Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Transporttjenester - Flyttebyrå og omlokalisering

Innlandet fylkeskommune trenger flyttetjenester for en rammeavtale over 4 år, med en estimert totalverdi mellom 2,2 og 6 millioner kroner, og en maksimal totalverdi på 8 millioner kroner. Flyttetjenestene er nødvendige på grunn av nedleggelsen av to skoler og fire skolesteder, med hovedflyttestrømmer til ulike videregående skoler i Innlandet. Flyttingen vil primært skje i skolens sommerferie, med lite aktivitet i juli. Leverandøren må ha god erfaring fra sammenlignbare oppdrag, tilstrekkelig gjennomføringsevne, og nødvendige sertifikater for transport av spesialutstyr. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget, og kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av erfaring, gjennomføringsevne, og sertifikater.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Innlandet fylkeskommune inviterer til konkurranse om levering av flyttetjenester. Fylkestinget har vedtatt å legge ned to skoler og fire skolesteder i 2025. Dette medfører ulike flyttebehov de neste årene, spesielt i perioden 2025-2027. De to skolene som legges ned er:Skarnes videregående skoleDokka videregående skoleSkolestedene som legges ned er:Skolested Dombås, Nord-Gudbrandsdal vidaregåande skuleSkolested Lom, Nord-Gudbrandsdal vidaregåande skuleSkolested Flisa, Solør videregående skoleSkolested SønsterudFlyttestrømmene i 2025 vil i hovedsak være som følger:Lom (inkluderer byggfag) og Dombås (kun studiespesialisering – er tom pt og er klar til flytting) skal i hovedsak flytte til Otta vgs og Vinstra vgsSkarnes vgs (kun studiespesialisering skal flyttes i 2025, resten senere) skal i hovedsak flytte til Sentrum vgs og Øvrebyen vgs i KongsvingerDokka vgs er den største skolen (byggfag skal flyttes i 2025, teknologi- og industrifag skal flyttes senere) skal i hovedsak flyttes til Gjøvik vgs og Raufoss vgs – og noe til Lillehammer vgsSønsterud (naturbruk) skal flyttes til Våler vgsFlyttingen skal skje i perioden juni til august, det meste i skolens sommerferie (innen 15.8). Det vil være en samtidighet i flyttingen. Merk: Det vil være lite flytteaktivitet i juli. Sommeren 2025 er det primært utstyr som skal benyttes på de nye skolestedene som skal flyttes. Endelig tømming av lokaler vil skje senere. Det forventes også andre flytteprosesser i årene som kommer, uten at disse pt. er kjent. I tillegg til fylkeskommunens virksomheter, omfatter anskaffelsen følgende virksomheter:Anno museum ASFylkeskommunen har tidligere ikke hatt avtale på dette området. Det er stor usikkerhet rundt hvor mye de planlagte og ikke-planlagte flytteoppdragene vil utgjøre. Noe vil også oppdragsgiver kunne organisere i egen regi, blant annet gjennom egne ansatte/dugnader. Øvrige behov må kjøpes. Verdien av anskaffelsen er estimert til over EØS-terskelverdi over de neste fire år, anslagsvis et sted mellom 2,2 til 6 millioner. Maksimalt uttak for de neste fire årene settes til 8 millioner. Anno museum vil ha et mindre behov.Hovedtrekkene i prosedyrenSe over.

    Kontakt navn
    Øystein Sætrang
    Kontakt telefon
    97631372
    Adresse
    Parkgata 64, 2317 HAMAR

Kvalifikasjonskrav

    Det kreves god kredittverdighet, minst tilsvarende Bisnode score A (www.soliditet.no). Dersom tilbyder ikke er kredittvurdert eller hvis tilbyder ønsker å dokumentere at kredittvurderingen gir et misvisende bilde av den økonomiske situasjon, kan den økonomiske og finansielle stilling godtgjøres med annen egnet dokumentasjon. Tilbyder skal særlig begrunne hvorfor kredittvurdering ikke foreligger eller hvorfor den gir et misvisende bilde. For foretak uten score i Bisnode-basen vil oppdragsgiver vurdere regnskapstall, eventuelt innhente ekstern hjelp for å vurdere tilbyders økonomiske og finansielle stilling. Tilbydere med midlertidig redusert kredittverdighet pga. meldt fisjon/fusjon eller lignende tilfeller, vil kunne godkjennes.

    Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i bilag XI til direktiv 2014/24/EU.

    Det kreves at leverandør har god erfaring fra sammenlignbare oppdrag/leveranser (dvs. flytteoppdrag av samme art, kompleksitet, størrelse og omfang) med tilhørende tjenester.

    Leverandør skal ha tilstrekkelig gjennomføringsevne og kapasitet for gjennomføring av kontrakten. Det skal også være nok kapasitet i skolenes ferier, da mye flytting vil skje på disse tidspunktene.

    Leverandør må inneha nødvendige sertifikater og tillatelser for sikring og transport av maskiner (CNC, dreiebenker og annet utstyr tilknyttet TIF og BA -fag), og kunne håndtere transport av hvitevarer og tyngre maskiner og utstyr tilknyttet kantinekjøkken.

    Flere leverandører kan delta i konkurransen i fellesskap, jf. § 16-11. Da må fellesskapet sørge for nødvendig dokumentasjon av at alle kvalifikasjonskrav er oppfylt. Leverandørene som deltar i fellesskapet, vil bli vurdert under ett for kvalifikasjonskravene. Fellesskapet av leverandører kan støtte seg på kapasiteten til deltakerne i fellesskapet og om nødvendig støtte seg på andre virksomheter, og i så fall gjelder kravene i punkt 6.5 i tillegg. Oppdragsgiver vil vurdere hver enkelt deltaker i fellesskapet opp mot bestemmelsene om avvisning, jf. § 24-2 følgende. Dette med unntak av bestemmelsen i § 24-2 (1) bokstav a) (oppfyllelse av kvalifikasjonskrav), som vil bli anvendt på fellesskapet samlet sett.

    Dersom en leverandør selv ikke oppfyller ett eller flere kvalifikasjonskrav, kan han støtte seg på en samarbeidspartner eller underleverandør for å oppfylle dette. Hvis leverandøren har til hensikt å støtte seg på andre foretaks kapasitet for oppfyllelse av ett eller flere kvalifikasjonskrav, skal det fremlegges dokumentasjon på at leverandøren har rådighet over nødvendige ressurser hos samarbeidspartner/underleverandør, f.eks. ved en skriftlig forpliktelseserklæring eller skriftlig samarbeidsavtale om dette mellom leverandør og samarbeidspartner/underleverandør. For del III anskaffelser følger dette av FOA § 16-10. For del II anskaffelser følger det av en tolkning av § 16-10. I de tilfeller hvor en leverandør støtter seg på et annet foretaks kapasitet for oppfyllelse av kvalifikasjonskravet knyttet til økonomisk og finansiell stilling, gjøres det oppmerksomme på at leverandøren sammen med den han støtter seg på, skal være solidarisk ansvarlig for utførelsen av kontrakten. I de tilfeller hvor en leverandør støtter seg på et annet foretaks for å oppfylle kvalifikasjonskrav knyttet til tekniske og faglige kvalifikasjoner, gjøres det oppmerksom på at det støttende foretaket må stå for den delen av leveransen som krever den tekniske/faglige kvalifikasjonen som hovedleverandøren ikke besitter selv. Merk: Leverandøren kan ikke støtte seg på andre foretaks ressurser for oppfyllelse av kvalifikasjonskrav knyttet til kvalitetssikringssystem og miljøledelsessystem. Dette følger av FOA § 16-10 første ledd. Merk: Det ovennevnte gjelder kun for samarbeidspartnere/underleverandører som leverandøren trenger for på den måten være i stand til å oppfylle konkurransens kvalifikasjonskrav. Dette gjelder ikke for ordinære underleverandører som skal benyttes i kontraktfasen, og som ikke er nødvendig for å oppfylle kvalifikasjonskrav.

Se hele utlysningen

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner