Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Malearbeid

Bergen Kommune trenger glassarbeid for å levere vedlikehold og drift av kommunale bygg i Bergen over 4 år til en verdi av 45 millioner NOK. Rammeavtalen inkluderer reparasjoner etter knusing, fjerning av knust glass, solskjerming, og utskifting av dører og vinduer. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet med en kredittvurdering på minst B, og ha et kvalitetsstyringssystem som oppfyller standarder som ISO 9001. Anbudets vekting er 60% pris og 40% kvalitet.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Etat for bygg og eiendom (EBE) forvalter ca. 1,2 millioner kvm bygningsmasse, og har som oppgave å dekke Bergen kommunes behov for lokaler. Den totale eiendomsmassen fordeler seg på 8 bydeler. Hovedtyngden av eiendomsmassen består av ca. 100 skoler og 60 barnehager. I tillegg kommer sykehjem, administrasjonsbygg, parkeringsanlegg, tilfluktsrom, brannstasjoner og idrettsanlegg. For å dekke kommunens behov for løpende vedlikehold og drift av eiendomsmassen som forvaltes av bådeEtat for bygg og eiendom (EBE) og Etat for boligforvaltning (EBF), har Bergen kommune ved EBE til hensikt å inngå til sammen to rammeavtaler snarest med to ulike leverandører for levering av glass og glassarbeider til både EBE og EBF.Hovedtrekkene i prosedyrenRammeavtalene skal dekke oppdragsgivers behov for å få utført glassarbeider og kjøp av glass. Dette gjelder i hovedsak: Reparasjoner etter knusing og hærverk i kommunale bygg Fjerning og bortkjøring av knust glass og skadet materiell og sikringsarbeid etter fjerning av knust glass. Levering, montering og reparasjoner av solskjerming i alle former, som eksempelvis glass med solskjerming, markiser, screens og baldakinglass. Alt nødvendig materiell og verktøy for å utføre arbeidet. Oppdrag innen glassarbeid, herunder utskifting av dører, vinduer, gelender og sperringer med mer. Alt nødvendig materiell og verktøy for montering, deponering av rivningsmateriell og sikringstiltak for eget personell og bygningens brukere. Listen over tjenester som rammeavtalen omfatter er ikke uttømmende. Øvrige tjenester som naturlig hører inn under fagområdene som denne rammeavtalen omfatter, vil kunne tilkomme dersom det i avtaleperioden oppstår behov for det. Rammeavtalen vil også kunne omfatte planlegging og prosjektering i tilknytning til oppdragene. Oppdragsgiver har inngått rammeavtale for tømrerarbeid som for enkelte oppdrag vil grense opp mot eller overlappe oppdrag på denne avtalen. Oppdragsgiver vil i slike tilfelle søke å benytte avtalene på en mest mulig hensiktsmessig måte for oppdragsgiver. Dersom det i forbindelse med tømrerarbeider, f.eks på fasader, samtidig er behov for å skifte ut vindu og dører (av ulike materialer, herunder også av aluminium) vil arbeidene, inkludert varer, kjøpes via tømreravtalen. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å velge å ikke benytte rammeavtalen for gjennomføring av større og eller komplekse prosjekter. Oppdragsgiver vil i disse tilfellene foreta særskilt kunngjøring på ordinær måte i henhold til den aktuelle lov og forskrift. Det skal tildeles to delkontrakter på rammeavtalen:Delkontrakt 1 omfatter arbeid i bydelene Bergenhus, Årstad, Åsane og ArnaDelkontrakt 2 omfatter arbeid i bydelene Fana, Ytrebygda, Laksevåg og FyllingsdalenDelkontrakt 1 omfatter ca. 60% av estimert volum og delkontrakt 2 omfatter ca. 40% av estimert volum. Merk at estimert volum likevel kan variere mellom delkontraktene grunnet uforutsette behov som kan oppstå gjennom avtaleperioden. Tilbyder gir tilbud på begge delkontraktene, men det tildeles kun en delkontrakt per tilbyder, slik at det blir tildelt til to ulike tilbydere. Tilbyder som sammenlagt blir rangert som nummer en vil tildeles delkontrakt 1, og tilbyder rangert som nummer to vil deretter tildeles delkontrakt 2.

    Kontakt navn
    Judith Dybendal
    Kontakt telefon
    +47 05556
    Adresse
    Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre avtalen/kontrakten. Kredittverdighet med kredittrating B (lav risiko (min. 51 av 100 i tallbedømmelsen)) vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Leverandør med lavere rating enn B vil bli avvist. Nyetablerte Leverandører skal ikke være dårligere enn AN (kredittverdig nyetablerte foretak) eller tilsvarende dersom annen rating benyttes (tallbedømmelse). Nyetablerte kan alternativt levere bankerklæring som bevis for kredittverdighet. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.

    Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.

    Leverandøren skal ha et kvalitetsstyringssystem som ivaretar krav til universell utforming.

    Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter, som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dette kravet skal være oppfylt ved dato for tilbudsfrist.

    Leverandør skal være et lovlig registrert foretak i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

    Leverandøren skal ha god og relevant erfaring. Erfaringen må omfatte oppdrag med arbeid på vernede/fredede bygg. Arbeidet kan være opparbeidet fra oppdrag på rammeavtaler, eller fra enkeltprosjekter. Dersom arbeidet er opparbeidet fra rammeavtaler, kan det beskrives ulike avrop på samme avtale, under en samlet referanse.

    Leverandøren må disponere over tilstrekkelig arbeidsstyrke til å håndtere kontraktsforpliktelsene. I perioder foregår flere oppdrag samtidig, i tillegg til at en del oppdrag i barnehager og skoler vil bli gjennomført i skoleferiene. Leverandør må derfor minimum disponere over 5 fagarbeidere med relevant kompetanse og utdanning (fagbrev innen glassarbeid), i tillegg til lærlinger.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Pris består av følgende priselementer, som blir lagt sammen til en evalueringssum: - Materiell priser, multiplisert med estimert antall kvadratmeter. - Timepriser personell og vakttillegg, multiplisert med et estimert antall. - Påslagsprosent på varer, estimert forbruk multiplisert med (1 + påslagsprosenten). Oppgitt forbruk/estimat er ikke er bindende for oppdragsgiver. Dokumentasjonskrav: Utfylt Bilag 4A - Prisskjema lastes opp sammen med tilbudet.

    Beskrivelse

    Under dette kriteriet vil oppdragsgiver foreta en skjønnsmessig vurdering av hvordan tilbyder best vil løse Oppdragsgivers behov i henhold til arbeidsoppgaven oppgitt i vedlegg 1 - Caseoppgave. Tilbyders løsningsbeskrivelse bør være bygget på god innsikt som både beskriver utfordringene en kan møte, og den kunnskapen som tenkes brukt til å løse Oppdragsgivers problemstillinger. Se vedlegg 1 - Caseoppgave for oppgitte caseoppgaver under dette kriteriet. Dokumentasjonskrav: Leverandørens egen løsningsbeskrivelse på inntil 1600 ord totalt, som lastes opp sammen med tilbudet. Leverandørens løsningsbeskrivelse skal inneholde tiltak og rutiner som er konkrete og forpliktende. Dersom besvarelsen er lenger enn 1600 ord, vil oppdragsgiver kun se på de 1600 første ordene. Merk at det ikke vil bli evaluert på innhold i eventuelle lenker eller henvisninger til andre vedlegg, og heller ikke på bilder/bildedokumentasjon. Leverandøren velger selv hvordan de ønsker å fordele antall ord per oppgave. Hver oppgave vil bli vektlagt like mye.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
EBE 27 - 2024 Rammeavtale for glass og glassarbeider
Kategori (CPV)
Lokasjon
Estimert verdi
45 000 000,00 kr
Varighet
48 måneder

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner