Anbudsoversikt for EBE 37 - 2024 Rammeavtale Rørlegger- og sanitærtjenester - delområde 2

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Avløpshåndtering

Bergen Kommune, gjennom Etat for bygg og eiendom (EBE), søker leverandører for en rammeavtale over 2 år med en maksimal totalverdi på 16,5 millioner kroner for rørlegger- og sanitærtjenester i delområde 2, som dekker bydelene Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen i Vestland. Avtalen omfatter oppdrag som oppgradering og rehabilitering av bad, kjøkken, svømmeanlegg, utskifting av rør og sanitærprodukter, rørfornying, avløpssanering, og installasjon av legionellaanlegg. Leverandører må ha økonomisk og finansiell kapasitet, dokumentert gjennom en kredittvurdering med minimum rating B fra Creditsafe, samt et kvalitetsstyringssystem, fortrinnsvis ISO 9001, og et miljøledelsessystem, fortrinnsvis ISO 14001. Det kreves også dokumentasjon på relevant erfaring gjennom 2 til 5 referanseprosjekter fra de siste 5 år, samt en oversikt over teknisk personell med tilstrekkelig kapasitet og kompetanse.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
EBE 37 - 2024 Rammeavtale Rørlegger- og sanitærtjenester - delområde 2
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Judith Dybendal
Kontakt telefon
+47 05556
Adresse
Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN
Lokasjon
Estimert verdi
16 500 000,00 kr
Varighet
24 måneder
Beskrivelse
Etat for bygg og eiendom (EBE) forvalter ca. 1,2 millioner kvm bygningsmasse, og har som oppgave å dekke Bergen kommunes behov for lokaler. Den totale eiendomsmassen fordeler seg på 8 bydeler. Hovedtyngden av eiendomsmassen består av ca. 100 skoler og 60 barnehager. I tillegg kommer sykehjem, administrasjonsbygg, parkeringsanlegg, tilfluktsrom, brannstasjoner og idrettsanlegg.
Hovedtrekk i prosedyren
For å dekke behovet for løpende vedlikehold og drift av kommunens eiendomsmasse, utlyser Etat for bygg og eiendom (EBE) i Bergen kommune en kontrakt for delområde 2 for rørlegger- og sanitærtjenester. Delområde 2 gjelder for følgende bydeler: Fana, Ytrebygda, Laksevåg og Fyllingsdalen. Arbeidene vil omfatte en rekke oppdrag av varierende størrelse og omfang i kommunale bygg, herunder større rehabiliteringer, utskifting av gammelt utstyr og installasjoner, samt reparasjons- og vedlikeholdsoppdrag på eksisterende utstyr og installasjoner. Delområde 2 omfatter ca. 40% av totalt estimert volum for denne leveransen i Etat for bygg og eiendom. Merk at estimert volum likevel kan variere grunnet uforutsette behov som kan oppstå gjennom avtaleperioden. Oppdragsgiver åpner for at dagens leverandør på rammeavtale for rørlegger- og sanitærtjenester på delkontrakt 1, kan levere tilbud i denne konkurransen. Rammeavtalen omfatter levering av en rekke ulike typer rørlegger- og sanitærtjenester, eksempelvis:Oppgradering og rehabilitering av bad, garderober, dusjanlegg, kjøkken, svømmeanlegg, kloakkpumpestasjoner med mer, inkludert demontering, sanering og  installasjon av nytt utstyrUtskifting av rør-  og sanitærprodukterRørfornying* og avløpssanering Tilpasninger for montering og installasjon av varmeanlegg/ vannbåren varmeArbeider ved vannledningsbrudd, inkludert tining av rørTetting, reparasjon og vedlikehold av pumper, rør- og sanitærutstyrInstallasjon av legionellaanleggAnskaffelse og montering av relevant materiell/utstyrDeponering av avfall og sikringstiltak for eget personell og bygningens brukereListen over tjenester som rammeavtalen omfatter er ikke uttømmende. Øvrige tjenester som hører naturlig inn under fagområdene som denne rammeavtalen omfatter, vil kunne tilkomme dersom det i avtaleperioden oppstår behov for det. Rammeavtalen vil også kunne omfatte planlegging og prosjektering i tilknytning til oppdragene.
Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å velge å ikke benytte rammeavtalen for gjennomføring av større og/eller komplekse prosjekter. Oppdragsgiver vil i disse tilfellene foreta særskilt kunngjøring på ordinær måte i henhold til den aktuelle lov og forskrift.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør må ha økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittvurdering må vise at leverandør er kredittverdig uten sikkerhet. Det er et krav at leverandør har minimum rating B (Lav risiko) i kredittforetaket Creditsafe. Dokumentasjon: Oppdragsgiver vil sjekke kredittvurdering utført av kredittforetaket Creditsafe, så leverandør trenger ikke legge ved egen kredittvurdering. Nyetablerte leverandører kan levere bankerklæring som bevis for kredittverdighet. Hvis ikke leverandør er registrert i Creditsafe sine registre skal foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap leveres på oppfordring. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres.
Kvalifikasjonskrav 2
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever at alle leverandører har implementert et kvalitetsstyringssystem som er tilfredsstillende til å sikre kvaliteten i gjennomføring i denne kontrakten. Dokumentasjonskrav: Beskrivelse av foretakets implementerte kvalitetsstyringssystem. Det skal leveres attest for foretakets kvalitetsstyringssystem utstedt av uavhengige organer som bekrefter at foretaket oppfyller visse kvalitetsstyringsstandarder, eksempelvis ISO 9001. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets kvalitetsstyringssystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: + systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i kvalitetsstyringssystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) + en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å sikre kvaliteten i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 3
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Oppdragsgiver krever leverandører som har sertifisering fra uavhengige tredjeparter som bekrefter at leverandør har rutiner og systemer som sikrer en lav miljøbelastning ved utførelsen av leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandør skal framlegge attester fra uavhengige organer som dokumenterer et etablert og tilfredsstillende miljøledelsessystem. Det kreves dokumentasjon for at leverandøren enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter. Dersom foretaket ikke innehar slik attest, skal annen dokumentasjon på foretakets miljøledelsessystem leveres. Det skal i slike tilfeller som minimum leveres følgende: + systemets navn og detaljert innholdsfortegnelse + overordnet beskrivelse av innholdet i systemet, herunder en oversikt over kontrollplaner og sjekklister som er relevant for denne kontrakten + organisasjonskart som viser ansvarsforholdene i miljøledelsessystemet + beskrivelse av rutiner for internkontroll og avvikshåndtering (arbeid med korrigerende og preventive tiltak) + en beskrivelse av hvordan systemet vil bli benyttet for å få redusert miljøbelastningen i denne kontrakten. All innlevert eller innhentet dokumentasjon vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt.
Kvalifikasjonskrav 4
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Kvalifikasjonskrav 5
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal vise til god erfaring som er relevant for anskaffelsen som er beskrevet i anskaffelsesdokumentene. Erfaringen skal være av tilsvarende kompleksitet og omfang. Referanseprosjektene skal inneholde informasjon angitt i ESPD-skjemaet i Mercell.  + I feltet "Mottakere" skal det oppgis oppdragsgiver, samt kontaktperson med navn, telefonnummer, e-postadresse og rolle i referanseprosjektet. + I feltet "Beskrivelse" skal det være en kort beskrivelse av prosjektet og fremgå hva som gjør erfaringen relevant for denne anskaffelsen. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi 2 til 5 referanseprosjekter fra de siste 5 år. Referanseprosjektene legges direkte inn i Mercell som besvarelse av dette kravet. Dersom det oppgis flere enn 5 referanseprosjekter, vil kun de 5 første bli vurdert.
Kvalifikasjonskrav 6
Teknisk personell eller tekniske enheter
Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Det kreves at leverandøren har tilstrekkelig tekniske ressurser og kapasitet til å gjennomføre oppdraget i tråd med oppdragsgivers behov. Dokumentasjon: Leverandøren skal vedlegge en oversikt over personell med teknisk/faglig kompetanse som er relevant for gjennomføring av denne leveransen. Oversikten skal inneholde personens faglige kvalifikasjoner, erfaring og hvordan personen er tenkt brukt i den aktuelle leveransen. Alle ressurser som oppgis skal ha tilstrekkelig kapasitet i avtaleperioden til å kunne benyttes slik beskrevet.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    25. nov. 2024, 11:50

  2. Frist for spørsmål

    11. des. 2024, 11:00

  3. Åpningsdato

    18. des. 2024, 11:00

  4. Frist for innlevering

    18. des. 2024, 11:00

  5. Vedståelsesfrist

    18. mars 2025, 11:00

Se aktive konkurranser som ligner