Anbudsoversikt for Entreprise K503 Brannalarmanlegg, Parkhjørnet - ny sterilforsyning, Haukeland Sjukehus, Helse Ber…

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Sykehusinnkjøp HF trenger kompetanse innen brannalarmanlegg for å levere et nytt brannalarmsystem i Parkhjørnet ved Haukeland Sjukehus i Vestland over 12 måneder. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha god økonomisk kapasitet og dokumentert erfaring med lignende prosjekter, samt etterleve kvalitets- og miljøledelsesstandarder som ISO 9001 eller tilsvarende.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Entreprise K503 Brannalarmanlegg, Parkhjørnet - ny sterilforsyning, Haukeland Sjukehus, Helse Bergen HF
Lokasjon
Varighet
12 måneder
Kvalifikasjonskrav 1
5.3 Økonomisk og finansiell kapasitet
Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Dokumentasjonskrav Oppdragsgiver vil vurdere Tilbyderens oppfyllelse av kvalifikasjonskravet på en av følgende måter: 1. Kredittvurdering uten krav til sikkerhetsstillelse. Slik kredittvurderingen skal ikke være eldre enn 6 måneder fra tilbudsfristen, og skal basere seg på siste kjente regnskapstall. En vurdering skal være utført av offentlig godkjent kredittvurderingsinstitusjon som har konsesjon til å drive slik virksomhet. 2. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har krevd i punkt 1 over, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet, herunder: a. Resultatregnskap og/eller balanse siste halvår dersom det er mer enn seks måneder siden siste årsregnskap og/eller b. Bankgaranti Oppdragsgiver forbeholder seg retten til selv å foreta en kredittvurdering. Finansiell styrke vurderes i forhold til omsetning, resultatgrad, soliditet og likviditet. Ved tvil om leverandøren oppfyller kravet, vil oppdragsgiver kunne kreve ytterligere dokumentasjon for den økonomiske kapasiteten Dokumentasjon tas inn i tilbud slik beskrevet i punkt 4.1.1 ovenfor. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 2
5.5 Kvalitetssikringsstandarder og miljøledelsesstandarder - kvalitetsledelse
Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha og etterleve et system for kvalitetsledelse, som sikrer at leveransen oppfyller kontraktens krav til kvalitet og ytelse Dokumentasjonskrav Leverandørens sitt system for kvalitetsledelse skal beskrives og vedlegges tilbudet. Dersom leverandøren har en godkjent sertifisering iht ISO 9001 eller tilsvarende, vil fremleggelse av kopi av sertifikatet fungere som oppfyllelse av kvalifikasjonskravet. Dokumentasjon tas inn i tilbud slik beskrevet i punkt 4.1.1 ovenfor. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 3
5.5 Kvalitetssikringsstandarder og miljøledelsesstandarder - miljøledelse
Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha kompetanse og systemer som sikrer at ytelsen kan utføres med lave miljøbelastninger og høy grad av sikkerhet. Dokumentasjon Leverandørens sitt system for miljøledelse skal beskrives og vedlegges tilbudet. Dersom leverandøren har en godkjent sertifisering iht ISO 14001, EMAS eller Miljøfyrtårn, eller andre miljøledelsesstandarder basert på relevante europeiske eller internasjonale standarder sertifisert av organer som overholder fellesskapets regelverk eller relevante europeiske eller internasjonale standarder vedrørende sertifisering, vil fremleggelse av kopi av sertifikatet fungere som oppfyllelse av kvalifikasjonskravet. Dokumentasjon tas inn i tilbud slik beskrevet i punkt 4.1.1 ovenfor. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 4
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Kvalifikasjonskrav 5
5.1 Skatteattest
Kvalifikasjonskrav Tilbyder skal med tilbudet levere skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt. Dette gjelder bare norske leverandører. Tilbyder skal med tilbudet levere skatteattest for merverdiavgift og skatteattest for skatt for alle underleverandører. Dokumentasjonskrav Skatteattest Skatteattesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for å levere forespørsel om å delta i konkurransen eller tilbud. Skatteattest(ene) skal inntas i tilbudet som beskrevet i punkt 4.1.1.
Kvalifikasjonskrav 6
5.4 Tekniske og faglige kvalifikasjoner
Kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig erfaring til å utføre oppdraget. Kravet anses oppfylt om entreprenøren kan vise til 3 referanseprosjekter i løpet av de 8 siste år med tilsvarende karakteristikk, verdi, omfang og kompleksitet som det denne anskaffelse omfatter. Dokumentasjonskrav For hvert av referanseoppdragene skal minimum følgende opplysninger angis: • Prosjektbeskrivelse, blant annet hva oppdraget omfattet, gjennomføringsmodell, og hva som ble levert • Adresse for prosjektet • Start-/sluttdato • Nøkkeltall vedrørende størrelsesforhold (kontraktsverdi entreprenørens ytelse + prosjektverdi + areal for prosjektet) • Referanseperson som kan kontaktes (*) Maksimalt 1 A4-side pr prosjekt. Dokumentasjon/beskrivelse tas inn som en del av tilbudet slik beskrevet i artikkel 4.1.1. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å besiktige referanseprosjektene. Dersom oppdragsgiver besiktiger et eller flere av leverandøren sine referanseprosjekt, skal ikke dette på noen som helst måte frita leverandøren fra imøtekommelse av kravene i kravspesifikasjonen i en kontrakt. (*) Intensjonen med å be om referanseperson som kan kontaktes er, i tillegg til å verifisere de objektive faktiske forhold, å avklare kundens erfaringer med tilbyder, herunder men ikke begrenset til; • godhet og kvalitet i levert teknisk løsning • godhet og kvalitet i samarbeid under prosjektgjennomføring • bruk av Lean-arbeidsmetodikk i prosjektet • oppfølging fra tilbyder etter levering; generelt, i forhold til service og ved evt. reklamasjonssaker • tilbyders forhold til økonomi/kostnader i prosjektet, herunder omfang av endringsmeldinger m.m. • respons/tilbakemelding fra tilbyder ved forsinkelser, utfordringer, avvik m.m. • tilbyders forhold til og etterlevelse av HMS • bruk av digitale verktøy i gjennomføring av prosjektet. Minstekrav til kvalifikasjonskrav

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner