Anbudsoversikt for BV 2023-18 - Beredskap- og entreprenørtjenester (trinn 1)

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Grunnarbeid og anleggsvirksomhet

Bergen Kommune trenger beredskap- og entreprenørtjenester for å levere vann- og avløpstjenester over 24 måneder til en verdi av 132 000 000 NOK. Anbudet omfatter kjøp av tjenester knyttet til drift og vedlikehold av kommunale vann- og avløpsanlegg. Et viktig formelt krav er at leverandører må ha minst fem års relevant erfaring med lignende oppdrag, kunne håndtere tre samtidige oppdrag, inkludert nødvendig personell og utstyr som gravemaskiner og lastebiler med spesialutstyr.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
BV 2023-18 - Beredskap- og entreprenørtjenester (trinn 1)
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Johan Hausvik
Kontakt telefon
+47 55567555
Adresse
Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN
Estimert verdi
132 000 000,00 kr
Varighet
24 måneder
Beskrivelse
Bergen Vann er en etat i Bergen kommune. Etaten skal sørge for en god og tilstrekkelig vannforsyning og en god og miljømessig riktig avløpshåndtering. Bergen Vann drifter og forvalter de kommunale vann- og avløpsanleggene i Bergen kommune og drifter de kommunale vann- og avløpsanleggene i Bjørnafjorden kommune. Etaten har ca. 265 medarbeider og en omsetning på om lag 1,1 milliard. De ansatte er i dag lokalisert i Spelhaugen 22, Fjøsangerveien 68 og på en rekke vannbehandlings- og renseanlegg. Anskaffelsen gjelder kjøp av beredskap- og entreprenørtjenester. Klikk her https://permalink.mercell.com/202767419.aspx
Kvalifikasjonskrav 1

Registrert i handelsregister eller foretaksregister Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Kvalifikasjonskrav 2

Bare for bygg- og anleggsarbeider: Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal ha god og relevant (punktgraving på trykksatte ledninger, i nærheten av strømførende ledninger eller annen kritisk infrastruktur) erfaring. Erfaringen skal omfatte leveranser av tilsvarende kompleksitet som leveransen forespurt i denne konkurransen. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi minimum en (1) og maksimum fem (5) referanseprosjekter fra de siste 120 måneder til og med kunngjøringsmåneden. Dersom det oppgis flere enn fem referanseprosjekter, vil kun de fem første bli vurdert. Samlet erfaring skal være minst 60 måneder (samme måned i samme år telles bare en gang og alle påbegynte måneder regnes som fulle måneder). Referansene legges inn direkte i Mercell som besvarelse av dette punkt med start- og sluttdato i format MM. ÅÅÅÅ. For offentlige bygge- og anleggsarbeider, teknisk personell eller enheter som skal utføre arbeidet I forbindelse med offentlige bygge- og anleggsarbeider kan leverandøren råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter til å utføre kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Kapasiteten skal kunne håndtere alle kombinasjoner av tre samtidige oppdrag (unntak: tre samtidige beredskapsoppdrag). Et beredskapsoppdrag kan kreve opptil 2 maskinførere. Tilbudt personell skal derfor inneholde minst 4 maskinførere. Dokumentasjon: en beskrivelse av teknisk personell eller tekniske enheter som leverandøren råder over til å utføre kontrakten og en beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antallet medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene. Redskaper, materiell og teknisk utstyr Leverandøren vil kunne råde over følgende redskaper, materielle og teknisk utstyr til å utføre kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Beskrivelse av krav: Det kreves at leverandøren viser god evne til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov. Det kreves derfor at leverandør har tilstrekkelig kapasitet til å kunne gjennomføre oppdraget. Utførende forplikter seg til å stille med nødvendige hjelpemidler til å utføre oppdraget som lastebil (se produkter for typer), gravemaskin (se produkter for typer), motorsag, asfaltsag, egnet komprimeringsutstyr, egnet grøftepumpe, håndverktøy, grøftekasser og annet. Gravemaskiner og lastebiler må være utstyrt med nødvendige utstyr som f.eks. grabb, rørklype, rototilt, ripper diverse skuffer, gripekasset, hydraulisk meiselhammer, godkjente egnede løfteutstyr osv. Kapasiteten må kunne ivareta alle kombinasjoner av tre samtidige oppdrag (unntak: tre samtidige beredskapsoppdrag). Dokumentasjon: en beskrivelse av redskaper, materiell og teknisk utstyr som leverandøren råder over til å utføre kontrakten.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    2. nov. 2023, 11:00

  2. Frist for å melde interesse

    6. des. 2023, 08:00

  3. Frist for innlevering

    6. des. 2023, 08:00

  4. Vedståelsesfrist

    17. jan. 2024, 08:00

Se aktive konkurranser som ligner