Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bergen Kommune søker leverandører for en rammeavtale på dykkertjenester over 4 år, med en maksimal totalverdi på 6,94 millioner kroner. Tjenestene inkluderer inspeksjon, vedlikehold og reparasjon av inntak, ledninger og bassenger, samt sjøvanns- og avløpsanlegg i Vestland. Arbeidet kan utføres fra båt, land eller ved bruk av ROV, avhengig av lokasjon. Leverandøren må ha et kvalitetsstyringssystem, som kan dokumenteres med ISO 9001-sertifisering eller tilsvarende, samt et miljøledelsessystem, dokumentert med ISO 14001-sertifisering eller tilsvarende. Det kreves også at leverandøren har relevant erfaring fra lignende oppdrag de siste tre årene, samt tilstrekkelig tekniske ressurser og utstyr.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Bergen Vann er en etat i Bergen kommune. Etaten skal sørge for en god og tilstrekkelig vannforsyning og en god og miljømessig riktig avløpshåndtering. Bergen Vann drifter og forvalter de kommunale vann- og avløpsanleggene i Bergen kommune og drifter de kommunale vann- og avløpsanleggene i Bjørnafjorden kommune. Etaten har ca. 280 medarbeidere og en omsetning på om lag 1,1 milliard. De ansatte er i dag lokalisert i Krokatjønnveien 11 C og på en rekke vannbehandlings- og renseanlegg. Anskaffelsen gjelder kjøp av dykkertjenester.Hovedtrekkene i prosedyrenKjøp av tjenesterDykkertjenester skal hovedsakelig benyttes til inspeksjon, vedlikehold og reparasjon av inntak, ledninger og bassenger – både over og under vann – samt til sjøvanns- og avløpsanlegg. Tjenestene kan også inkludere inspeksjon og reparasjon av demninger og vassdragsanlegg. Avhengig av lokasjonen kan dykkertjenestene utføres fra båt, fra land eller ved bruk av ROV (fjernstyrt undervannsfarkost). På enkelte oppdrag er bruk av ROV særlig aktuelt, som ved inspeksjon av fjellvann med mindre ROV-er eller i dyp sjø med sterke strømninger, hvor større ROV-er benyttes. Oppdraget innebærer kontroll av informasjon om ledninger (kartdata) for å verifisere materialtype og dimensjon, da disse kan variere. Dette inkluderer også inspeksjon og reparasjon av inntaksledninger i råvannskilder og vannledninger i sjø- eller ferskvann, der desinfisering av utstyr på forhånd kan være påkrevd. Ved jevne mellomrom skal dykkerledninger inspiseres for eventuell fornying av offeranoder eller utskiftning av ledninger. Bistand til oppdragsgiver ved pluggkjøring av avløpsledninger kan også være nødvendig, noe som krever frakobling av dykkerledninger. Det kan også oppstå behov for innvendig inspeksjon og reparasjon av ledninger, tunneler og kulverter, eller dykking i trange rom, som i kummer. Kjøp av varerDersom det er behov for deler til å utføre tjenesten skal dette kjøpes inn av leverandør og leveres med et påslag. Dette skal være etter dialog med bestiller. BestillingOppdragsgiver vil benytte et bestillingsskjema ved bestilling av oppdrag. Bestillingen vil være et «planlagt oppdrag» dersom den ikke er merket som «hasteoppdrag». RapporteringOppdrag skal rapporteres som beskrevet på bestillingsskjema. HMSLeverandør skal umiddelbart informere oppdragsgivers kontaktperson om ev. personskader og nesten-ulykker. VaksinerDet anbefales at alle som skal jobbe med avløpsvann vaksineres mot: Stivkrampe, Polio og Hepatitt A og B. Leverandørrevisjon Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å utføre leverandørrevisjoner i avtaleperioden.

    Kontakt navn
    Johan Hausvik
    Kontakt telefon
    +47 05556
    Adresse
    Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle avtalen. Påkrevet økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.

    Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten.

    Leverandøren må kunne fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming.

    Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen.

    Leverandør skal være et lovlig registrert foretak.

    Det kreves at leverandøren har god og relevant (sjekk og reparasjon av avløpsledninger/dykkerledninger i ulike typer material over/under vann) erfaring. Erfaringen skal omfatte leveranser av tilsvarende kompleksitet som leveransen forespurt i denne konkurransen.

    Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig tekniske ressurser og kapasitet til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov.

    Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig med redskaper, materiell og teknisk utstyr til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
BV 2024-21 - Dykkertjenester
Kategori (CPV)
Lokasjon
Estimert verdi
6 940 000,00 kr
Varighet
48 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner