Cobrief Logo

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Anleggs- og veibygging

Statens Vegvesen har inngått en avtale med Nordisk Fjellsikring AS for fjellsikring av Strindheimstunnelen rv. 706 i Trøndelag. Arbeidet innebærer forsterkning av fjell med bolter og sprøytebetongbuer over en strekning på ca. 60-70 meter, med en kontraktsverdi på 50 millioner kroner. Prosjektet har en varighet på 2 måneder. Det stilles krav om ISO 14001-sertifisering, bruk av Euro 6 og steg 4 maskiner, samt gjenbruk av betonghvelv-elementer. Konkurransen ble avgjort basert på laveste pris, og det ble mottatt to tilbud.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Nordisk Fjellsikring AS
Antall mottatte tilbud
2
Kontraktsverdi
50 000 000 kr

Om anbudet

    Pga. deformasjoner i fjell og oppsprekking i sprøytebetong bak betonghvelv i øst- og vestgående tunnelløp, samt i tverrslag, må fjellet forsterkes med bolter, hel- og halvsprøytebetongbuer. I vestgående løp skal omtrent 15 meter med fjell sikres med halv/helsprøytebetongbuer. I østgående løp skal omtrent 40 meter med fjell sikres med halv/helsprøytebetongbuer.

    Kontakt navn
    Marianne Rogne
    Kontakt telefon
    +47 41564215
    Adresse
    Innspurten 11C, 0663 OSLO

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver vil velge tilbud på grunnlag av den laveste prisen.

    Beskrivelse

    Anskaffelsen gjelder prosjekt « Dov Midt - Fjellsikring Strindheimstunnelen rv. 706». Pga. deformasjoner i fjellet og oppsprekking over tverrslag 4 i Strindheimtunnelen, er det behov for strakstiltak med forsterkning av fjellet med bolter og sprøytebetongbuer. Det er ca. 60-70 meter fjell som skal forsterkes med sprøytebetongbuer, og det skal bores inn stålbolter/stag i tverrslaget. Eksisterende betonghvelv må demonteres før montering av sprøytebetongbuer monteres. Ifølge FOA § 7-9 (4) kan tildelingskriterium etter FOA § 7-9 (2) og (3) erstattes med klima- og miljøkrav dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. Klima- og miljøbelastningen for denne anskaffelsen er i hovedsak knyttet til: • Betong • Stål i betongsprøytebuer og stag/bolter. • Utslipp fra maskiner og kjøretøy. Stag, bolter og armeringsstål har spesifikke ytelseskrav i prosesskoden som må oppfylles. Om disse komponentene finnes i lavutslippsvarianter er usikkert på nåværende tidspunkt, og gitt prosjektets stramme tidsplan så er det ikke hensiktsmessig å undersøke om dette er lett tilgjengelig. Mengdene stål som går med er uansett begrenset, slik at effekten av ev. lavutslipps-stål vil være tilnærmet null. Betongen som skal brukes må ha kort herdetid, slik at den raskt blir bærende. Den kan derfor ikke herde i henhold til den økte herdetiden som lavutslippsbetong krever. Mengdene betong som går med er uansett begrenset, slik at effekten av ev. lavutslipps-betong vil være tilnærmet null. Betonghvelv-elementer som demonteres før montering av sprøytebetongbuer, skal gjenbrukes. Statens vegvesen stiller følgende krav i kontrakt: • ISO 14001-sertifisering eller tilsvarende, jfr. C2 pkt. 22.1. • Alle maskiner og kjøretøy skal minimum ha Euro 6 og steg 4, jfr. C4 pkt. 6.3. • Betonghvelv-elementer som demonteres før montering av sprøytebetongbuer, skal gjenbrukes. • På alle steder der det pågår arbeid som kan forårsake oljesøl eller lignende, skal absorpsjonsmiddel for oppsamling være tilgjengelig, enten i kjøretøy/maskin som utfører arbeid, eller i umiddelbar nærhet av arbeidsstedet, C2 30.9. • Utslippsvann fra maskiner skal ved behov renses før det slippes på ledningsnettet. • 90 % av kjørte meter med lette kjøretøy skal være utslippsfri iht C2 pkt. 34. Ved å stille minimumskrav i kontrakten er vi i stor grad sikret en klima- og miljøeffekt og vi anser derfor klima- og miljøgevinsten i denne anskaffelsen bedre ivaretatt gjennom en slik kravstilling fremfor bruk av klima og miljø som tildelingskriterium.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Dov Midt - Fjellsikring Strindheimstunnelen rv. 706
Lokasjon
Estimert verdi
5 000 000,00 kr
Varighet
2 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner