Anbudsoversikt for Driftskontrakt elektriskeanlegg Midtre Hålogaland

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Elektrisk installasjonsarbeid og vedlikehold

Statens Vegvesen har inngått en avtale med Set Elektro AS for drift og vedlikehold av elektriske anlegg på riksveger og riks-g/s-veger i kommunene Moskenes, Flakstad, Vestvågøy, Vågan, Hadsel, Lødingen, Harstad, Kvæfjord, Tjeldsund, Narvik, Evenes, Gratangen, og Lavangen. Avtalen har en maksimal verdi på 373 589 624 kroner og kan forlenges med 1+1+1 år. Det stilles krav til at leverandøren skal være sertifisert etter ISO 14001, og minst 90 % av transporten skal skje med nullutslippskjøretøy. Fire leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Set Elektro AS
Antall mottatte tilbud
4
Kontraktsverdi
373 589 624 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se konkurransedokumentene for tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Driftskontrakt elektriskeanlegg Midtre Hålogaland
Lokasjon
Estimert verdi
350 000 000,00 kr
Tildelingskriterium 1
Laveste pris
Driftskontrakter elektriske anlegg benytter laveste pris som tildelingskriterium.
Tildelingskriterium 2

Anskaffelsen gjelder drift og vedlikehold av elektriske anlegg på og langs riksveg. Kontraktens hovedformål er å drifte og ivareta eksisterende elektriske installasjoner på og langs riksveg. Det foretas få eller ingen inngrep med klima- og miljøbelastning. Ifølge Anskaffelsesforskriften (FOA) § 7-9 (4) kan tildelingskriterier etter FOA § 7-9 (2) og (3) erstattes med klima- og miljøkrav dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. Klima- og miljøbelastningen for denne anskaffelsen er i hovedsak knyttet til: i) Transport av personell ii) Utslipp fra materiell iii) Håndtering av avfall I denne anskaffelsen utgjør arbeidstimer for personell den største ressursinnsatsen, og transport av personell vil gi det største klimaavtrykket. Personellkjøretøy er i hovedsak lette kjøretøy under 3,5 tonn. Det stilles krav til at minst 90 % av all slik transport skal skje med nullutslippskjøretøy (el- eller hydrogenkjøretøy). Dette er ivaretatt i kap. C2 pkt. 34 Krav til kjøretøy. For bensin- eller dieseldrevne kjøretøy som benyttes i kontraktsarbeidet stilles det krav til utslippsnivå. Slike kjøretøy skal som minimum tilfredsstille Euro VI/6 eller Stage IV-normene. Dette er ivaretatt i kap. C3 pkt. 27.3 Ytre miljø. Materiell utgjør en stor del av anskaffelsen. Totalomfanget av materialleveransene er ukjent på tidspunktet for kunngjøring av konkurransen, og lar seg derfor ikke fullt ut estimere på forhånd. Materialleveransene skjer i hovedsak etter oppstått behov og oppdragsgiver har full styringsrett over innkjøpet. Oppdragsgiver legger vekt på materialenes klima- og miljøprofil ved det konkrete innkjøp. Det er imidlertid krav til at det skal benyttes materialer som fremmer gjenbruk. Dette er ivaretatt i kap. C2 pkt. 30.4 Gjenbruk og gjenvinning. Håndtering av avfall utgjør en mindre del av kontraktsutførelsen. Det er stilt krav til hvordan avfall skal håndteres mht. gjenbruk og gjenvinning. Dette er ivaretatt i kap. C2 pkt. 30.5 Avfallshåndtering. Det er krav til at leverandøren skal være sertifisert etter ISO 14001 Krav til ledelsessystem for miljø. Dette bidrar til at leverandøren har en systematisk tilnærming til miljøforvaltning i forbindelse med gjennomføringen av kontraktsarbeidet. Leverandøren vil således bidra til å beskytte miljøet ved å forebygge eller dempe uheldig miljøpåvirkning, overholde miljøforpliktelser, bedre miljøprestasjonen, implementere miljøriktige alternativer og kommunisere miljøinformasjon. Ved å stille minimumskrav i kontrakten er vi i stor grad sikret en klima- og miljøeffekt og vi anser derfor klima- og miljøgevinsten i denne anskaffelsen bedre ivaretatt gjennom en slik kravstilling fremfor bruk av klima og miljø som tildelingskriterium.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner