Brief

Bedriftsrådgivning

KS-kommunesektorens Organisasjon planlegger anskaffelsen av digitale tjenester for å styrke sosialtjenestene i kommunene gjennom et digitalt løft. Leverandører inviteres til å delta i en dialogkonferanse som en del av markedsdialogen, hvor de kan gi innspill og dele erfaringer som kan bidra til å forme strategiske alternativer. Konferansen vil bli fulgt opp med skriftlig dialog og 1:1-møter med utvalgte leverandører.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Introduksjon KS er i startfasen av en utredning om hvordan kommunesektoren kan møte utfordringene i de sosiale tjenestene – inkludert kommunens tjenester i Nav-kontorene – ved hjelp av digitalisering. “Samarbeid om digitalt løft for sosialtjenestene” er et svar på kommunenes behov for bedre digitale systemer, samtidig som kompleksiteten er stor og den enkelte kommunes ressurser ikke strekker til. Formålet med utredningen er derfor å undersøke hva kommunesektoren kan gjøre sammen for å lykkes på området. Utredningen skal sluttføres i løpet av 2025. Resultatet skal inneholde et forslag til felles tilnærming for kommunal sektor for å styrke digitaliseringen i de sosiale tjenestene, med anbefaling av hva sektoren kan samarbeide om. Som en del av innsiktsarbeidet i utredningen ønsker vi å få fram leverandørmarkedets innspill, erfaringer og vurderinger. Dette vil bli et sentralt bidrag for å kunne beskrive mulige strategiske alternativer. Gjennom aktiv markedsdialog ønsker vi å få et bilde av hvilke muligheter som finnes for å gi systemstøtte til dette området, og hvordan ulike deler av leverandørmarkedet kan bidra. Noen spørsmål vi særlig ønsker belyst er: •Gitt utfordringene som blir presentert: Hva tenker leverandørene at kommunene etterspørre fra markedet? •Hvilke erfaringer, gjerne fra andre sektorer, har leverandørene gjort, som kan være overførbare til utfordringene på dette området? •Hvilke suksesskriterier og fallgruver vil leverandørene peke på når kommunene skal velge felles tilnærming til dette området? •Hva er viktig for å sikre et fungerende leverandørmarked på området, med rom løpende konkurranser i takt med nye/endrede behov og muligheter? Dialogkonferansen er første del av markedsdialogen, og vil bli fulgt opp av skriftlig dialog og 1:1-møter med utvalgte leverandører. Målgruppen er alle leverandører som tilbyr digitale tjenester som kan være relevant for å støtte hele eller deler av kommunenes sosiale tjenester. Dialogkonferansen foregår digitalt. Lenke til arrangementet sendes til alle påmeldte dagen før. Påmelding til dialogkonferansen gjøres fra denne siden: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=thiu4W_eh0ui_JDWIX2VTn1I_PfNfg5Mhggoq3IGYJJUNkYzWjQ4QUs1SVI3WVVJNlFVV0M5TE1MNC4u For mer informasjon, last ned vedlagt dokument fra eu-supply

    Kontakt navn
    Daniel Ødegard
    Kontakt telefon
    +47 95032518
    Kontakt e-post
    daniel.odegard@ks.no
    Adresse
    Haakon VIIs gate 9, 0161 OSLO

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner