Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggs- og veibygging

Iveland Kommune trenger tjenester for vintervedlikehold til en verdi av 20 000 000 NOK. Det skal utføres brøyting og strøing fordelt på ulike ruter i kommunen fra oktober 2024 til april 2028, med mulighet for forlengelse. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha dokumentert erfaring fra lignende oppdrag og tilstrekkelig kapasitet og utstyr for å gjennomføre arbeidet. Anbudets vekting er pris: 70% og miljø: 30%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Oppdragsgiver inviterer til konkurranse for inngåelse av kontrakt om vintervedlikehold fordelt på brøyterode 1 til 9, samt strøroder 1 til 4 i Iveland kommune. Kontrakten gjelder fra 15 oktober 2024 til 15 april 2028, med opsjon på forlengelse 1 + 1 år.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 (LOA) og forskrift om offentlige anskaffelser (FOA) FOR 2016-08-12-974, del I og del III. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen anbudskonkurranse, jfr. FOA § 13-1(1). I denne konkurransen er det ikke anledning til å forhandle. Det er følgelig ikke anledning til å endre tilbudet etter tilbudsfristens utløp. Videre gjøres det oppmerksom på at tilbud som inneholder vesentlige avvik fra anskaffelsesdokumentene skal avvises etter forskrift om offentlige anskaffelser §24-8(1) b. Oppdragsgiver kan avvise tilbud som inneholder avvik fra anskaffelsesdokumentene, uklarheter eller lignende som ikke må anses ubetydelige, jfr. forskriftens § 24-8(2) a. Leverandøren oppfordres derfor på det sterkeste til å følge de anvisninger som gis i dette konkurransegrunnlaget med vedlegg og eventuelt stille spørsmål ved uklarheter via KGV, jf. Punkt 2.8.

    Kontakt navn
    Mattias Momrak
    Kontakt telefon
    +47 45446121
    Adresse
    Frikstadveien 20, 4724 IVELAND

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å kunne oppfylle kontrakten for det antall roder som tilbys. Leverandøren skal vurderes som kredittverdig.

    Leverandøren skal være registrert i et foretaksregister, faglig register eller et handelsregister i den staten leverandøren er etablert.

    Leverandøren skal ha god kompetanse og god erfaring fra tilsvarende oppdrag.

    Leverandøren skal ha tilstrekkelig kapasitet til å utføre oppdraget.

    Tilbudt personell skal ha god kompetanse og god erfaring fra tilsvarende arbeid.

    Leverandøren må ha tilstrekkelig og egnet utstyr til å gjennomføre oppdraget for det antall roder som tilbys.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Prisene skal inkludere alle kostnader til utførelsen av oppdraget, herunder forsikringer, avgifter, gebyrer som fakturagebyr, miljøgebyr, administrasjonsgebyr o.l. Prisene indeksreguleres årlig i henhold til SSBs Kostnadsindeks for drift og vedlikehold av veger, vinterdrift av veger, Kvartal 2. Første regulering sesong 2025/2026. Oppdragsgiver har fastsatt beredskapsgodtgjørelse for hver enkelt rode. Denne fremkommer av prisskjemaet. Beredskapsgodtgjørelse er en fast godtgøring for at tilbyder står på beredskap, og skal dekke blant annet: - 24 timers beredskap gjennom vintersesongen (fra og med 15 oktober til og med 15 april), inkludert mobilkommunikasjon som sikrer at oppdragsgiver får kontakt med utførende entreprenør til enhver tid, også i maskinen. - Utgifter til rigg og drift for gjennomføring av avtalen, eksempelvis forsikring. - Utarbeide og gjennomføre HMS-tiltak for oppdraget. - Gjennomgang / befaring av rode for å gjøre seg kjent med oppdraget. - Andre tiltak/investeringer for å gjennomføre avtalen.

    Evalueringsmetode

    Ved evaluering vil det benyttes en skala fra 0 – 10, der laveste timepris gis 10 poeng. Oppdragsgiver vil benytte en relativ poengmodell (lineær metode).

    Beskrivelse

    For hver traktor som benyttes i kontrakten vil poeng bli gitt i henhold til matrise i konkurransegrunnlaget. Benytter leverandøren flere traktorer på samme rode vil gjennomsnittet bli lagt til grunn for endelig poengsum. Dersom ingen oppnår 10 poeng innenfor kriteriet miljø etter matrisen over, vil oppdragsgiver foreta en normalisering slik at beste tilbud likevel får 10 poeng. Har leverandøren bestilt eller skal bestille ny traktor(er) til bruk i kontrakten kan disse også tas med. For å få dette godkjent skal det legges ved dokumentasjon fra enten forhandler, importør eller leieeller leasingselskap med bekreftelse på at traktor enten er bestilt eller kan bestilles og med forventet leveringsdato. Bekreftelse på bestilling skal fremlegges senest ved kontraktssignering.

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Konkurranse om avtale om vintervedlikehold - Iveland kommune
Estimert verdi
20 000 000,00 kr

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner