Anbudsoversikt for Kaffeautomater til helseforetakene i Norge

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Kaffe- og drikkevareløsninger

Sykehusinnkjøp HF trenger kaffeautomater og kolbetraktere til helseforetakene i Norge, inkludert serviceavtaler, for en rammeavtale med en maksimal totalverdi på 14 millioner kroner. Anskaffelsen omfatter elektriske kaffemaskiner og krever at leverandøren har et kvalitetssikringssystem, for eksempel NS-EN ISO 9001-2015, samt et miljøledelsessystem sertifisert etter ISO14001, EMAS, FR2000 eller Miljøfyrtårn. Leverandøren må dokumentere erfaring med lignende leveranser de siste tre årene gjennom et erfaringsskjema. Tildelingskriteriene finner du i konkurransegrunnlaget.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Kaffeautomater til helseforetakene i Norge
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Postmottak Sykehusinnkjøp
Kontakt telefon
+47 78950700
Adresse
Hermetikken Tollbugata 7, 9800 VADSØ
Estimert verdi
14 000 000,00 kr
Beskrivelse
Anskaffelsen skal dekke helseforetakenes behov for kaffeautomater og kolbetraktere.
Hovedtrekk i prosedyren
Anskaffelsen skal dekke helseforetakenes behov for kaffeautomater og kolbetraktere. Serviceavtaler for kaffeautomatene er også en del av anskaffelsen.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Tilbyder skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell soliditet til å kunne gjennomføre kontraktsforpliktelsene. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil vurdere Tilbyders oppfyllelse av kvalifikasjonskravet basert på følgende dokumentasjon: • Siste avlagte årsregnskap med noter inkludert revisorerklæring • Resultatregnskap og balanse siste halvår dersom det er mer enn seks måneder siden siste årsregnskap • Kredittverdig uten sikkerhet. Ikke eldre enn 6 måneder Dersom Tilbyder har saklig grunn til ikke å fremlegge den dokumentasjonen Oppdragsgiver har krevd over, kan Tilbyder godtgjøre sin økonomiske og finansielle kapasitet ved ethvert annet dokument, herunder for eksempel ved en morselskapsgaranti, bankgaranti, mv. Oppdragsgiver vil i vurderingen bl.a vektlegge om tilbyder har lønnsom drift, positiv kontantstrøm siste år, og positiv egenkapital.
Kvalifikasjonskrav 2
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder
Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Tilbyder skal ha et kvalitetssikringssystem, for eksempel i henhold til NS-EN ISO 9001-2015. Dokumentasjonskrav: Tilbyder må dokumentere kvalitetssikringssystem på følgende måte: • Sertifiseringsattest for den aktuelle kvalitetssikringsstandarden. • Oppdragsgiver vil godta annen dokumentasjon som viser at tilbyder har et kvalitetssikringssystem.
Kvalifikasjonskrav 3
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder
Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav Tilbyder har et miljøledelsessystem sertifisert etter ISO14001, EMAS (EUs ordning for miljøstyring og miljørevisjon), FR2000 eller Miljøfyrtårn. Dokumentasjonskrav: Tilbyder må dokumentere miljøledelsessystem på følgende måte: • ISO14001, EMAS (EUs ordning for miljøstyring og miljørevisjon), FR2000 eller Miljøfyrtårn.
Kvalifikasjonskrav 4
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Tilbyder skal være registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i den staten der tilbyder er etablert. Dokumentasjonskrav:Norske selskaper: Firmaattest Utenlandske selskaper: Attest for lovbestemt registrering i etableringslandet.
Kvalifikasjonskrav 5
Bare for offentlige vareleveranser
Bare for offentlige vareleveranser: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Tilbyder skal ha tilstrekkelig evne og kapasitet til å kunne gjennomføre kontrakts-forpliktelsene. Dokumentasjonskrav: Oppdragsgiver vil vurdere Tilbyders erfaring med levering av den type ytelse konkurransen omfatter basert på følgende dokumentasjon: • Tilbyder skal levere utfylt erfaringsskjema, se «Vedlegg 04 -Svarskjema erfaring» Svarskjema skal inneholde en oversikt over de viktigste leveransene som tilbyder har utført i løpet av de siste tre årene, sammen med opplysninger om kontraktenes verdi, tidspunktet for levering eller utførelse, og navn på mottaker.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    24. mars 2025, 09:26

  2. Frist for spørsmål

    29. apr. 2025, 10:00

  3. Åpningsdato

    6. mai 2025, 10:00

  4. Frist for innlevering

    6. mai 2025, 10:00

  5. Vedståelsesfrist

    6 måneder

    6. nov. 2025, 11:00

  6. Startdato for avtale

    30. nov. 2025, 00:00

  7. Sluttdato for avtale

    30. nov. 2027, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner