Anbudsoversikt for Bydel Sagene Møbler og inventar til nye lokaler i Vitaminveien 4 i 2019

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Husholdnings- og personlig forbruksvarer

Oslo kommune Bydel Sagene skal 1. november 2019, flytte sin administrasjon og tiltakene/enhetene Lokalmedisinsk senter, Helsestasjon, Psykiatri og rus og Hjemmebaserte tjenester til nye lokaler i Vitaminveien 4.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
Bydel Sagene Møbler og inventar til nye lokaler i Vitaminveien 4 i 2019
Kategori (CPV)
Estimert verdi
4 000 000,00 kr
Kvalifikasjonskrav 1

Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Oppdragsgiver vil kreve at valgte leverandør(er) leverer skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt. Skatteattesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for å levere forespørsel om å delta i konkurransen eller tilbud. Utvidet skatteattest skal leveres.
Kvalifikasjonskrav 2

Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten. Oppdragsgiver vil vurdere omsetning, årsresultat samt nøkkeltall i balansen. Foretakets siste årsregnskap inklusive noter, styrets årsberetning og revisjonsberetninger, samt nyere opplysninger som har relevans for foretakets regnskapstall. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente kredittvurdering på eget initiativ.
Kvalifikasjonskrav 3

Leverandøren skal ha erfaring fra relevante/tilsvarende leveranser. Med dette menes leveranser som kan sammenlignes med omfanget og innholdet av leveransene i denne kontrakten. Leverandør skal gi beskrivelse av de viktigste leveranser de siste tre år, herunder opplysninger om kontraktens verdi, tidspunkt for levering, antall leveringspunkter samt navn på oppdragsgiver. Det kreves at leverandøren har iverksatt kvalitetssikringstiltak som sikrer at leverandøren er egnet til å oppfylle kontraktsforpliktelsene for sosiale krav. Med dette menes at leverandøren har metoder for styring av leverandørkjeden og sporbarhetssystemer som muliggjør oppfølgning av etterlevelse av: • Grunnleggende menneskerettigheter, blant annet: - Ingen må utsettes for tortur eller grusom, umenneskelig eller nedverdigende behandling eller straff (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 5) - Enhver som arbeider har rett til en rettferdig og god betaling som sikrer hans familie og ham selv en menneskeverdig tilværelse, og som om nødvendig blir utfylt ved annen sosial beskyttelse (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 23.3) - Enhver har rett til hvile og fritid, herunder rimelig begrensning av arbeidstiden og regelmessige ferier med lønn. (FNs Verdenserklæring for menneskerettigheter art. 24) • ILOs kjernekonvensjoner: - ILO konvensjon nr. 138 og 182 (forbud mot barnearbeid), nr. 29 og 105 (forbud mot tvangsarbeid/ slavearbeid), nr. 100 og 111 (forbud mot diskriminering) og nr. 87 og 98 (organisasjonsfrihet og retten til kollektive forhandlinger). En beskrivelse av systemet for styring av leverandørkjeden, som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Dette omfatter kvalitetssikringstiltak som muliggjør systematisk oppfølgning av arbeidet med å ivareta grunnleggende menneskerettigheter og ILOs kjernekonvensjoner nedover i leverandørkjeden/ produksjonsprosessen. En beskrivelse av sporbarhetssystemene som leverandøren vil bruke til å utføre kontrakten. Beskrivelsen skal angi metoder og/eller systemer som muliggjør sporing av produksjonssteder og opprinnelsesland som er involvert i leverandørkjeden for varene i denne kontrakt. Følgende ansees blant annet som relevant dokumentasjon å innlevere med tilbudet i henhold til beskrivelsen av dokumentasjonskravet over: • Leverandørens retningslinjer for ivaretagelse av grunnleggende menneskerettigheter og ILOs kjernekonvensjoner i sine leverandørkjeder (Code of Conduct) og informasjon om hvordan disse er forankret og implementert i virksomheten, og i relasjon til deres underleverandører. • Rutiner eller lignende som angir hvordan leverandøren jobber med ivaretagelse av grunnleggende menneskerettigheter og ILOs kjernekonvensjoner i sine leverandørkjeder. Rutinene bør blant annet si noe om hvem som har ansvar for arbeidet, hvordan leverandøren har/får kjennskap til produksjonssted og produksjonsland, hvordan leverandøren undersøker produksjonsforhold, og hva leverandøren gjør dersom det oppdages brudd. Det kreves at leverandøren har iverksatt miljøledelsestiltak. Med dette menes at leverandøren har metoder for å arbeide aktivt og systematisk med å redusere negativ miljøpåvirkning fra virksomhet knyttet til levering av møbler. Leverandøren skal levere beskrivelse av leverandørens miljøledelsestiltak. Dersom leverandøren har attester fra EMAS, ISO 14001 eller Miljøfyrtårn, kan disse fremlegges som dokumentasjon.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner