Anbudsoversikt for Glass, glassmestertjenester og fasadeelementer

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Malearbeid

Fredrikstad Kommune trenger glass, glassmestertjenester og fasadeelementer for en rammeavtale over 4 år, med en maksimal totalverdi på 13 millioner kroner. Avtalen omfatter levering og reparasjoner, bytte av glass/ruter og fasadeelementer i aluminium, montering av fasadedører, bytte av hengsler, sikringsoppdrag med krav til responstid og døgnvakt, samt levering og montering av solfilm og frostet folie på innvendig glass/vindu. Tjenestene skal leveres i kommunene Fredrikstad og Hvaler i Viken. Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av inntil 3 relevante oppdrag de siste 3 årene, med detaljer om oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Glass, glassmestertjenester og fasadeelementer
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Tord Ulvin
Kontakt telefon
+47 69306000
Adresse
Nygaardsgata 16, 1606 FREDRIKSTAD
Kategori (CPV)
Lokasjon
Estimert verdi
13 000 000,00 kr
Varighet
48 måneder
Beskrivelse
Oppdragsgiver inviterer med dette til konkurranse for etablering av rammeavtale for kjøp av glass, glassmestertjenester og fasadelementer til kommunene Fredrikstad og Hvaler. Fullstendig beskrivelse av leveransen følger av vedleggene til konkurransegrunnlaget.
Hovedtrekk i prosedyren
Avtalen benyttes i forvaltning og drift av oppdragsgivers eksisterende bygninger. Avtalen vil omfatte:Levering og reparasjonerBytte av glass/ruter og tilhørende fasadeelementer i aluminiumLevering og montering av fasadedørerBytte av hengslerSikringsoppdrag med krav til responstid og døgnvaktLevering og montering av solfilmLevering og montering av frostet folie på innvendig glass/vindu på møterom, kontorer etc. Utskiftningsarbeid kan i enkelte tilfeller bli utført av oppdragsgivers eget fagpersonell, leveransen vil da kun omfatte levering av produkter.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten. Kredittverdighet uten krav til sikkerhetsstillelse vil være tilstrekkelig til å oppfylle kravet. Oppdragsgiver vil vurdere tilbyders oppfyllelse av kravet på følgende måter: o Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. o Kredittvurderingen skal ha minimum rating kredittverdig. o For nystartede selskaper, eller selskaper som er ratet lavere enn kredittverdig, kan det i stedet inngis morselskapsgaranti eller bankgaranti som kan dokumentere en tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne gjennomføre avtaleforpliktelsene. o Dersom det innleveres morselskapsgaranti vil morselskapet bli ratet på tilsvarende måte og kravet om kredittverdig gjelder i så fall for morselskapet. Se vedlegg morselskapsgaranti. Dersom leverandøren har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet.
Kvalifikasjonskrav 2
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Kvalifikasjonskrav 3
Bare for bygg- og anleggsarbeider:
Bare for offentlige bygg- og anleggsarbeider: I referanseperioden har leverandøren utført følgende arbeider av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til fem års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste fem år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Beskrivelse av krav/dokumentasjon: Leverandøren skal ha erfaring fra sammenlignbare oppdrag. Dokumenteres med beskrivelse av leverandørens inntil 3 mest relevante oppdrag i løpet av de siste 3 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    13. mars 2025, 14:18

  2. Frist for spørsmål

    8. apr. 2025, 10:00

  3. Åpningsdato

    16. apr. 2025, 10:00

  4. Frist for innlevering

    16. apr. 2025, 10:00

  5. Vedståelsesfrist

    5 måneder

    16. okt. 2025, 10:00

Se aktive konkurranser som ligner