Anbudsoversikt for FM-tjenester Politiets nasjonale beredskapssenter (PNB)

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Renholdstjenester, drift og vedlikehold

Formålet med anskaffelsen er å inngå en total FM-avtale av riktig kvalitet, for å sikre at PNB er i en slik befatning at effektmålet om rask, effektiv og sikker innsats fra beredskapsressursene til enhver tid kan oppnås. Følgende tjenester skal inngå: • Kantine • Kaffemaskiner og vareautomater • Renhold, inkl. intern avfallshåndtering og vask sengetøy/håndklær/gardiner mv. til forlegning • Teknisk drift, inkl. vaktordning • Drift og skjøtsel utomhus • Renovasjon • Rekvisita Alle nødvendige tjenester til drift av PNB innenfor disse tjenesteområdene skal være inkludert. Avtalen skal også inkludere alt nødvendig utstyr til gjennomføring av tjenestene, unntatt der annet eksplisitt fremkommer i kravspesifikasjonene innenfor hver tjeneste.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Tittel
FM-tjenester Politiets nasjonale beredskapssenter (PNB)
Estimert verdi
90 000 000,00 kr
Varighet
36 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Norske leverandører skal ha ordnede forhold med hensyn til betaling av skatt, arbeidsavgift og merverdiavgift. Dokumentasjonskrav: Skatteattest for skatt og merverdiavgift. Skatteattesten skal ikke være eldre enn seks (6) mnd. Norske leverandører som ikke er merverdiavgiftspliktige skal fremlegge bekreftelse fra skattemyndighetene på dette. Utfylt Vedlegg H SKAV-fullmakt, ref. Regler for konkurransen punkt 6.4.1.1. Krav: Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert. Krav: Leverandør skal være godkjent i Arbeidstilsynet i henhold til forskrift av 01.07.2015 nr. 851: Forskrift om offentlig godkjenning av renholdsvirksomheter og om kjøp av renholdstjenester. Dokumentasjonskrav: Bekreftelse fra Arbeidstilsynets godkjenningsregister inkludert eventuell underleverandør. Krav: Leverandør skal følge gjeldende forskrifter om allmenngjorte tariffavtaler og landsomfattende tariffavtaler for de aktuelle bransjene som inngår i avtalens omfang. Dokumentasjonskrav: Utfylt Bilag 7 Leverandørens egenrapportering av lønns- og arbeidsvilkår.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne utføre kontrakten. Kredittverdighet vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Dokumentasjonskrav: Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Leverandøren skal fremsende årsregnskap for de siste 2 år med styrets årsberetninger og revisjonsberetninger. Kunden forbeholder seg retten til å innhente kredittvurderingsopplysninger uavhengig av innlevert dokumentasjon fra leverandøren. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon Kunden har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som Kunden anser egnet.
Kvalifikasjonskrav 3

Krav: Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag knyttet til leveransen. Dokumentasjonskrav: Leverandøren skal i Vedlegg B Referanseliste oppgi minimum 3 og inntil de 5 mest relevante leveransene de siste 5 år. Kundens egne objektivt dokumenterte erfaringer kan benyttes, og vil likestilles med de øvrige referansene. Krav: Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å utføre kontrakten. Dokumentasjonskrav: Leverandøren bes redegjøre for organisering og kapasitet, herunder beskrivelse av eventuelle underleverandører. Leverandørens redegjørelse bes angitt i Vedlegg F Annen dokumentasjon fra leverandøren.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner