Anbudsoversikt for Kvalifikasjonsfase - IK-EØS 060-2024 Saksbehandlingssystem for innkreving (2. gangs utlysning)

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

IT-konsulent og rådgivning

Bergen kommune trenger et nytt IKT-system for innkreving/inkasso og særnamsmann levert som en tjeneste over internett. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha tilstrekkelig økonomisk kapasitet og relevant erfaring med lignende komplekse leveranser. Anbudets vekting er pris 30%, kvalitet i tilbudt løsning 25%, kvalitet i etablering og forvaltning 15%, og klima og miljø 30%.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Kvalifikasjonsfase - IK-EØS 060-2024 Saksbehandlingssystem for innkreving (2. gangs utlysning)
Lokasjon
Tildelingskriterium 1
Pris
Priselementer: Drift og vedlikehold - årskostnad (fastpris) Leverandør skal oppgi en årlig, total pris for drift og vedlikehold som inkluderer lisenser og brukerstøtte. Grunnlaget for prisen framgår av bilag 1. Drift og vedlikehold - kostnad for SMS Leverandør skal oppgi en stykkpris for utsendelse av SMS. Det er anslått et forbruk på ca. 17.000 pr år. Etablering av tjenesten inkl. opplæring (fastpris) Leverandør skal prise etablering av tjenesten, inkludert opplæring, og tilby dette som en fastpris. Det er leverandørens ansvar å prise de tjenester og aktiviteter som er nødvendig for å etablere tjenesten og gjennomføre opplæring iht. krav og behov slik de framgår av kontrakt med bilag. Etablering av tjenesten - integrasjoner (fastpris) Leverandør skal prise arbeidet med å etablere integrasjoner og tilby dette som en fastpris. Det er leverandørens ansvar å prise de tjenester og aktiviteter som er nødvendig for å etablere de integrasjonene som inngår i etableringen iht. krav og behov slik de framgår av kontrakt med bilag. Etablering av tjenesten - konvertering (fastpris) Leverandør skal prise arbeidet med konvertering og tilby dette som en fastpris. Det er leverandørens ansvar å prise de tjenester og aktiviteter som er nødvendig for konvertere data iht. krav og behov slik de framgår av kontrakt med bilag. Opsjon på videreutvikling etter Leveringsdag Bergen kommune ønsker en opsjon om ytterlig utvikling og/eller videreutvikling. Opsjonen er beskrevet i bilag 1 og estimert til et omfang på ca. 600 timer. Leverandør skal oppgi timepris for konsulentbistand. Tjenester i forbindelse med avslutning av avtalen Leverandørens timepris for gjennomføring av forpliktelsene etter avtalens punkt 5.3 skal oppgis. Prisbetingelser for øvrig framgår av Bilag 6 Samlet pris og prisbestemmelser. Dokumentasjonskrav Pris leveres i Mercell iht. oppsett. 2 Kvalitet i tilbudt løsning Ingen respons 25,0% Ja Tilbyders besvarelse av krav i kravkategori B, i Bilag 1 Kundens kravspesifikasjon, danner grunnlaget for evalueringen av dette tildelingskriteriet. Dersom det er flere krav i kategori B som ikke er oppfylt, det vil si får 0 skår, kan dette samlet sett medføre avvisning. I Bilag 1 er det angitt hvorvidt besvarelsen på B-kravet vektes 1 (ingen vekting), 2 (middels vekting) eller 3 (høy vekting). Tilbyders svar på B-krav, vil bli vurdert og gitt poeng (før vekting) basert på følgende skala: oppfyller ikke krav (krav er ikke besvart) – 0 poeng oppfyller krav i svært liten grad – 1 poeng oppfyller krav, men med vesentlige mangler – 2 poeng oppfyller krav, men med noen mangler – 3 poeng oppfyller krav – 4 poeng oppfyller krav godt – 5 poeng oppfyller krav svært godt, gjerne over forventning – 6 poeng Dokumentasjonskrav Kriteriet besvares i Bilag 2.
Tildelingskriterium 2
Kvalitet i tilbudt løsning
Tilbyders besvarelse av krav i kravkategori B, i Bilag 1 Kundens kravspesifikasjon, danner grunnlaget for evalueringen av dette tildelingskriteriet. Dersom det er flere krav i kategori B som ikke er oppfylt, det vil si får 0 skår, kan dette samlet sett medføre avvisning. I Bilag 1 er det angitt hvorvidt besvarelsen på B-kravet vektes 1 (ingen vekting), 2 (middels vekting) eller 3 (høy vekting). Tilbyders svar på B-krav, vil bli vurdert og gitt poeng (før vekting) basert på følgende skala: oppfyller ikke krav (krav er ikke besvart) – 0 poeng oppfyller krav i svært liten grad – 1 poeng oppfyller krav, men med vesentlige mangler – 2 poeng oppfyller krav, men med noen mangler – 3 poeng oppfyller krav – 4 poeng oppfyller krav godt – 5 poeng oppfyller krav svært godt, gjerne over forventning – 6 poeng Dokumentasjonskrav Kriteriet besvares i Bilag 2.
Tildelingskriterium 3
Kvalitet i etablering og forvaltning
Tilbyders besvarelse på evalueringskravene i Bilag 3 Etablering av tjenesten og Bilag 4 Gjennomføring av tjenesten danner grunnlaget for evalueringen av dette tildelingskriteriet. B-kravene knyttet til dette tildelingskriteriet vektes ikke. Tilbyders svar på B-krav, vil bli vurdert og gitt poeng basert på følgende skala: oppfyller ikke krav (krav er ikke besvart) – 0 poeng oppfyller krav i svært liten grad – 1 poeng oppfyller krav, men med vesentlige mangler – 2 poeng oppfyller krav, men med noen mangler – 3 poeng oppfyller krav – 4 poeng oppfyller krav godt – 5 poeng oppfyller krav svært godt, gjerne over forventning – 6 poeng Dokumentasjonskrav Kriteriet besvares i Bilag 3 og 4.
Tildelingskriterium 4
Klima og miljø
Tjenesten som omfattes av denne kontrakten innebærer at Bergen kommune benytter leverandørens datasenter for tilgang til og vedlikehold av nytt saksbehandlingssystem for innkreving. Et datasenter kan være både utstyrs- og energikrevende, og anses derfor å ha en ikke-uvesentlig miljøbelastning. I tråd med forskrift om offentlige anskaffelser vil Bergen kommune derfor vekte klima- og miljøhensyn i denne anskaffelsen. Leverandøren må kunne dokumentere at de, på tidspunktet for innlevering av tilbudet, har rutiner og retningslinjer for å redusere klimaavtrykket av datasenteret som tilbudte løsning skal benytte. Disse rutinene og retningslinjene må være iverksatt med et målbart resultat for redusert klimaavtrykk. Oppdragsgiver vil legge vekt på at leverandøren oppnår positiv klimaeffekt gjennom rutiner for: 1. Energistyring av datasenteret, som omfatter leverandørens bruk av fornybar energi, krav til energieffektivitet og bruk av miljøvennlige kjølesystemer og evt. gjenbruk av overskuddsvarme. Vi godtar ikke opprinnelsesgarantier når det gjelder fornybar energi. 2. Innkjøp av miljøsertifisert utstyr, gjenbruk og avhending av utstyr til datasenteret. Dersom leverandør enten er miljøsertifisert etter gyldig ISO 14001, er Miljøfyrtårn, er sertifisert av EMAS eller er sertifisert av tilsvarende tredjeparter vil slik dokumentasjon vektlegges. Leverandøren bes beskrive sine implementerte rutiner iht. punkt 1 og 2, og konkrete resultater som følge av disse. Leverandøren bes også beskrive hvordan positive klimaeffekter kan dokumenteres for senere kontroll og rapportering. Dokumentasjonskrav Kriteriet besvares i et eget vedlegg til tilbudet som navngis «Bilag 2 Vedlegg 1 Leverandørens besvarelse på krav til klima- og miljø». Besvarelsen må være innenfor en maks lengde på 4 A4-sider, minimum fontstørrelse 11. Eventuelle sertifikater kommer i tillegg.
Kvalifikasjonskrav 1
Øvrige økonomiske og finansielle krav
Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Øvrige økonomiske og finansielle krav Når det gjelder eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav som har blitt angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at: Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandøren har tilstrekkelig økonomisk og finansiell kapasitet til å oppfylle avtalen. Påkrevet økonomisk kapasitet vurderes i forhold til avtalens verdi, ytelser, risiko og varighet. Alle innleverte og eventuelt innhentede opplysninger vil danne grunnlag for en helhetsvurdering av om kvalifikasjonskravet er oppfylt. Dokumentasjon for norske leverandører: Oppdragsgiver vil selv sjekke leverandørens økonomiske situasjon fra DFØ’s eBevis, Proff Forvalt (https://forvalt.no/) og/eller via opplysninger gitt av Creditsafe (https://www.creditsafe.com) og kan hente inn ytterligere opplysninger fra Brønnøysundregistrene. Utenlandske firma: Oppdragsgiver vil selv sjekke leverandørens økonomiske situasjon fra Creditsafe (https://www.creditsafe.com). Hvis ikke leverandør er registrert i Creditsafe sine registre skal foretakets to siste revisorgodkjente årsregnskap leveres på oppfordring. Dersom informasjon i kilder ovenfor ikke er korrekt eller det er nødvendig med supplerende informasjon for å belyse foretakets økonomiske og finansielle situasjon, kan dette leveres.
Kvalifikasjonskrav 2
Registrert i handelsregister eller foretaksregister
Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal være et lovlig registrert foretak. Dokumentasjon: For leverandører som er registrert i det norske Enhetsregisteret, er det ikke nødvendig å legge ved dokumentasjon. Oppdragsgiver vil kontrollere registreringen ved bruk av organisasjonsnummer oppgitt i leverandørens Mercell-profil. For leverandører som ikke er registrert i ovennevnte register må leverandør levere attest eller bekreftelse (tilsvarende firmaattest) for registrering i bransjeregister eller foretaksregister som foreskrevet i lovgivningen i det land hvor leverandøren er etablert. Slik attest skal ikke være utstedt mer enn 6 måneder før tilbudsfristens utløp.
Kvalifikasjonskrav 3
Bare for tjenester
Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år. Minstekrav til kvalifikasjonskrav Leverandør skal ha god og relevant erfaring. Erfaringen skal omfatte leveranser av tilsvarende kompleksitet som leveransen forespurt i denne konkurransen. Dersom leverandøren har gjennomført oppdraget med støtte fra underleverandører må det tydelig framgå hva som har vært tilbyders ansvar i prosjektet. Referanser kan bli sjekket ved direkte kontakt og innhenting av relevante opplysninger for evt. verifisering av oppfyllelse av kvalifikasjonskravet. Det er likevel leverandørens ansvar å dokumentere relevant informasjon gjennom beskrivelsen. Dokumentasjonskrav: Relevant erfaring skal dokumenteres ved å oppgi minimum to (2) og maksimum fire (4) referanseprosjekter fra de siste tre (3) år. Referansene legges inn direkte i Mercell som besvarelse av dette punkt. Dersom det oppgis flere enn fire referanseprosjekter, vil kun de fire første bli vurdert.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner