Ålesund kommune ønsker å inngå avtale på service, vedlikehold og reparasjon av medisinsk teknisk utstyr.
Ålesund kommune disponerer om lag 400 sykehjemsplasser. I tillegg har vi utstyr tilhørende legetjenester og akutt beredskap, hjemmetjeneste og boliger for psykisk utviklingshemmede.
Av medisinsk teknisk utstyr med behov for kontroll, kalibrering, vurdering, vedlikehold og reparasjoner kan nevnes EKG apparater, audiometer, blodtrykksapparat, otoskop, blære-scannere, senger, transportstoler og personløftere mv.
Ved utførelse av tjenesten kan det være aktuelt med avtalte, regelmessige kontroller eller det oppstår behov der den enkelte institusjon tar kontakt med tjenesteleverandør.
Da utstyret for en stor del er i aktiv og daglig bruk vil brukerstedet være avhengig av en relativt rask respons på henvendelser, men tidsbruk for problemløsning vil også ha stor betydning.
Oppdragsgiver planlegger å være ferdig med markedsdialog innen mars måned. Tilbakemeldinger behandles fortløpende.