Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Husholdningsapparater og elektronikk

Bærum Kommune søker å inngå en rammeavtale for kjøp og levering av småelektriske produkter, hvite- og brunevarer til Bærum kommune og Kalk Eiendom, med en maksimal totalverdi på 25 millioner kroner. Avtalen inkluderer også tjenester som montering og demontering av produktene, og dekker alle tjenestesteder i Bærum kommune, inkludert skoler, barnehager, sykehjem og kontorbygg. Årlig uttak er estimert til 4,5 millioner kroner. Leverandører må dokumentere økonomisk soliditet med en kredittvurdering, ha et kvalitetsstyringssystem som ISO 9001:2015, og et miljøledelsessystem som ISO 14001 eller tilsvarende. Det kreves også erfaring fra lignende oppdrag de siste tre årene, samt en organisasjon med tilstrekkelig kapasitet til å gjennomføre kontrakten.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Formålet med anskaffelsen er å inngå en rammeavtale for Oppdragsgiver som skal dekke Bærum kommune og Kalk Eiendom (som er et heleid selskap av Bærum kommune) sine behov for kjøp og levering av småelektriske produkter, hvite- og brunevarer til riktig kvalitet, på en kostnadseffektiv og miljø- og samfunnsansvarlig måte. Avtalen omfatter også tjenestekjøp som montering og demontering av produkter etter avrop. Avtalen er rettet mot alle tjenestesteder i Bærum kommune som omfatter bl.a. kommunale bygg og boliger, skoler, barnehager, bo- og aktivitetssenter, syke- og aldershjem, kontorbygg, kommunale utleieboliger, helsestasjoner samt Kalk Eiendom sine lokaler.Hovedtrekkene i prosedyrenRammeavtalen omfatter blant annet følgende produkter:Småelektriske produkter som kaffetrakter, vaffeljern, stavmikser, vannkoker, brødrister, varmeovner, støvsuger, grill og lignende produkter. Hvitevarer som kjøleskap, fryser, kombiskap, komfyr, oppvaskmaskin, vaskemaskin, tørketrommel, mikrobølgeovn og lignende produkter. Brunevarer som TV, radio, høyttalere, Nintendo/gaming-produkter, fotoutstyr og lignende produkter. Avtalen gjelder ikke følgende produkter da Oppdragsgiver har egne avtaler for disse produktene:Storhusholdningsprodukter med semiprofesjonelle og profesjonelle maskiner. PC, nettbrett, mobiltelefoner, AV-utstyr, prosjektorer og lignende med tilbehør. Helautomatiske kaffemaskiner til kontorbruk. Bygge- og rehabiliteringsprosjekter som gjennomføres på vegne av Oppdragsgiver hvor innkjøp foretas av totalentreprenør, avropes normalt ikke på denne rammeavtalen. På grunnlag av siste års forbruk kan det antydes et samlet årlig uttak på ca. NOK 4,5 millioner eksklusive merverdiavgift. Årlig uttak vil være avhengig av økonomiske rammevilkår, politiske vedtak og markedssituasjonen for øvrig. Maksimalt samlet uttak for rammeavtalen er NOK 25 millioner eksklusive merverdiavgift. Oppdragsgiver kan erstatningsfritt si opp avtalen når maksimalt uttak er nådd.

    Kontakt navn
    Hilde Marie Bakken
    Kontakt telefon
    +47 67504050
    Adresse
    Rådhustorget 4, 1337 SANDVIKA

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha en økonomisk og finansiell soliditet som gir oppdragsgiver trygghet for at leverandøren vil være økonomisk levedyktig i hele avtaleperioden.

    Det kreves et godt og velfungerende kvalitetsstyringssystem for de ytelser som skal leveres. I begrepet kvalitetsstyringssystem ligger det bl.a. at leverandøren har en bevissthet rundt eksempelvis kvalitetsmål, planlegging, sikring, avvikshåndtering, kvalitetsforbedring og datasikkerhet.

    Det kreves systemer og rutiner som sikrer lav miljøbelastning ved utførelse av leveransen. Miljøledelsessystemet må blant annet sikre kontinuerlig forbedring på: organisasjonens kompetanse på miljø og sikkerhet og ytelsens klimapåvirkning. Eller: Det kreves at leverandøren er sertifisert for miljøledelse, i form av EMAS, ISO 14001 eller Miljøfyrtårn.

    Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.

    Det kreves erfaring fra tilsvarende/lignende oppdrag. Med tilsvarende/lignende oppdrag menes salg og levering av småelektriske produkter, hvite- og brunevarer til offentlige og private oppdragsgivere.

    Det kreves at leverandøren har en organisasjon som har kapasitet til å gjennomføre i henhold til kontrakten.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner