Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Programvare - Bygg og anlegg

Bærum Kommune trenger en rammeavtale for basis programvarelisenser og programvarevedlikehold med tilhørende tjenester over 4 år, med en maksimal totalverdi på 400 millioner kroner. Avtalen skal dekke behovet for programvarelisenser, vedlikehold, support, rådgivningstjenester, samt bistand ved avtaleinngåelser og forhandlinger med programvareprodusenter. Leveransen krever ikke utstrakt fysisk tilstedeværelse, og det er stilt krav om bruk av nullutslippskjøretøy eller kollektivtransport ved behov for transport. Tildelingskriteriene er kvalitet (65%) og pris (35%). Kvalifikasjonskrav inkluderer dokumentasjon av gjennomføringsevne og erfaring, med en kvalifiseringsfase der 3-5 leverandører går videre basert på disse kriteriene.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Denne anskaffelsen gjelder rammeavtale for kjøp av lisenser og programvarevedlikehold og rådgivning knyttet til lisensporteføljen til Bærum kommune. Avtalen skal dekke Bærum kommunes behov for programvarelisenser, programvarevedlikehold, support og rådgivningstjenester, samt tilhørende tjenester. Leveransen kan også omfatte avtaleinngåelser, forhandlinger og eventuelle reforhandlinger med programvareprodusenter og generell kunderådgivning i forbindelse med lisensporteføljen og programvareversjoner i henhold til avtalen. Anskaffelsen er en tjenesteanskaffelse som omfatter kjøp av programvarelisenser og programvare-vedlikehold, support og rådgivningstjenester for lisensporteføljen samt ulike bistandstjenester. Tjenestene krever ikke utstrakt reisevirksomhet og leverandør vil kun sporadisk ha behov for å være til stede fysisk i kundens lokaler. Hovedytelsen er software i form av lisenser som ikke krever fysisk leveranse (kun elektronisk). Denne anskaffelsen er etter sin art og i henhold til DFØ Klimaveileder, vurdert å ha et klimaavtrykk og miljøbelastning som er uvesentlig. Et direkte klimaavtrykk som følge av anskaffelsen antas derfor å være av beskjeden karakter. Forespurt rådgivning og bistand i denne konkurransen ytes av menneskelige ressurser, som har svært lav miljøpåvirkning. Dersom en hensyntar programvareprodusentkjedene, ser vi imidlertid at det kan oppstå klimaavtrykk og miljøbelastning. Leverandørers innflytelse i denne anskaffelsen over dette energiforbruket og den eventuelle miljøbelastningen er imidlertid svært begrenset, og gjør det formålsløst for oppdragsgiver å vektlegge eller stille krav til overnevnte i denne anskaffelsen. Ytelsen i denne anskaffelsen vurderes å være en anskaffelse som etter sin art har et klimaavtrykk og en miljøbelastning som er uvesentlig. For å sikre klima- og miljøhensyn ved transport av konsulenter ved behov for fysisk tilstedeværelse i kundens lokaler, er det stilt krav i kontrakten om bruk av nullutslippskjøretøy eller kollektivtransport for denne transporten. Dersom det melder seg flere enn 5 leverandører som oppfyller minstekravene til kvalifikasjoner i punkt 3.2 - 3.5 i konkurransegrunnlaget, vil Oppdragsgiver rangere leverandørene ut fra deres grad av oppfyllelse i punkt 3.5, Krav 4 og 5. Kun 3-5 leverandører går videre til trinn 2 – Konkurransefase/fase 2. Kvalifisering av de 3 -5 leverandørene som får delta i konkurransen, bestemmes ut ifra følgende kriterier med vekting i parentes: * Krav 4: Gjennomføringsevne (50%) * Krav 5: Erfaring (50%)Oppdragsgiver ber om at alle leverandører som ønsker å delta og kvalifisere seg til konkurransen i Kvalifiseringsfase, legger ved dokumentasjon for oppfyllelse av kvalifikasjonskravene samtidig med ESPD skjemaet. Se pkt. 3.6 i konkurransegrunnlaget. Presiseringer: * Det er en feil i Forms-skjemaet i Mercell som kun tillater oppdragsgiver å angi minimum Kandidater til antall 5. Det korrekte antall kandidater til prekvalifiseringsfasen er tre (3) til fem (5). Se konkurransegrunnlaget pkt. 2.2 og pkt.2.3 for ytterligere informasjon. Oppdragsgiver vil inngå kontrakt med en (1) leverandør, se konkurransegrunnlaget pkt. 1.1.* Oppdragsgiver presiserer også at det er tidligere gjennomført en markedsdialog, se kunngjørings-id 2025-105401.Hovedtrekkene i prosedyrenDenne anskaffelsen gjelder rammeavtale for kjøp av lisenser og programvarevedlikehold og rådgivning knyttet til lisensporteføljen til Bærum kommune. Avtalen skal dekke Bærum kommunes behov for programvarelisenser, programvarevedlikehold, support og rådgivningstjenester, samt tilhørende tjenester. Leveransen kan også omfatte avtaleinngåelser, forhandlinger og eventuelle reforhandlinger med programvareprodusenter og generell kunderådgivning i forbindelse med lisensporteføljen og programvareversjoner i henhold til avtalen.

    Kontakt navn
    Tor Inge Stokke
    Kontakt telefon
    +47 67504050
    Adresse
    Rådhustorget 4, 1337 SANDVIKA

Kvalifikasjonskrav

    Leverandør skal være registrert i et foretaksregister eller et handelsregister i landet leverandøren er etablert i.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Se konkurransegrunnlaget.

    Beskrivelse

    Se konkurransegrunnlaget.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner