Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Elektrisk installasjonsarbeid og vedlikehold

Statens Vegvesen har inngått en avtale med Set Elektro AS for drift og vedlikehold av elektriske anlegg på riksveger og riks-g/s-veger i kommunene Moskenes, Flakstad, Vestvågøy, Vågan, Hadsel, Lødingen, Harstad, Kvæfjord, Tjeldsund, Narvik, Evenes, Gratangen, og Lavangen. Avtalen har en maksimal verdi på 373 589 624 kroner og kan forlenges med 1+1+1 år. Det stilles krav til at leverandøren skal være sertifisert etter ISO 14001, og minst 90 % av transporten skal skje med nullutslippskjøretøy. Fire leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Set Elektro AS
Antall mottatte tilbud
4
Kontraktsverdi
373 589 624 kr

Om anbudet

    Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver knyttet til elektriske anlegg, på riksveger og riks-g/s-veger, med tilhørende sideanlegg, sideområder, utstyr og installasjoner i Moskenes, Flakstad, Vestvågøy, Vågan, Hadsel, Lødingen, Harstad, Kvæfjord, Tjeldsund, Narvik, Evenes, Gratangen, og Lavangen kommuner i henhold til objektlister gitt i kap. D2-V og D2-S20. Arbeidet gjøres opp med rundsum for rundsumprosesser, iht. mengder og enhetspriser for øvrige prosesser og som regningsarbeid iht. timepriser for mannskap og maskiner. Partene kan ved enighet om dette forlenge kontrakten til å gjelde også for en periode på ytterligere 12, 24 eller 36 måneder, jf. kap. C3, pkt. 21. Byggherren har opsjon på å forlenge kontrakten med 12 måneder, fra og med 1. september i det året kontrakten var avtalt å skulle slutte (dvs. enten ved slutt opprinnelig kontraktsperiode, eller ved slutt forlenget kontraktsperiode iht. foregående avsnitt), til og med 31. august året etter. Dersom kontrakten forlenges iht. kap. C3, pkt. 21, vil forlenget kontraktsperiode løpe til 31. august kl. 24.00 vedkommende år kontrakten er forlenget til. Oppdraget omfatter bl.a. kontroll, funksjonstesting og internkontroll samt periodiske arbeider, reparasjon av skader og utskifting/installasjon av objekter. Oppdraget omfatter også registrering, planlegging av virksomheten, beredskap, dokumentasjon, rapportering til byggherren og håndtering av andre oppgaver som er nødvendige for drift og vedlikehold av elektriske anlegg på vegnettet.

    Kontakt navn
    Tine Maria Storhaug
    Kontakt telefon
    +47 95844115
    Adresse
    Innspurten 11C, 0663 OSLO

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Driftskontrakter elektriske anlegg benytter laveste pris som tildelingskriterium.

    Beskrivelse

    Anskaffelsen gjelder drift og vedlikehold av elektriske anlegg på og langs riksveg. Kontraktens hovedformål er å drifte og ivareta eksisterende elektriske installasjoner på og langs riksveg. Det foretas få eller ingen inngrep med klima- og miljøbelastning. Ifølge Anskaffelsesforskriften (FOA) § 7-9 (4) kan tildelingskriterier etter FOA § 7-9 (2) og (3) erstattes med klima- og miljøkrav dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. Klima- og miljøbelastningen for denne anskaffelsen er i hovedsak knyttet til: i) Transport av personell ii) Utslipp fra materiell iii) Håndtering av avfall I denne anskaffelsen utgjør arbeidstimer for personell den største ressursinnsatsen, og transport av personell vil gi det største klimaavtrykket. Personellkjøretøy er i hovedsak lette kjøretøy under 3,5 tonn. Det stilles krav til at minst 90 % av all slik transport skal skje med nullutslippskjøretøy (el- eller hydrogenkjøretøy). Dette er ivaretatt i kap. C2 pkt. 34 Krav til kjøretøy. For bensin- eller dieseldrevne kjøretøy som benyttes i kontraktsarbeidet stilles det krav til utslippsnivå. Slike kjøretøy skal som minimum tilfredsstille Euro VI/6 eller Stage IV-normene. Dette er ivaretatt i kap. C3 pkt. 27.3 Ytre miljø. Materiell utgjør en stor del av anskaffelsen. Totalomfanget av materialleveransene er ukjent på tidspunktet for kunngjøring av konkurransen, og lar seg derfor ikke fullt ut estimere på forhånd. Materialleveransene skjer i hovedsak etter oppstått behov og oppdragsgiver har full styringsrett over innkjøpet. Oppdragsgiver legger vekt på materialenes klima- og miljøprofil ved det konkrete innkjøp. Det er imidlertid krav til at det skal benyttes materialer som fremmer gjenbruk. Dette er ivaretatt i kap. C2 pkt. 30.4 Gjenbruk og gjenvinning. Håndtering av avfall utgjør en mindre del av kontraktsutførelsen. Det er stilt krav til hvordan avfall skal håndteres mht. gjenbruk og gjenvinning. Dette er ivaretatt i kap. C2 pkt. 30.5 Avfallshåndtering. Det er krav til at leverandøren skal være sertifisert etter ISO 14001 Krav til ledelsessystem for miljø. Dette bidrar til at leverandøren har en systematisk tilnærming til miljøforvaltning i forbindelse med gjennomføringen av kontraktsarbeidet. Leverandøren vil således bidra til å beskytte miljøet ved å forebygge eller dempe uheldig miljøpåvirkning, overholde miljøforpliktelser, bedre miljøprestasjonen, implementere miljøriktige alternativer og kommunisere miljøinformasjon. Ved å stille minimumskrav i kontrakten er vi i stor grad sikret en klima- og miljøeffekt og vi anser derfor klima- og miljøgevinsten i denne anskaffelsen bedre ivaretatt gjennom en slik kravstilling fremfor bruk av klima og miljø som tildelingskriterium.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner