Cobrief Logo
Brief

Bil- og leasingtjenester

Øygarden kommune trenger leverandører med kompetanse innen motorkjøretøy for å levere tjenestebiler i Skogsvåg over 6 år. Kommunen skal kjøpe tjenestebiler av alle typer, unntatt større brannbiler og renovasjonskjøretøy. Et viktig formelt krav er at leverandøren skal ha god og relevant erfaring, dokumentert med tre til fem referanseprosjekter fra de siste tre årene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Øygarden kommune skal inngå en dynamisk innkjøpsordning (DPS) for kjøp av tjenestebiler. Ordningen skal dekke kommunens behov for tjenestebiler av alle typer og kategorier, men vil som et utgangspunkt ikke omfatte større brannbiler og renovasjonskjøretøy. Leverandører kan søke opptak i hele ordningens levetid. Oppdragsgivers behov og krav vil variere fra anskaffelse til anskaffelse, og konkurransegrunnlag, kravspesifikasjoner osv. vil tilpasses den enkelte anskaffelse i ordningen. Det totale omfang for kjøp av tjenestebiler vil variere. Estimert beløp for avtaleperioden er derfor vanskelig å fastsette. Oppdragsgiver forplikter seg ikke til noe bestemt antall biler under ordningen, da dette blant annet vil kunne påvirkes av endringer i behov, budsjett og rutine. Det vil stilles krav til blant annet avstand til lokasjon for service, krav til elektronisk katalog, mulighet for bildeling, flåtestyring m.m. Sted for levering vil som et utgangspunkt være til Skogsvåg. Den dynamiske innkjøpsordningen vil ha en varighet på 6 år. Ordningen kan avsluttes og forlenges dersom kommunen finner det formålstjenlig. En endring i varighet vil bli kunngjort. I ordningens løpetid kan leverandører når som helst søke om å bli inkludert.Hovedtrekkene i prosedyrenEn dynamisk innkjøpsordning er en fullstendig elektronisk prosess som gir rask og enkel tilgang på tilbud fra et stort leverandørmarked. Ordningen kan brukes når en skal kjøpe inn standardytelser som er tilgjengelige i markedet, og som ikke må tilpasses for å dekke behovet. I en dynamisk innkjøpsordning er all kommunikasjon elektronisk, både når ordningen etableres og ved gjennomføring av anskaffelsene. Først kunngjøres en begrenset anbudskonkurranse på Doffin. Alle søknadene behandles og alle leverandører som oppfyller kvalifikasjonskravene blir tatt opp i ordningen. Først når en skal kjøpe inn en konkret ytelse, ber en om tilbud fra leverandørene. Alle leverandører som er tatt opp i ordningen og er kvalifisert på tidspunktet for avropet, skal inviteres til å gi tilbud. Tilbudsfristen skal være på minst 10 dager. En tildeler kontrakt etter å ha vurdert de tildelingskriteriene oppgitt i kunngjøringen. Tildelingskriteriene kan presiseres ved hvert enkelt avrop. Den første søknadsfristen. for kvalifisering gjelder bare for den første anskaffelsen i ordningen. Deretter kan nye leverandører når som helst søke om å bli tatt opp. Alle nye kvalifiserte leverandører skal inviteres til å delta i de videre konkurransene under ordningen. For at nye leverandører skal kunne få vite om ordningen og søke om å bli tatt opp, ligger ordningen kunngjort på Doffin med all nødvendig informasjon tilgjengelig under hele dens levetid.

    Kontakt navn
    Margunn Wikum-Olsen
    Kontakt telefon
    +47 48400203
    Adresse
    Foldnesvegen 1, 5354 STRAUME

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle avtalen. Påkrevet økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.

    Leverandør skal være et lovlig registrert foretak.

    Leverandør skal ha god og relevant erfaring. Erfaringen skal omfatte leveranser av tilsvarende kompleksitet som leveransen forespurt i denne konkurransen.

Se hele utlysningen

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner