Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Bergen kommune, ved etat for bygg og eiendom (EBE), søker å inngå en rammeavtale for levering av slokkemidler, inkludert håndslokkere, skilt, strålerør, brannslanger og annet relevant utstyr, over en periode på 4 år. Avtalen har en estimert årlig verdi på 450 000 kroner, med en totalverdi på 1,8 millioner kroner og en øvre grense på 2,3 millioner kroner ekskl. mva. Leveransen skal dekke behovet for brannslokkemidler i kommunens eiendommer fordelt på 8 bydeler i Vestland, inkludert skoler, barnehager, sykehjem, administrasjonsbygg og idrettsanlegg. Det kreves at leverandøren er registrert som "Kompetent virksomhet" hos Rådet for vedlikehold av brannslokkemateriell (RVB) og kan fremlegge attester for kvalitets- og miljøledelsessystemer, som ISO 9001 og ISO 14001. Tildelingskriteriet er basert på laveste pris. Leverandøren må dokumentere relevant erfaring med minimum tre referanseprosjekter fra de siste tre årene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Bergen kommune v/etat for bygg og eiendom (EBE) skal snarest mulig inngå rammeavtale for slokkemidler brann. Den totale eiendomsmassen fordeler seg på 8 bydeler. Hovedtyngden av eiendomsmassen består av ca. 100 skoler og 60 barnehager, i tillegg til sykehjem, administrasjonsbygg og idrettsanlegg. EBE har som oppgave å sikre at det er velfungerende slokkemidler på alle eiendommene som EBE forvalter, og denne rammeavtalen skal bidra til dette. EBEs ansatte gjennomfører selv kontroller av brannslokkeutstyr, og oppdragsgiver er i den forbindelse avhengig av å være tilknyttet en virksomhet som er godkjent som «Kompetent virksomhet» av Rådet for vedlikehold av brannslokkemateriell (RVB).Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjelder primært levering av slokkemidler, i hovedsak håndslokkere og skilt, men også øvrig ytterligere utstyr som strålerør, brannslanger, forbruksmateriell osv. I tillegg omfatter anskaffelsen inntil 5 tilknytningsavtaler fra «Kompetent bedrift», tilgang til godkjent verksted, mottak av brannslokkingsapparat til kassering, samt bistand til å gjennomføre kvalifisert kontroll av slokkeapparat. Overstående beskrivelser er ikke uttømmende, varer og tjenester som naturlig hører til under fagområdet er også omfattet av avtalen. Estimert årlig kontraktsverdi er ca. 450 000 kroner per år, totalt ca. 1,8 millioner kroner over fire år. Øvre grense for uttak på rammeavtalen er 2,3 MNOK, ekskl. mva. over 4 år.

    Kontakt navn
    Gry Loftesnes
    Kontakt telefon
    +4747396115
    Kontakt e-post
    gry@odinprosjekt.no
    Adresse
    Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle avtalen. Påkrevet økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.

    Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten.

    Leverandør skal kunne fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming.

    Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen.

    Leverandøren skal være registrert som Kompetent virksomhet i registeret til Rådet for vedlikehold av brannslokkemateriell. Kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudslevering.

    Leverandør skal være et lovlig registrert foretak.

    Leverandør skal ha god og relevant erfaring. Erfaringen skal omfatte leveranser av tilsvarende kompleksitet som leveransen forespurt i denne konkurransen.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig kompetanse og faglige kvalifikasjoner til å lede og kvalitetssikre leveransen.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Tildelingskriteriet i denne konkurransen er "Pris". Kontrakt tildeles leverandøren med lavest evalueringspris. Evalueringsprisen består av summen av evalueringspriser for ulike prisposter, jf. Bilag 4A Prisskjema.

Se hele utlysningen

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner