Anbudsoversikt for Banktjenester, investeringsrådgivning og diskresjonær forvaltning av kapital - kval

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bank- og finansformidlingstjenester

Formålet med utlysningen er å inngå en kvalitetsmessig og økonomisk hensiktsmessig avtale om daglige banktjenester, forvaltning av oppdragsgivers overskuddslikviditet, med oppfølging, rapportering og rådgivning innenfor oppdragsgivers finansielle investeringsstrategi (Delkontrakt 1), samt ren langsiktig diskresjonær kapitalforvaltning (Delkontrakt 2). Klikk her https://permalink.mercell.com/159815156.aspx

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Banktjenester, investeringsrådgivning og diskresjonær forvaltning av kapital - kval
Varighet
48 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet registrert foretaksregister iht. lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert
Kvalifikasjonskrav 2

Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre oppdraget. Leverandøren må som minimum være kredittverdig uten krav til sikkerhetsstillelse. Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall (2020). Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å foreta en kredittvurdering. Finansiell styrke vurderes i forhold til omsetning, resultatgrad, soliditet og likviditet. Ved tvil om leverandøren oppfyller kravet, vil oppdragsgiver kunne kreve ytterligere dokumentasjon for den økonomiske kapasiteten
Kvalifikasjonskrav 3

Se konkurransegrunnlaget. Leverandøren skal ha tilstrekkelig relevant erfaring for å utføre oppdraget. For delkontrakt 1 anses erfaring med levering av alminnelig banktjenester som relevant erfaring. Videre for delkontrakt 1 er oppdrag relatert til finansiell rådgivning også en relevant erfaring. Beskrivelse av omfang av relevant erfaring siste 5 år. For delkontrakt nr. 1 Antall næringskunder (bedrifter, organisasjoner og offentlige organer og virksomheter) for årene 2017, 2018, 2019, 2020 som leverandøren har ytt banktjenester for. Volum på ovennevnte kundeforhold målt gjennom kundenes innskudd i banken per 31.12 2017, 2018, 2019, og 2020. For delkontrakt 2 er erfaring med lignende forvaltningsoppdrag relevant erfaring. Antall næringskunder (bedrifter, organisasjoner og offentlige organer og virksomheter) som leverandøren har hatt avtale med om kapitalforvaltning hvor forvaltningsbeløpet er minimum 10 MNOK, for henholdsvis 2017,2018, 2019, 2020 og 2021. Volum på kapital som er forvaltet i årene 2017, 2018, 2019, 2020. Beløp angis per 31.12 for hvert år. Gjeldende for begge delkontrakter: Vi understreker at det ikke er nødvendig å liste opp konkrete kundeforhold, men det er ønskelig med angivelse av omfang av relevante tjenester slik dette er beskrevet ovenfor. Dokumentasjonen skal utgjøre maks to, 2, A4-sider tekst per delkontrakt man søker om kvalifisering for. Dersom leverandøren støtter seg på andre foretak for å oppfylle erfaringskravet skal det leveres et utfylt skjema per selskap slik at det er klart hvilke selskap som har hvilken erfaring. Dersom leverandøren støtter seg på andre foretak for å oppfylle kravet skal det også leveres forpliktelseserklæringer fra de aktuelle foretakene som viser at leverandøren har rådighet over det andre foretakets kompetanse og kapasitet.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner