Anbudsoversikt for Kvalifisering - Rammeavtale Velferdsteknologi til nytt Helsekvartal mv.
Utgått
Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.
Brief
Sikkerhets- og helsetjenester
Tysvær kommune trenger en leverandør med kompetanse innen prosjektering, anskaffelse og implementering av velferdsteknologi for å levere et helhetlig system til Helsekvartalet i Aksdal, samt mulige opsjoner for hjemmeboende og andre institusjoner i kommunen. To viktige formelle krav er at leverandøren må ha en årsomsetning på minst 30 millioner de siste 3 årene og en minimum rating A hos godkjent ratingaktør. Anbudets vekting er ukjent.
Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!
Tysvær kommune -TK- ønsker å inngå rammeavtalekontrakt med én leverandør som skal ha hovedansvar for prosjektering, anskaffelse og implementering av velferdsteknologi som omtalt i konkurransedokumentene. Rammeavtalens varighet er 4 år +1+1 opsjonsår.
Anskaffelsen skal føre til en avtale om kjøp og/eller leie av utstyr som utgjør trygghetsskapende tjenester til:Helsekvartalet i Aksdal.
Her skal det komme ett bygg med 120 senger fordelt på sykehjem og omsorgsboliger med tilpasset bemanning. Merk: Avrop utover fase 0 i rammeavtalen er under forutsetning av at Helsekvartalet realiseres. Dette blir kjent ila. høsten 2024 ifb. samspillsfase og resultatet av denne, samt budsjettbehandling.
Opsjoner – leverandør må bekrefte at man kan ivareta ønskede opsjoner: Velferdsteknologi til hjemmeboende i kommunen. Dette innebærer omsorgsboliger som ikke er tilknyttet institusjon, samt private hjem.
Nedstrandstunet: I dag en institusjon med 20 plasser, som er vedtatt skal bygges om til omsorgsboliger med tilpasset bemanning. Det er i dag uavklart hvilken organisasjonsmodell og teknologi som vil blir valgt her.
Avlastningsboliger og botiltak: Kommunen har i dag 4 botiltak, en dagavdeling, og en avlastningsinstitusjon.
Hovedtrekk i prosedyren
Med anskaffelsen til Helsekvartalet ønsker TK en rammeavtale for et mest mulig helhetlig og kommunedekkende system, innen pasientvarsling/velferdsteknologi - en løsning som kan omtales som en helhetlig plattform for velferdsteknologi og varsling med tilhørende alarmer, sensorer og tjenester, som kan utvides til å dekke hele kommunens behov. Dersom opsjonene skal utløses, må løsningen kunne gi gevinster i forhold til i dag for den enkelte enhet utenom Helsekvartalet. Hjemmetjenesten er i dag omfattet av en interkommunal rammeavtale mellom 10 kommuner for trygghetsalarmer, og det er fordeler med denne avtalen, som kan påvirke om opsjonen løses ut eller ikke. Avlastningsboliger og botiltak er i dag også kommet svært langt med for eksempel avanserte digitale video tilsyn. Ved bruk av opsjon på innstallasjon av systemet i flere bygg, skal timebaserte priser, system og deler samsvare med hovedleveransen.
TK ønsker en helhetlig plattform som gir brukervennlige løsninger. Løsningen er betinget en til enhver tid siste versjon. Ved bortfall av eksterne tjeneste må velferdsteknoligiløsningen likevel fungere normalt i kommunen. TK ønsker samarbeid med en leverandør som har en løsning som kan tilpasses Helsekvartalet i samarbeid med totalentreprenør for byggingen i en samspillsfase. I samspillsfasen må leverandør av velferdsteknologi samarbeide med totalentreprenør og TK for å optimalisere løsningen.
Tildelingskriterium 1
Se vedlegg Tildelingskriterier i konkurransedokumentene
Kvalifikasjonskrav 1
"Totale" årsomsetning Leverandørens ("totale") årsomsetning for det antall regnskapsår som det anmodes om i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene, er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Omsetningskrav minimum kr 30 millioner siste 3 år.
Kvalifikasjonskrav 2
Gjennomsnittlig omsettning Er leverandørens gjennomsnitlige årsomsetning innenfor det området kontrakten gjelder og spesifisert i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene for det antall regnskapsår det anmodes om er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Oppgi gjennomsnittelig årsomsetning siste 3 år.
Kvalifikasjonskrav 3
Leverandørens etableringsdato Hvis opplysningene om omsetning (samlet eller spesifikt) ikke er tilgjengelige for hele perioden som det anmodes om, vennligst angi den dato da virksomheten ble etablert, eller leverandørene startet sin virksomhet: Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 4
Finansielle nøkkeltall Når det gjelder finansielle nøkkeltall som er angitt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumentene erklærer leverandøren at den eller de faktiske verdien(e) for det eller de nøkkeltall(ene) som det anmodes om er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Leverandør må ha minimum rating A hos godkjent ratingaktør.
Kvalifikasjonskrav 5
Ansvarsforsikring Det forsikrede beløp i leverandørens ansvarsforsikring er følgende: Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Leverandør må ha relevant ansvarsforsikring.
Kvalifikasjonskrav 6
Attester utstedt av uavhengige organer for kvalitetssikringsstandarder Kan leverandør fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte kvalitetssikringsstandardene, inkludert krav til universell utforming? Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 7
Attester utstedt av uavhengige organer for miljøledelsesstandarder Er leverandøren i stand til å fremlegge attester utstedt av uavhengige organer som dokumentasjon for at leverandøren oppfyller de angitte miljøledelsessystemene eller -standardene? Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Kvalifikasjonskrav 8
Registrert i faglig register Leverandør er registrert i et faglig register i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Kvalifikasjonskrav 9
Registrert i handelsregister eller foretaksregister Leverandør er registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i medlemsstaten som leverandøren er etablert i. Som beskrevet i bilag XI til direktiv 2014/24/EU; leverandører fra visse medlemsstater kan være nødt til å oppfylle andre krav i nevnte bilag.
Kvalifikasjonskrav 10
Bare for tjenester Bare for tjenester: I referanseperioden har leverandøren utført følgende viktige vareleveranser av den etterspurte type, eller følgende viktige tjenester av den etterspurte type. Oppdragsgiver kan kreve opp til tre års erfaring og tillate at det tas hensyn til erfaring fra tiden før de seneste tre år.
Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Leverandør må dokumentere en referanseliste over 5 relevante oppdrag utført de siste 4 år, med kontaktinformasjon, oppdragets verdi og type oppdrag. For tre - 3- av disse skal det legges ved utfylte og signerte referanseskjema.
Merk: Kommunen tar i tillegg forbehold i rett til å kontakte inntil 3 egne referanser dersom formålstjenlig. Samme referanseskjema vil i såfall brukes ved intervju av disse.
Relevans i oppdrag og tilbakemelding fra kontaktpersonene vil brukes i rangering og utvelgelse av leverandørene (dersom overtallige, kvalifiserte leverandører).
Kvalifikasjonskrav 11
Teknisk personell eller tekniske enheter Leverandør kan råde over følgende tekniske personell eller tekniske enheter , særlig dem som er ansvarlige for kvalitetskontrollen: For teknisk personell eller tekniske enheter som ikke direkte hører til leverandørens virksomhet, men hvis kapasitet leverandøren støtter seg på, jf. del II, avsnitt C, skal det utfylles særskilte ESPD-formularer. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Leverandør må dokumentere relevant kompetanse.
Kvalifikasjonskrav 12
Tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak Leverandøren anvender følgende tekniske fasiliteter og kvalitetssikringstiltak, og leverandørens undersøkelses- og forskningsfasiliter er som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Må dokumentere utfra relevans til denne anskaffelsen.
Kvalifikasjonskrav 13
Utdanning og faglige kvalifikasjoner Følgende utdanning og faglige kvalifikasjoner besittes av leverandøren og/eller (avhengig av hvilke krav som er fastsatt i kunngjøringen eller i anskaffelsesdokumenterne) av de ledende medarbeiderne: Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Må være relevant og dokumenteres.
Kvalifikasjonskrav 14
Miljøledelsestiltak Leverandør kan anvende følgende miljøledelsestiltak i forbindelse med utførelsen av kontrakten: Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Beskriv.
Kvalifikasjonskrav 15
Gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke Leverandørens gjennomsnittlige årlige arbeidsstyrke i løpet av de siste tre årene har vært som følger: Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Må være relevant for kapasitet til oppdraget og oppgis.
Kvalifikasjonskrav 16
Andel av kontrakt til underleverandør Leverandør vurderer å sette bort følgende del (i prosent) av kontrakten til underleverandører. Legg merke til at hvis leverandøren har besluttet å sette bort en del av kontrakten til underleverandører og støtter seg på underleverandørenes kapasitet til å utføre denne del, utfylles et særskilt ESPD for slike underleverandører, se del II, avsnitt C, ovenfor. Minstekrav til kvalifikasjonskrav
Må oppgis.