Anbudsoversikt for Konkurranse om avtale om vintervedlikehold - Iveland kommune

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggs- og veibygging

Iveland Kommune trenger tjenester for vintervedlikehold til en verdi av 20 000 000 NOK. Det skal utføres brøyting og strøing fordelt på ulike ruter i kommunen fra oktober 2024 til april 2028, med mulighet for forlengelse. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha dokumentert erfaring fra lignende oppdrag og tilstrekkelig kapasitet og utstyr for å gjennomføre arbeidet. Anbudets vekting er pris: 70% og miljø: 30%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Konkurranse om avtale om vintervedlikehold - Iveland kommune
Estimert verdi
20 000 000,00 kr
Tildelingskriterium 1
Timepris
Prisene skal inkludere alle kostnader til utførelsen av oppdraget, herunder forsikringer, avgifter, gebyrer som fakturagebyr, miljøgebyr, administrasjonsgebyr o.l. Prisene indeksreguleres årlig i henhold til SSBs Kostnadsindeks for drift og vedlikehold av veger, vinterdrift av veger, Kvartal 2. Første regulering sesong 2025/2026. Oppdragsgiver har fastsatt beredskapsgodtgjørelse for hver enkelt rode. Denne fremkommer av prisskjemaet. Beredskapsgodtgjørelse er en fast godtgjøring for at tilbyder står på beredskap, og skal dekke blant annet: - 24 timers beredskap gjennom vintersesongen (fra og med 15 oktober til og med 15 april), inkludert mobilkommunikasjon som sikrer at oppdragsgiver får kontakt med utførende entreprenør til enhver tid, også i maskinen. - Utgifter til rigg og drift for gjennomføring av avtalen, eksempelvis forsikring. - Utarbeide og gjennomføre HMS-tiltak for oppdraget. - Gjennomgang / befaring av rode for å gjøre seg kjent med oppdraget. - Andre tiltak/investeringer for å gjennomføre avtalen. Ved evaluering vil det benyttes en skala fra 0 – 10, der laveste timepris gis 10 poeng. Oppdragsgiver vil benytte en relativ poengmodell (lineær metode).
Tildelingskriterium 2
Miljø
For hver traktor som benyttes i kontrakten vil poeng bli gitt i henhold til matrise i konkurransegrunnlaget. Benytter leverandøren flere traktorer på samme rode vil gjennomsnittet bli lagt til grunn for endelig poengsum. Dersom ingen oppnår 10 poeng innenfor kriteriet miljø etter matrisen over, vil oppdragsgiver foreta en normalisering slik at beste tilbud likevel får 10 poeng. Har leverandøren bestilt eller skal bestille ny traktor(er) til bruk i kontrakten kan disse også tas med. For å få dette godkjent skal det legges ved dokumentasjon fra enten forhandler, importør eller leieeller leasingselskap med bekreftelse på at traktor enten er bestilt eller kan bestilles og med forventet leveringsdato. Bekreftelse på bestilling skal fremlegges senest ved kontraktssignering.
Kvalifikasjonskrav 1
Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten for det antall roder som tilbys. - Leverandøren skal vurderes som kredittverdig
Kredittvurdering som baserer seg på siste kjente regnskapstall. Ratingen skal være utført av kredittopplysningsvirksomhet som har konsesjon til å drive slik virksomhet. Oppdragsgiver forbeholder seg retten til å innhente egen kredittvurdering fra en kredittopplysningsvirksomhet.
Kvalifikasjonskrav 2
Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
• Norske selskaper: Firmaattest • Utenlandske selskaper: Godtgjørelse på at selskapet er registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.
Kvalifikasjonskrav 3
Leverandøren skal ha god kompetanse og god erfaring fra tilsvarende oppdrag.
En oversikt over de mest relevante oppdrag tilbyder har utført i løpet av de siste 3 årene. Beskrivelsen må inkludere angivelse av oppdragets verdi, tidspunkt og mottaker (navn, telefon og e-post.) Det er leverandørens ansvar å dokumentere relevans gjennom beskrivelsen. Leverandøren kan dokumentere erfaringen ved å vise til kompetanse til personell han råder over og kan benytte til dette oppdraget, selv om erfaringen er opparbeidet mens personellet har utført tjeneste for en annen leverandør.
Kvalifikasjonskrav 4
Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å utføre oppdraget. Tilbudt personell skal ha god kompetanse og god erfaring fra tilsvarende arbeid.
En beskrivelse av leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke og antallet medarbeidere i ledelsen i løpet av de siste tre årene. Det skal beskrives hvor mange personer som vil være engasjert til å gjennomføre oppdraget for den enkelte rode, samt hvilken beredskapsplan leverandøren har for mannskap og utstyr i forbindelse med ferie, sykdom, maskinhavari og lignende. Opplysninger om tilbudt personells utdanning og faglige kvalifikasjoner, se mannskapsliste vedlegg 4. Det skal tydelig fremgå hvilke personer hos tilbyder som vil bli satt til å gjennomføre arbeid i forbindelse med denne avtalen.
Kvalifikasjonskrav 5
Leverandøren må ha tilstrekkelig og egnet utstyr til å gjennomføre oppdraget for det antall roder som tilbys.
En beskrivelse av redskaper, materiell og utstyr som leverandøren råder over til utføre den eller de rodene tilbudet omfatter, se prisskjema vedlegg 3.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner