Brief

Statens vegvesen trenger posttjenester, inkludert henting og levering av innkommende og utgående brev- og pakkepost, til sine rundt 75 lokasjoner spredt over hele Norge. Kontrakten har en maksimal totalverdi på 15 millioner kroner. Tildelingskriteriene er pris (40%), klima og miljø (30%), og oppdragsforståelse (30%). Leverandøren må dokumentere at de er registrert hos Nkom som tilbyder av posttjenester.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Anskaffelsen gjelder tjenesteavtale som skal dekke Statens vegvesens (heretter benevnt som Oppdragsgiver) behov for posttjenester, herunder henting og levering av innkommende og utgående brev- og pakkepost. Oppdragsgiver har per dags dato ca. 75 lokasjoner med behov for posttjenester. Lokasjonene er spredt over hele Norge. For denne anskaffelsen vil det bli inngått avtale med 1 leverandør.

    Kontakt navn
    Wenche Elisabeth Katharina Sundsfjord
    Kontakt telefon
    +47 41564206
    Adresse
    Innspurten 11C, 0663 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    I henhold til postloven § 20 plikter tilbyderen å registrere seg hos myndigheten, det vil si Nkom, senest samtidig med at en posttjeneste tilbys i markedet.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Henting/levering

    Evalueringsmetode

    Leverandøren skal legge ved utfylt prisskjema vedlegg 2 lokasjoner og prisskjema.

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver vil evaluere Leverandørens bruk av klimavennlige kjøretøy til å gjennomføre leveranser i henhold til denne kontrakten. Leverandøren skal beskrive andel oppmøter på kontrakten som skal gjennomføres med kjøretøy på elektrisitet, hydrogen og biogass hvert år. Vi vil vektlegge andel oppmøter i kontraktsår 1 og 2 med 30% for hvert av årene og sandel oppmøter i kontraktsår 3 og 4 med 20% for hvert av årene. Oppdragsgiver vil i tillegg evaluere Leverandørens beskrivelse/redegjørelse av plan for avfallshåndtering, samt beskrivelse/redegjørelse for optimalisering av kjøreruter for å redusere CO2-utslipp. Oppdragsgiver vil evaluere de evalueringskrav (E-krav) i kravspesifikasjon som er relatert til tildelingskriteriet miljø (M).

    Evalueringsmetode

    Leverandøren skal legge ved ferdig utfylt Vedlegg 2.1 - Kjøretøyskjema som inkluderer dokumentasjon på kjøretøy som skal benyttes. Se også vedlegget for mer informasjon. Leverandøren skal i tillegg legge ved malen som Oppdragsgiver har utarbeidet (Vedlegg 2.2) til besvarelsen/redegjørelsen av plan for avfallshåndtering samt optimalisering av kjøreruter for å redusere CO2-utslipp. Leverandør besvarer kravene (E-krav) som er tilknyttet tildelingskriterier miljø jf. Vedlegg 1 oppdragsgivers kravspesifikasjon.

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver vil evaluere leverandørens forståelse av behovet/oppdraget, og beskrivelsen av hvordan leverandør vil gå frem for å løse oppdraget. Leverandør skal redegjøre for helhetlige løsninger og arbeidsmetoder relatert til hvordan henting/levering av post vil bli utført på en miljøvennlig og sikker måte for samtlige kontorsteder. Ref. kravspesifikasjonens punkt. 2.1. Det legges vekt på besvarelsen av: Helhetlige løsninger og arbeidsmetoder relatert til henting/levering av post. Evne til å gjennomføre korrigerende tiltak ved uforutsatte hendelser og fravær. Evne til å finne løsninger som gir kostnad- og effektivitetsgevinster for oppdragsgiver. Oppdragsgiver vil evaluere de evalueringskrav (E-krav) i kravspesifikasjon som er relatert til tildelingskriteriet kvalitet (K).

    Evalueringsmetode

    Leverandøren skal beskrive/redegjøre for sin forståelse av oppdraget, samt hvordan dette oppdraget vil bli utført. Leverandør besvarer kravene (E-krav) som er tilknyttet tildelingskriterier kvalitet jf. Vedlegg 1 oppdragsgivers kravspesifikasjon.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Kjøp av posttjenester til Statens vegvesen
Estimert verdi
15 000 000,00 kr

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner