Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Bærum Kommune har inngått en rammeavtale med Deloitte AS for levering av tjenester innen forvaltningsrevisjon og eierskapskontroll, i henhold til kontrollutvalgets bestilling og i tråd med gjeldende lover, forskrifter og standarder. Avtalen krever et revisjonsteam bestående av to oppdragsansvarlige revisorer, to seniorer og en junior, med spesifikke krav til kompetanse og erfaring, inkludert utdannelse, relevante sertifiseringer, og referanseoppdrag. Det var tre tilbydere som deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Resultat

Vinner
Deloitte AS
Antall mottatte tilbud
3
Kontraktsverdi
Ikke oppgitt
Maksimal rammeavtaleverdi
Opptil 8 000 000 kr

Om anbudet

    Formålet med anskaffelsen er å inngå avtale med et revisjonsselskap som kan gjennomføre forvaltningsrevisjon og eierskapskontroll etter kontrollutvalgets bestilling i tråd med lover, forskrifter og standarder.Hovedtrekkene i prosedyrenFormålet med anskaffelsen er å inngå avtale med et revisjonsselskap som kan gjennomføre forvaltningsrevisjon og eierskapskontroll etter kontrollutvalgets bestilling i tråd med lover, forskrifter og standarder.

    Kontakt navn
    Jorunn Rian
    Kontakt telefon
    +47 67504050
    Adresse
    Rådhustorget 4, 1337 SANDVIKA

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden. Selskaper uten tilfredsstillende kredittvurdering, nystartede selskaper med kredittrating AN, enkelte utenlandske selskaper eller selskaper uten innrapporteringsplikt til Brønnøysundregistrene vil ikke alltid kunne dokumentere at kravet er tilfredsstilt. I slike tilfeller vil det likevel kunne kompenseres med tilfredsstillende kredittvurdering som gir en tilsvarende sikkerhet for gjennomføringsevnen. Dersom leverandøren har gyldige grunner til ikke å kunne fremlegge den dokumentasjonen oppdragsgiver har anmodet om, kan leverandøren godtgjøre sin økonomiske og finansielle stilling med ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente oppdaterte kredittvurderinger fra et offentlig godkjent kredittvurderingsselskap.

    Leverandøren skal følge den internasjonale standarden ISQCM – Kvalitetskontroll for revisjonsfirmaer som utfører revisjon og forenklet revisjonskontroll av regnskaper samt andre attestasjonsoppdrag og beslektede tjenester.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

    Oppfyllelse av kravet til uavhengighet i kommuneloven. Ved revisjon av Bærum kommune gjelder kommunelovens bestemmelser om uavhengighet i § 24-4, samt forskrift om kontrollutvalg og revisjon §§ 16-18. Leverandøren må derfor gi opplysninger om oppdrag/rådgivning gitt Bærum kommune, slik at det kan gjøres en vurdering av om det foreligger forhold som vil komme i konflikt med kravet til uavhengighet i revisjonsstandarder for god revisjonsskikk.

    Leverandør skal ha god og relevant erfaring. Erfaringen skal omfatte leveranser av tilsvarende kompleksitet som leveransen forespurt i denne konkurransen. Minimum to av referansene må være fra revisjon av en kommune.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Bilag 2 – Konsulentens spesifikasjon av oppdraget, som inkl. CV-maler, skal fylles ut for tilbudt revisjonsteam. Tilbudt team skal bestå av: 1. To oppdragsansvarlige revisorer 2. To seniorer 3. En junior Dersom fast kontaktpersonen ikke er én av de oppdragsansvarlige revisorene skal det i tillegg legges ved én CV for den faste kontaktpersonen. Det skal i CV-malen gis opplysninger om: o Utdannelse og relevante sertifiseringer/kurs o Relevant arbeidserfaring o Referanseoppdrag: For oppdragsansvarlig og senior skal det oppgis fem relevante referanseoppdrag de siste tre år med en kort beskrivelse av oppdraget, rollen konsulenten hadde i oppdraget, omfanget og varigheten av oppdraget, og opplysninger om hvem som er oppdragsgiver, med kontaktinformasjon for eventuell referansesjekk. o For junior skal det oppgis to relevante referanseoppdrag de siste tre år med en kort beskrivelse av oppdraget, rollen konsulenten hadde i oppdraget, omfanget og varigheten av oppdraget, og opplysninger om hvem som er oppdragsgiver, med kontaktinformasjon for eventuell referansesjekk.

    Beskrivelse

    Tilbyder skal gi en beskrivelse av: • metode og bruk av digitale verktøy • hvordan tilbyder sikrer god kommunikasjon/samhandling med kontrollutvalget og administrasjonen. • hvordan tilbyder sikrer tilgang til rett kompetanse i hvert enkelt oppdrag

    Beskrivelse

    Utfylt prisskjema

Se hele utlysningen

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner