Anbudsoversikt for ERP system, inkludert regnskap- og lønnstjenester. Trinn 1
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Regnskaps- og rådgivningstjenester
Gassnova Sf trenger en leverandør med erfaring og fleksibilitet for å levere et ERP-system og regnskaps- og lønnstjenester i Vestfold og Telemark over 4 år til en verdi av 5 000 000 NOK. Systemet skal inkludere funksjoner som regnskap, lønnsbehandling, timefangst, elektronisk fakturahåndtering og rapportering. To viktige formelle krav er at foretaket må ha minimum 15 ansatte hvorav minst 5 er autoriserte regnskapsførere, dokumentert ved årsrapport eller lignende, samt at tilbyderen må ha et velfungerende kvalitets- og prosjektstyringssystem.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Anskaffelse av både ERP-system (økonomisystem-) og tjenester. Det ønskes inngått avtale med en tjenesteleverandør for ERP-system og regnskaps- og lønnstjenester. ERP-systemet skal omfatte regnskapssystem, lønn- og reiseregning, timefangst, elektronisk fakturahåndtering og rapporteringsløsning.
Varigheten er 4 år, med mulighet for opsjoner på ytterligere 2 + 2 år.
Tjenester består hovedsakelig av regnskaps- og lønnstjenester gjennom tilbudt system.
Se Konkurransegrunnlaget, Bilag 1 og øvrige konkurransedokumenter for ytterligere beskrivelse.
Hovedtrekk i prosedyren
Gassnova ønsker å inngå en avtale med en leverandør som har god erfaring og fleksibilitet til å dekke vårt behov. Anskaffelsesprosessen vil bli gjennomført i to trinn;Trinn 1: Kvalifikasjon av de maksimum 5 beste kvalifiserte/ tilbydere, basert på Kvalifikasjonskriterier og et utvelgelseskriterie som blir benyttet dersom flere enn 5 kvalifiserte.
Det gjøres oppmerksom på at det skal leveres dokumentasjon iht BÅDE kvalifikasjonskriterier OG Utvelgelseskriteriet (referanseliste).
Trinn 2: De, inntil 5, best kvalifiserte vil altså bli kvalifisert og vil få muligheten til å levere tilbud. Deretter vil det bli gjennomført evaluering av tilbudene basert på tildelingskriteriene og evt. nedjustert antall til 3 tilbydere. De tre beste vil bli invitert til forhandlinger. Til slutt tildeles det èn avtale.
Se tidsplan for ytterligere detaljer.
Kvalifikasjonskrav 1
"Totale" årsomsetning Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Omsetning de to siste årene over MNOK 10 pr år. Dokumenteres ved årsrapport e.l.
Kvalifikasjonskrav 2
Kredittvurdering Tilbyder skal ha økonomisk kapasitet til å gjennomføre oppdraget/kontrakten. Dokumenteres ved: oppdatert soliditetsvurdering fra et anerkjent kredittvurderingsselskap. Vurderingen må opplyse om kredittverdighet og/eller grad av konkursrisiko. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 3
Registrert i handelsregister eller foretaksregister Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Kvalifikasjonskrav 4
Skatteattest for skatt og mva Tilbyder må ha levert sine oppgaver og ha betalt skatt, mva og arbeidsgiveravgift. Attesten skal ikke være eldre enn 6 måneder regnet fra fristen for innlevering av søknad. Eventuelle restanser eller andre misligheter må begrunnes. Dersom Tilbyder planlegger å benytte underleverandører må skatteattest også leveres for disse.
Kvalifikasjonskrav 5
HMS egenerklæring Tilbyder skal stå inne for at foretaket arbeider systematisk for å oppfylle kravene i helse-, miljø- og sikkerhetslovgivningen og ved at de tilfredstiller internkontrollforskriften. Tilbyder skal videre bekrefte at virksomheten er lovlig organisert i henhold til gjeldende skatte- og arbeidsmiljøregelverk når det gjelder ansattes faglige og sosiale rettigheter, og skal akseptere at Oppdragsiver blir gitt rett til å gjennomgå og verifisere foretakets system for ivaretakelse av helse, miljø og sikkerhet. Dokumenteres ved signert HMS egenerklæring.
Kvalifikasjonskrav 6
Habilitet og interessekonflikt Egenerklæring der Tilbyder beskriver egen habilitet relatert til vårt interesseområde (CO2-håndtering). Dersom man har andre kunder innen CO2-håndtering, samt i evt andre tilfeller der man identifiserer habilitetsproblemer skal det dokumenteres hvordan dette søkes løst.
Kvalifikasjonskrav 7
Oversikt over foretakets totale bemanning Minimum 15 ansatte hvorav minimum 5 ansatte er autoriserte regnskapsførere. Dokumenteres ved årsrapport e.l. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 8
Kvalitets- og prosjektstyringssystem Tilbyder skal dokumentere at de har et velfungerende kvalitets- og prosjektstyringssystem. Minstekrav til kvalifikasjonskrav