Anbudsoversikt for Inkassotjenester gjennom salg av Demand AS

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Ferde AS (Ferde) er et regionalt bompengeselskap som med mandat fra staten finansierer nye bompengeprosjekter og driver bompengeinnkreving i region Sør og Vest. Ferde er etablert med grunnlag i Stortingets behandling av Meld. 25 (2014-2015). Selskapet er organisert som et aksjeselskap og eies med en tredjedel hver av Vestland fylkeskommune, Rogaland fylkeskommune og Agder fylkeskommune. Ferdes overordnede mål er å sørge for bompengefinansiering av transportinfrastruktur gjennom effektiv bompengeinnkreving og gode finansieringsvilkår. Denne konkurransen gjelder salg av aksjene i Demand. Leveransen av inkassotjenester fra Demand til Ferde videreføres etter Kontraktsinngåelse. Ved å selge Demand som igangværende virksomhet, legges altså til rette for å oppnå markedspris for Demand. Samtidig legges til rette for at de ansatte i Demand ivaretas, og at Ferde får dekket sitt behov for inkassotjenester. Klikk her https://permalink.mercell.com/180491015.aspx

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Inkassotjenester gjennom salg av Demand AS
Varighet
72 måneder
Kvalifikasjonskrav 1

Krav: Tilbyderen (selskapet/virksomheten som søker kvalifisering) skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten Tilbyderen er etablert. Dokumentasjonskrav: Norske selskaper: Firmaattest. Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten Tilbyderen er etablert.
Kvalifikasjonskrav 2

Krav: Økonomisk og finansiell stilling vurderes basert på en helhetsvurdering, med særlig fokus på kredittvurdering, omsetning, resultatgrad, soliditet og likviditet. Dokumentasjonskrav: Tilbyderens årsregnskap inkludert noter med styre- og revisjonsberetning fra de to siste årene (2020 og 2021). Oppdragsgiver vil selv innhente en kredittvurdering fra kredittvurderingsselskap. Dersom Tilbyderen har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjon oppdragsgiver har krevd, kan han dokumentere sin økonomiske og finansielle kapasitet ved å fremlegge ethvert annet dokument som oppdragsgiver anser egnet. (Hvis aktuelt kan slik alternativ dokumentasjon også fremlegges som relevant dokumentasjon for oppdragsgivers vurdering av utvelgelsekriteriet om økonomisk og finansiell stilling)

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner