Cobrief Logo

Søkeresultater for Ålesund Kommune

  1. Anbudssøk
  2. /
  3. Ålesund Kommune

Viser 1-25 av 137 resultater

  1. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Innkjøpsbistand, 2025

    Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med Odin Prosjekt AS, Innkjøpskontoret AS og Bresto AS om å levere innkjøpsbistand i Møre og Romsdal over 2 år til en maksimal total verdi på 30 millioner kroner. Det ble krevd at leverandøren tilbyr minimum 3 og maksimum 15 dedikerte ressurser, og det ble lagt vekt på de dedikerte ressursenes kompetanse og erfaring med praktisk gjennomføring av anskaffelser. Seks leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat1. des. 202530 000 000 kr
  2. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Konkurranseutsetting av Hatlane omsorgssenter, 2025

    Ålesund Kommune trenger drift av Hatlane omsorgssenter med alle nødvendige tilhørende funksjoner i Møre og Romsdal, med en maksimal totalverdi på 749,4 millioner kroner over 8 år. Tilbud vil bli evaluert basert på pris (40%), kvalitet på tjenesteytingen (50%), og pensjonsvilkår (10%). Kvalitet på tjenesteytingen vurderes ut fra bemanning, kvalitet og organisering (35%), livskvalitet og trygghet gjennom aktivitet og mestring (35%), samt innovasjon og teknologi (30%). Leverandøren må være registrert i et faglig register i medlemsstaten der leverandøren er etablert.

    Konkurranse28. nov. 2025
    12. jan. 2026(35 dager)
    749 416 530 kr
  3. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Rør og rørdeler, 2025

    Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med Brødrene Dahl A/s om å levere rør og rørdeler i Møre og Romsdal over 2 år, til en maksimal total verdi på 84 millioner kroner. Det ble lagt vekt på leverandørens evne til å tilby lokalt lager/butikk flere steder enn minstekravet, samt miljøtiltak knyttet til varetransport og dokumentasjon av klimafotavtrykk for produkter med miljødeklarasjon Type III etter ISO standard 14025 (EPD) eller tilsvarende. To leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat28. nov. 202584 000 000 kr
  4. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Lastebil, 2025 (2)

    Ålesund Kommune trenger en ny lastebil for vintervedlikehold og sommervedlikehold av kommunale veier, parkeringsplasser og arealer tilknyttet offentlig vei i Møre og Romsdal. Tilbudene vil bli evaluert basert på pris (50%) og kvalitet (50%). Kvalitet vurderes ut fra serviceavtale (40%), garanti (30%) og prøvekjøring (30%). Det stilles krav om at lastebilen skal ha minimum EURO VI-standard, og leverandøren må ha et miljøledelsessystem eller tilsvarende.

    Konkurranse19. nov. 2025
    8. des. 2025(0 dager)
  5. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Kopipapir, kontor- og datarekvisita, fritt skolemateriell (2), 2025

    Ålesund Kommune trenger kopipapir, kontor- og datarekvisita, fritt skolemateriell og skrivesaker for en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 45 millioner kroner. Leveransene skal dekke kommunens behov for produkter innenfor disse kategoriene i Møre og Romsdal. Tildelingskriteriene er pris (40%), kvalitet (30%) og miljø (30%), hvor miljøkriteriet vektes 60% på miljømerkede produkter og 40% på andre miljøtiltak.

    Konkurranse12. nov. 2025
    16. des. 2025(8 dager)
    45 000 000 kr
  6. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Pasientvarslingsanlegg 2025

    Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med Oneco Technologies AS om å levere pasientvarslingsanlegg for bemannede boliger, sykehjem og lignende, til en maksimal total verdi på 90 millioner kroner. Det ble lagt vekt på løsningens funksjonalitet, brukervennlighet og evne til å dekke identifiserte behov, samt leverandørens prosjektmetode, erfaring hos nøkkelpersonell og prosjektplan. Fem leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat12. nov. 202590 000 000 kr
  7. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Medisinske forbruksvarer, bleier og inkontinensprodukter, 2025

    Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med Ødegaard Engros AS om å levere medisinske forbruksvarer, bleier og inkontinensprodukter i Møre og Romsdal, med en varighet på 2 år og en maksimal total verdi på 88 millioner kroner. Det ble lagt vekt på miljømerking av produkter som Svanemerket, GOTS, Bra Miljøval eller EU Ecolabel. Tre leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat31. okt. 202588 000 000 kr
  8. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr 2025 (3)

    Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med Atea AS, Advania Norge AS og Proact It Norge AS for levering av nettverksutstyr, server- og lagringsutstyr over 2 år, til en maksimal total verdi på 40 millioner kroner. Avtalen er delt inn i to delkontrakter: nettverksprodukter (WLAN-controllere, aksesspunkt, switcher, routere og dataskaputstyr) og server- og lagringsprodukter (rackservere, hyperkonvergerte systemer og lagring). Det var et krav om at leverandører kunne tilby brukt utstyr i minikonkurranser og ved direkteavrop under 100 000 kroner. Det ble lagt vekt på miljømerking og bruk av resirkulerbare materialer i produktene. Fire leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat15. okt. 202540 000 000 kr
  9. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Kontormøbler og kontorstoler, 2025

    Ålesund Kommune trenger kontormøbler og kontorstoler for en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 36 millioner kroner. Avtalen skal dekke behovet for møblement til kontorer, fellesområder og tilleggsarealer som møterom, mottaksareal, lærerarbeidsplasser og personalrom, og produktene skal være universelt utformet. Leveranser skal skje i Møre og Romsdal. Tildelingskriteriene er pris (40%), kvalitet (30%) og miljø (30%). Kvalitetskriteriet vurderer brukervennlighet, komfort, design, funksjonalitet og fargeutvalg basert på produktark og vareprøver. Miljøkriteriet vurderer miljømerkede produkter (60%) og bruk av miljøvennlige kjøretøy (40%).

    Konkurranse9. okt. 2025
    20. okt. 2025(Utgått)
    36 000 000 kr
  10. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Systemstøtteverktøy for konkurransegjennomføringsverktøy (KGV) og kontraktoppfølgingsverktøy (KAV)

    Ålesund Kommune planlegger anskaffelsen av en ny KGV- og KAV-løsning og sender med dette på høring et tidlig utkast til kravspesifikasjon for å kvalitetssikre innholdet før utarbeidelse av endelige konkurransedokumenter. Leverandører inviteres til å gi innspill til denne anskaffelsen ved å gjennomgå det vedlagte utkastet til kravspesifikasjon, samt et sett med scenarioer for løsningsdemonstrasjon og praktiske oppgavebeskrivelser.

    Planlegging3. okt. 2025
    24. nov. 2025(Utgått)
  11. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Transporttjenester for VH arbeid og aktivitet, 2025

    Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med Ålesund Taxi AS om å levere transporttjenester for personer med nedsatt funksjonsevne til og fra aktiviteter/dagtilbud i regi av Arbeid og Aktivitet og til vekst Ålesund og vekst Ørskog, i Møre og Romsdal. Avtalen har en varighet på 2 år, med en opsjon for kjøring i forbindelse med skolefritidsordning (13+), og har en maksimal totalverdi på 14 millioner kroner. Det ble lagt vekt på miljøvennlige kjøretøy og en god forståelse for oppdraget. To leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat24. sep. 202514 000 000 kr
  12. Ålesund Kommune

    E74 Landledninger Langevågen-Stafsetneset - Kongshaugen avløpsreinseanlegg (overføringsanlegget)

    Ålesund Kommune har inngått en avtale med Busengdal AS om å levere bygge- og anleggsvirksomhet for etablering av avløpsledninger over land og i Vågevatnet fra Langevågen til Vegsundet, inkludert tilhørende arbeider, i Møre og Romsdal. Kontrakten har en verdi på 37 109 471 kroner. Det ble lagt vekt på entreprenørens plan for prosjektgjennomføring, prosjektorganisering med relevant kompetanse og erfaring for nøkkelpersonell (prosjektleder og anleggsleder), samt klima- og miljøtiltak knyttet til massehåndtering og reduksjon av klimagassutslipp. Tre leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat22. sep. 2025
  13. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Leie av kaffemaskiner og vanndispensere, 2025

    Ålesund Kommune trenger leie av kaffemaskiner og vanndispensere, inkludert kjøp av kaffe, kakao, andre ingredienser og forbruksvarer, samt levering av CO2-patroner, for en rammeavtale over 2 år, med en maksimal totalverdi på 12,5 millioner kroner. Leveransen skal sikre stabil drift over tid og omfatter både kaffemaskiner og vanndispensere som filtrerer og kjøler vann (med og uten kullsyre). Tildelingskriteriene er kvalitet (40%), miljø (30%) og pris (30%). Det kreves at leverandør eller ansatte har erfaring fra minst to tilsvarende oppdrag de siste 3 årene, der hvert oppdrag har en verdi på minimum 1 million kroner ekskl. mva. og omfatter total leveranse av kaffemaskiner og vanndispensere til leie, inkludert serviceavtaler og leveranse av ingredienser og forbruksvarer. Dokumentasjon skal være en kort beskrivelse av de viktigste leveransene de siste tre år, inkludert kontraktens verdi, leveringshyppighet, antall leveringspunkter, navn på oppdragsgiver og en beskrivelse av oppdragets innhold, begrenset til maks 2 A4-sider.

    Konkurranse9. sep. 2025
    19. sep. 2025(Utgått)
    12 500 000 kr
  14. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Administrasjon av kjørebok, drivstoffkort og bombrikke, 2025

    Ålesund Kommune har inngått en rammeavtale med Abax AS for en helhetlig administrativ løsning for kjøretøypark, som omfatter elektronisk kjørebok, administrasjon av drivstoffkort og bombrikker. Avtalen har en varighet på 2 år og en estimert totalverdi på 80 millioner kroner. Løsningen skal bidra til enklere rapportering og redusert administrativt arbeid. To leverandører deltok i konkurransen.

    Resultat5. sep. 202580 000 000 kr
  15. Ålesund Kommune

    Anskaffelse - Bil som tjeneste 2025

    Ålesund Kommune har inngått en avtale med Bertel O Steen AS om å levere en helhetlig bildelingstjeneste. Tjenesten skal bidra til reduserte utslipp, optimalisert bruk av kommunens kjøretøypark, redusert bruk av privatbiler i tjeneste, og bedre ressursutnyttelse og kostnadskontroll. Avtalen har en varighet på 3 år med opsjon på forlengelse inntil 7 ganger á 1 år (totalt maks. 10 år), og har en total verdi på 15 millioner kroner. Det er et umiddelbart behov for 22 biler, og løsningen skal være skalerbar for fremtidige behov. Det ble mottatt 1 tilbud i konkurransen.

    Resultat14. aug. 202560 000 000 kr
  16. Ålesund Kommune

    E36 Luftbehandling berganlegget Kongshaugen

    Ålesund kommune har inngått en avtale med Nordvest Miljø AS om å levere luftbehandling, inkludert luktreduksjon, til et nytt avløpsrenseanlegg i berganlegget på Kongshaugen i Sula kommune. Kontrakten har en verdi på 22 952 563 kroner. Det ble lagt vekt på leverandørens plan for kvalitet, SHA og RTB, unngåelse av forsinkelser i materialleveranser, tilpasning av fremdrift og koordinering av grensesnitt, samt nøkkelpersonells kompetanse og erfaring, og prosjektorganisering. Klima- og miljøhensyn, energieffektivitet for utstyr og ombruk av materialer ble også vektlagt. To tilbud ble mottatt.

    Resultat13. aug. 2025