinstallasjoner, og miljøtiltak. Avtalen har en varighet på 3 år og en total verdi på 420 millioner kroner. Det var krav om dokumentasjon av fremdriftsplan, prosjektgjennomføring, organisering, og klima- og miljøtiltak. Kun ett tilbud ble mottatt i konkurransen.

    Resultat5. mai 2025
  23. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Eiendomstaksering, Ålesund kommune, 2025

    Ålesund Kommune trenger eiendomstakseringstjenester for en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 2,25 millioner kroner. Avtalen omfatter årlig taksering av nye takstobjekter, inkludert nærings- og fritidseiendommer, naust, bygninger større enn 30 m2, boligeiendommer uten boligverdi fra Skatteetaten, og enkelte oppdrettsanlegg i Møre og Romsdal. Det forventes å taksere ca. 100-200 nye eiendommer per år. Tildelingskriteriene er basert på pris og kompetanse, hvor pris er et viktig kriterium. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av erfaring fra minst tre tilsvarende oppdrag de siste 3 år, med en verdi på minimum 350.000 kroner ekskl. mva.

    Konkurranse24. apr. 2025
    5. mai 2025(Utgått)
    2 250 000 kr
Ålesund Kommune | Anbudssøk i Cobrief