Anbudsoversikt for IK-EØS 046-2025 Leasing av biler og biladministrasjon

Brief

Bil- og leasingtjenester

Bergen Kommune trenger leasing av biler og administrasjon av kommunens bilpark, inkludert kjøretøy som ikke er anskaffet under kontrakten, samt kommunens selveide biler. Avtalen er en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 770 millioner kroner, og omfatter både varer og tjenester som bestilling og levering av nye biler, administrasjon av drivstoffkort, service, vedlikehold, reparasjon, erstatningsbil ved driftsstans, skaderegulering, forsikring, dekkhotell, bompengeordning, salg/avhending av biler, omfattende rapportering til Bergen kommune, og drift av en database med all nødvendig informasjon. Kontrakten dekker ca. 1000 kjøretøy i alle klasser og typer, hovedsakelig biler med tillatt totalvekt inntil 3,5 tonn (fossilt drevet) og 4,25 tonn (helelektrisk), og skal leveres i Vestland. Det er ingen spesifikke kvalifikasjonskrav utover at leverandøren må være et lovlig registrert foretak.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
IK-EØS 046-2025 Leasing av biler og biladministrasjon
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Kristian Gromholt
Kontakt telefon
+47 05556
Adresse
Rådhusgaten 10, 5014 BERGEN
Lokasjon
Estimert verdi
770 000 000,00 kr
Beskrivelse
Avtalen gjelder leasing av nye biler og administrasjon av kommunens samlede bilpark, herunder kjøretøy som ikke er anskaffet under kontrakten eller tidligere tilsvarende kontakter, og kommunens selveide biler. Avtalen er en kombinasjon av varer og tjenester. Administrasjon av bilparken omfatter bl.a. bestilling og levering av nye biler, administrasjon av drivstoffkort, service, vedlikehold, reparasjon, erstatningsbil ved driftsstans, skaderegulering, forsikring, dekkhotell, bompengeordning, salg/avhending av biler, omfattende rapportering til Bergen kommune, og drift av en database med all nødvendig informasjon. Videre råd og innspill til utvikling på bilområdet - herunder til hensiktsmessig organisering av kommunens samlede transportbehov som skal dekkes med biler.
Hovedtrekk i prosedyren
Kommunens samlede bilpark består av ca 1000 kjøretøy i alle klasser og typer, dog hovedsaklig biler med tillatt totalvekt inntil 3,5 tonn (fossilt drevet) og 4,25 tonn (helelektrisk). Kontrakten som skal inngås gjelder også administrasjon av kjøretøy som ikke er anskaffet under kontrakten eller tidligere tilsvarende kontakter, herunder kommunens selveide biler (for eksempel brannbiler, andre spesialbiler).
Kvalifikasjonskrav 1

Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    10. apr. 2025, 10:25

  2. Frist for spørsmål

    14. mai 2025, 10:00

  3. Endring i konkurranse

    20. mai 2025, 07:40

  4. Åpningsdato

    6 døgn

    28. mai 2025, 12:00

  5. Frist for innlevering

    28. mai 2025, 12:00

  6. Vedståelsesfrist

    28. aug. 2025, 12:00

  7. Startdato for avtale

    30. sep. 2025, 00:00

  8. Sluttdato for avtale

    30. sep. 2030, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner