Anbudsoversikt for Markedsundersøkelse Fremsynsmetodikk i strategisk planlegging

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Markeds- og opinionsundersøkelser

Statens Vegvesen trenger kompetanse innen fremsynsmetodikk for å levere strategisk transportplanlegging. Formålet med denne markedsundersøkelsen (RFI) er å gi transportvirksomhetene bedre innsikt og forståelse av hvordan fremsynsmetodikk kan brukes i strategisk transportplanlegging, samt hva markedet kan tilby av erfaring og kunnskap om aktuelle metoder.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Om anbudet

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Markedsundersøkelse Fremsynsmetodikk i strategisk planlegging
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Mats Stenshagen Noreng
Kontakt telefon
+93 408798
Adresse
Innspurten 11C, 0663 OSLO
Beskrivelse
Transportsektoren står overfor betydelige utfordringer og muligheter som følge av teknologisk utvikling, klima- og miljøhensyn, samfunnssikkerhet, beredskap og økonomiske trender. For å støtte en robust og fremtidsrettet transportplanlegging, er det ønskelig med bedre kunnskap om hvordan fremsynsmetodikk kan benyttes i strategisk transportplanlegging i Norge. Strategisk transportplanlegging refererer til prosessen med å utvikle og implementere langsiktige planer for å forbedre transportsystemet på et overordnet nivå.
Transportvirksomhetene (Avinor, Bane NOR, Jernbanedirektoratet, Kystverket, Nye Veier og Statens vegvesen) har ansvar for planlegging og gjennomføring av tiltak i transportsystemet i Norge. Formålet med denne markedsundersøkelsen (RFI) er å gi transportvirksomhetene bedre innsikt og forståelse av hvordan fremsynsmetodikk kan brukes i strategisk transportplanlegging, samt hva markedet kan tilby av erfaring og kunnskap om aktuelle metoder. Videre vil markedsundersøkelsen gi oss bedre oversikt over relevant erfaring og kunnskap i leverandørmarkedet for eventuelt fremtidig arbeid.
Vi ønsker svar på følgende spørsmål:
1. Hvilke metoder innenfor fremsynsmetodikk er brukt for strategisk transportplanlegging i Norge og internasjonalt? (beskriv metodene kort, inkludert erfaring og kilder)
2. Hvilke styrker og svakheter har de ulike metodene innenfor fremsynsmetodikk i konteksten av strategisk transportplanlegging?
3. Hva er de viktigste (3-5) problemstillingene som kan være relevante for å analysere med fremsynsmetodikk?
4. Hvilke metoder kan anbefales? (Begrunn behovet, argumenter for den anbefalt metoden og nevn forventede effekter.)
5. Hvilket rammeverk kan fungere i Norge for å jobbe med fremsynsmetodikk i strategisk planlegging.
Svarene fra denne RFI-en vil bli brukt som input for å få en bedre forståelse av mulighetsrommet innenfor fremsynsmetodikk og dagens marked på dette området.

Tidslinje

  1. Kunngjøring av planlegging

    11. juli 2024, 05:23

  2. Planlagt konkurransestart

    14. nov. 2024, 00:00

Se aktive konkurranser som ligner