Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

IT-konsulent og rådgivning

Havindustritilsynet trenger et budsjett- og prognoseverktøy som skal støtte budsjettarbeidet i virksomheten over en periode på 4 år, med en maksimal totalverdi på 3,5 millioner kroner. Anskaffelsen inkluderer kjøp, implementering, tilpasning, drift og vedlikehold av løsningen, som må være kompatibel med Havtils nåværende ERP-system (Unit4). Leveransen skal skje i Rogaland. Tildelingskriteriene er vektet med 60 % for kvalitet på tilbudt løsning, 20 % for etablering av tjenesten, og 20 % for pris. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av økonomisk kapasitet, erfaring fra tre relevante oppdrag de siste fem årene, samt teknisk kapasitet. Leverandøren må også ha et kvalitetssikringssystem, IKT-sikkerhetssystem, og fokus på bærekraftige anskaffelser og energiforbruk. ISO-sertifiseringer kan benyttes som dokumentasjon for enkelte krav.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Havtil har til hensikt å anskaffe et verktøy som skal støtte budsjettarbeidet i virksomheten. Budsjettarbeidet omfatter utarbeidelse av budsjett og prognoser, analyser og rapportering. Anskaffelsens formål og behovsbeskrivelse er beskrevet ytterligere i bilag 1a Kundens behovsbeskrivelse. Løsningen må fungere sammen med Havtils nåværende ERP-system (Unit4) som beskrevet i kravspesifikasjonen. Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av kravspesifikasjonen i bilag 1b. Kontrakten skal omfatte både anskaffelse, implementering og tilpasning av løsningen. Anskaffelsen omfatter kjøp, implementering, tilpasning, drift og vedlikehold av løsningen.Hovedtrekkene i prosedyrenFor mer informasjon om anskaffelsen se dokumenter vedlagt kunngjøringen.

    Kontakt navn
    Havindustritilsynet
    Kontakt telefon
    +47 51873200
    Kontakt e-post
    postboks@havtil.no
    Adresse
    Prof. Olav Hanssens v. 10, 4021 STAVANGER

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten i avtaleperioden. Med dette menes god økonomisk og finansiell stilling.

    Leverandøren skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre kontrakten i avtaleperioden. Med dette menes god økonomisk og finansiell stilling.

    Leverandøren skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsgiveravgift og merverdiavgift.

    Leverandøren skal ha et kvalitetssikringssystem tilpasset leveransen og den risiko den medfører.

    Leverandøren skal ha et godt og velfungerende system for å opprettholde IKT-sikkerhet knyttet til leveransen anskaffelsen gjelder.

    Leverandøren må ha fokus på energiforbruk og derfor velge energieffektive komponenter og infrastrukturer, samt gjennomføre energibesparende tiltak som virtualisering og serverkonsolidering.

    Leverandøren må ha et system for bærekraftige anskaffelser og inkludere bærekraft- og miljøkrav i sin anskaffelsesprosess, herunder prioritere leverandører med bærekraftige prosesser og produkter.

    Leverandøren må håndtere utstyr som når slutten av sin levetid, som datamaskiner, skjermer og annet IT-utstyr, på en forsvarlig måte og slik at det ikke skader miljøet.

    Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak.

    Leverandøren skal ha betydelig erfaring fra relevante og sammenlignbare referanser. Se Bilag 1a Kundens behovsbeskrivelse for beskrivelse av behovene som legges til grunn i denne konkurransen.

    Leverandøren skal ha kapasitet til å gjennomføre oppdraget.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Det gjøres en helhetlig evaluering basert på hvordan leverandøren oppfyller kundens behov. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal levere følgende: Løsningsbeskrivelse med kravoppfyllelse, presentasjon og demonstrasjon. Leverandørens svar fordeler seg på følgende bilag, som samlet legges til grunn for evaluering av dette kriteriet: Bilag 2a Leverandørens besvarelse, Bilag 2b Leverandørens svar på kravspesifikasjon, Bilag 4 Tjenestenivå med standardiserte kompensasjoner.

    Beskrivelse

    Det gjøres en helhetlig evaluering basert på hvordan leverandøren oppfyller kundens behov. Dokumentasjonskrav: Leverandørens svar fordeler seg på følgende bilag, som samlet legges til grunn for evaluering av dette kriteriet: Bilag 3 Plan for etableringsfasen.

    Beskrivelse

    Pris vil evalueres på bakgrunn av den totale prisen eks. mva. leverandøren oppgir. Dokumentasjonskrav: Pris vil evalueres på bakgrunn av den totale prisen leverandøren har tilbudt i Bilag 6b Prisskjema. Dersom leverandøren oppgir avvikende prisoppsett eller betalingsvilkår, vil dette kunne føre til at tilbudet må avvises.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Budsjett- og prognoseverktøy - Kvalifikasjonsfase
Lokasjon
Estimert verdi
3 500 000,00 kr
Varighet
48 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner