Anbudsoversikt for EBE 09 - 2024 Rammeavtale for Brannalarmanlegg

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Brann- og sikkerhetstjenester

Bergen Kommune har inngått avtale med GK Norge AS for tjenester innen brannalarmanlegg i Vestland over 2 år. Anbudets vekting var pris: 60%, kvalitet: 40%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Resultat

Vinnere
  • A/s Pettersson & Gjellesvik's Elektriske Installasjonsforretning.
  • Gk Norge AS
Antall mottatte tilbud
5
Kontraktsverdi
44 000 000 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
EBE 09 - 2024 Rammeavtale for Brannalarmanlegg
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Torjan Haaland
Kontakt telefon
+47 05556
Adresse
Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN
Lokasjon
Estimert verdi
44 000 000,00 kr
Varighet
24 måneder
Beskrivelse
Etat for bygg og eiendom (EBE) forvalter, drifter, vedlikeholder og utvikler kommunens eiendommer. Eiendomsmassen består av mer enn 1000 bygg på rundt 1,2 million kvadratmeter og 5000 ubebygde eiendommer. Nærmere 60 prosent av byggene er skoler, barnehager og sykehjem. De resterende er blant annet kontorbygg, havnebygg, brannstasjoner, parkeringsanlegg og idrettshaller.For å dekke etatens behov for løpende vedlikehold og drift av bygg og arealer, har Bergen kommune ved Etat for bygg og eiendom til hensikt å inngå rammeavtale snarest med to leverandører for levering av tjenester innen brannalarmanlegg.
Hovedtrekk i prosedyren
Bergen kommune ved etat for bygg og eiendom (EBE) ønsker å inngå rammeavtaler for kjøp, kontroll og service av brannalarmanlegg. Anskaffelsen omfatter utførelse av:Lovpålagt årskontrollService og vedlikeholdTalevarslingsanleggReparasjon av brannalarmanleggMindre nyinstallasjoner av brannalarmanleggOppgradering av brannalarmanleggOppdatering av alarm- og rømningsplanerAspirasjonsanleggIntegrasjonstester (dvs. ved utførelse av branntest, så skal byggets tiltenkte funksjoner testes mot brannalarmanlegget, f.eks. heis, dørautomatikk, branngardinger e.l.)Tredjepartskontroll på brannalarmanlegg i bygg som EBE overtar i avtaleperiodenOppdraget innbefatter også materialleveranser, deponering av rivningsmateriell/el-utstyr og sikringstiltak for eget personell og bygningens brukere. Oppgitte arbeidsoppgaver over er ikke uttømmende, alle oppdrag som naturlig hører til fagområdet er omfattet. Rammeavtalen er delt opp i følgende delkontrakter:Delkontrakt 1 - Bergenhus, Årstad, Åsane og Arna (65%)Delkontrakt 2 - Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen (35%)Delkontrakt 1 omfatter ca. 65% av estimert volum, men estimert volumet kan variere mellom delkontraktene grunnet uforutsette behov som kan oppstå gjennom avtaleperioden. Tilbyder kan gi tilbud på begge delkontraktene, men det skal kun tildeles en kontrakt per tilbyder, slik at det vil bli tildelt til to ulike tilbydere. Dersom en tilbyder leverer tilbud med den laveste sammenligningsprisen for begge delkontraktene vil denne tilbyderen tildeles delkontrakt 1. Tilbyder rangert som nummer to vil deretter tildeles delkontrakt 2.Oppdragsgiver har en aktiv rammeavtale for elektrotjenester som i enkelte oppdrag vil grense opp mot eller overlappe oppdrag på denne avtalen. Oppdragsgiver vil i slike tilfeller benytte avtalene på en mest mulig hensiktsmessig måte. Oppdragsgiver forbeholder seg videre retten til å velge å ikke benytte rammeavtalen for gjennomføring av større eller komplekse prosjekter. Oppdragsgiver vil i disse tilfellene kunne foreta kunngjøring av egne entrepriser.
Tildelingskriterium 1
Pris
Pris består av følgende priselementer, som blir lagt sammen til en evalueringssum: - Timepriser personell, multiplisert med et estimert antall. - Påslagsprosent på materiale, estimert forbruk multiplisert med (1 + påslagsprosenten). - Kontroll av brannalarmanlegg, multiplisert med estimert antall. Oppgitt forbruk/estimat er ikke er bindende for oppdragsgiver.
Tildelingskriterium 2
Kvalitet: Arbeidsoppgave
Under dette kriteriet vil oppdragsgiver foreta en skjønnsmessig vurdering av hvordan tilbyder best vil løse Oppdragsgivers behov iht. arbeidsoppgaven oppgitt i vedlegg 1-1 - Arbeidsoppgave. Tilbyders løsningsbeskrivelse bør være bygget på god innsikt som både beskriver utfordringene en kan møte, og den kunnskapen som tenkes brukt til å løse Oppdragsgivers problemstilling. Detaljer rundt bygg/eiendom oppgitt i arbeidsoppgavene er oppgitt i vedlegg vedlegg 1-2 Plantegning, Skole. Se vedlegg 1-1 - Arbeidsoppgave for oppgitt arbeidsoppgave under dette kriteriet, og vedlegg 1-2 Plantegning, Skole for mer informasjon knyttet til arbeidsoppgaven.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    8. apr. 2024, 11:55

  2. Vinner kåret

    29. juli 2024, 00:00

  3. Kontraktsinngåelse

    9. aug. 2024, 00:00

  4. Kunngjøring av resultat

    16. aug. 2024

Se aktive konkurranser som ligner