Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Flytoget AS trenger kompetanse innen boggirevisjon for å levere vedlikeholdstjenester i Oslo. Oppdraget innebærer overhaling av 128 boggier, inkludert kontroll, bytte av deler, sprekksøking, og dellakkering. Et viktig formelt krav er relevant erfaring og et velfungerende kvalitetssystem. Anbudets vekting er 40% kvalitet, 30% kostnad, og 30% miljø.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
I henhold til vedlikeholdsprogrammet for Flytog type 71 skal samtlige boggier revideres (overhales) for hver 2,4 Mill km. Flytoget ønsker å anskaffe en samlet revisjon av alle boggiene, totalt 128 enheter, hos én og samme leverandør. Anskaffelsen omfatter en total leveranse inklusiv alle inngående deler og transport til/fra Flytogets vedlikeholdsbase i Lodalen Oslo. Anskaffelsen omfatter også enkelte opsjoner på arbeidsomfanget.
Flytoget skal overhale alle løpe- og drivboggier til type 71'. Overhalingen består av kontroll, bytte av deler, sprekksøking, dellakkering av komponenter, bytte av slitedeler med mer. Dette i henhold til instruks.
Grunnet spredning i kjørte km for hver enkelt boggi er avtalens varighet estimert til å være seks år. Anskaffelsen omfatter også utbedrende reparasjoner, som endringsordre, i den grad de hører naturlig inn under revisjonens omfang.
Leverandørens løsningsbeskrivelse basert på teknisk kravspesifikasjon, produktgarantier, og utstyr/funksjonalitet utover minimumskravene i kravspesifikasjonen. Tildelingskriteriene er nedfelt i dokument "Konkurransegrunnlag boggirevisjon".
Beskrivelse
Totalkostnader for revisjon av samtlige 128 boggier, implementeringskostnader/omstillingskostnader, og opsjonspriser. Tildelingskriteriene er nedfelt i dokument "Konkurransegrunnlag boggirevisjon".
Beskrivelse
Under tildelingskriteriet miljø vil følgende elementer bli vektlagt: CO2-utslipp sfa. transport. Det vil bli benyttet lokasjonsbasert metode med følgende utslippsfaktorer: For elektriske lastebiler benyttes en faktor på 45,6 gCO2e/km. For dieseldrevne lastebiler (Euro6) benyttes 89,6 gCO2e/km. Livsløpsløsninger, miljøvennlig avhending av avfall og andre miljøtiltak vil bli vektlagt. Det bemerkes at omlasting underveis ikke tillates.