Anbudsoversikt for Mindre vedlikehold tiltak Nord Rogaland og deler av Vestland Sør 2025

Tildelt

Konkurransen er avsluttet og vinner har blitt valgt.

Brief

Anleggs- og veibygging

Statens Vegvesen har inngått en rammeavtale med Jostein Myge AS for utførelse av TS-tiltak og mindre vedlikeholdstiltak i Nord Rogaland og deler av Vestland Sør. Avtalen har en varighet på 1 år og en maksimal verdi på 36 millioner kroner eks. mva., med en endelig kontraktsverdi på 32 242 557 kroner. Det var krav om at minst 90% av alle kjørte meter med lette kjøretøy skal være utslippsfri, og alle dieseldrevne kjøretøy og maskiner skal ha minimum EURO 6 og STEG 4 godkjennelse. Entreprenøren skal også benytte materialer og metoder som muliggjør gjenbruk, og levere en massedisponeringsplan for hvert arbeidsoppdrag. Fem leverandører deltok i konkurransen.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Resultat

Vinner
Jostein Myge AS
Antall mottatte tilbud
5
Kontraktsverdi
32 242 557 kr

Om anbudet

Kvalifikasjonskrav

Se konkurransedokumentene for kvalifikasjonskrav

Tildelingskriterier

Se hele utlysningen

Oppdragsgiver
Tittel
Mindre vedlikehold tiltak Nord Rogaland og deler av Vestland Sør 2025
Kontaktinformasjon
Kontakt navn
Tone Gunn Myhre
Kontakt telefon
+90 203259
Adresse
Innspurten 11C, 0663 OSLO
Tilleggskategorier (CPV)
Lokasjon
Estimert verdi
36 000 000,00 kr
Varighet
1 år
Beskrivelse
Kontraktsarbeidet omfatter utførelse av TS-tiltak og mindre vedlikeholdstiltak. Kontrakten er utformet som en rammeavtale med varighet på 1 år og en maksimal verdi på 36 millioner eks mva. Byggherren vil inngå kontrakt med en entreprenør. Tiltak i 2025 blir først kjent når løyvinger blir tildelt.
Tildelingskriterium 1
Laveste pris
Oppdragsgiver vil velge tilbud på grunnlag av den laveste prisen
Tildelingskriterium 2
Begrunnelse for bruk av klima- og miljøkrav i kravspesifikasjonen
I denne konkurransen er det ikke oppstilt tildelingskriterium etter anskaffelsesforskriften § 7-9. Ifølge FOA § 7-9 (4) kan tildelingskriterium etter FOA § 7-9 (2) og (3) erstattes med klima- og miljøkrav dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. Klima- og miljøbelastningen for denne anskaffelsen er i hovedsak knyttet til massebehandling og utslipp fra kjøretøy og maskiner. Da sted og omfang av arbeidet som skal utføres ikke er kjent på anbudstidspunktet er det i veldig liten grad mulig for tilbyderen å påvirke klima- og miljøpåvirkningen til kontrakten. I og med at man ikke kjenner stedene det skal arbeides er det for eksempel ikke mulig for tilbyderen å vite om det er mulig å benytte elektriske maskiner da man ikke kjenner tilgangen på strøm. Tilbyderen har heller ikke mulighet til å utarbeide gode massedisponeringsplaner på anbudstidspunktet da man ikke kjenner de lokale forholdene ved de ulike arbeidsstedene. Ved å stille en del minimumskrav gir vi byggherren mulighet til å styre de forholdene som påvirker klima og miljø i kontrakten, og er vi i stor grad sikret en bedre klima- og miljøeffekt. Vi anser derfor klima- og miljøgevinsten i denne anskaffelsen bedre ivaretatt gjennom en slik kravstilling fremfor bruk av klima og miljø som tildelingskriterium. Statens vegvesen stiller følgende krav i kontrakt: Kjøretøy og maskiner • C2 – 34 Krav til kjøretøy: I hvert av årene i kontrakten skal minst 90% av alle kjørte meter med lette kjøretøy være utslippsfri. Med lette kjøretøy menes i denne bestemmelse: Personbil (M1/M1G), Lett varebil (N1/N1G). Med utslippsfri menes i denne bestemmelse: Motorkjøretøy som har framdrift basert på helelektrisk eller hydrogen. Kravene over gjelder ikke bruk av kjøretøy til transport til, fra og mellom arbeidssteder som ikke godtgjøres særskilt. Det skal ikke benyttes større kjøretøyer enn det som er nødvendig for å få utført aktuell arbeidsoppgave. • C4 6.3 Krav til kjøretøy og maskiner (sanksjoneres i C4 pkt 14) Alle dieseldrevende kjøretøy og maskiner som benyttes i kontrakten, skal minimum ha henholdsvis EURO 6 og STEG 4 godkjennelse. Komprimeringsutstyr ≤ 400kg skal være elektrisk/batteridrevet. Ledebiler skal være elektriske. • D1 - E4 – Regningsarbeider (sanksjoneres i C4 pkt 16) Tilbyderen skal prise elektrisk gravemaskin. Massedisponering og gjenbruk • C2 - 30.4 Gjenbruk og gjenvinning: Der det er mulig skal entreprenøren benytte materialer/produkter og metoder som muliggjør gjenbruk, såfremt dette ikke skaper en urimelig ulempe for arbeidet. Entreprenøren skal i størst mulig grad gjenbruke materialer og produkter, blant annet gravemasser, asfalt, betong, kantstein, skiltfundamenter, skiltmateriell og lignende. Det som gjenbrukes skal være dokumentert fri for miljøgifter. Før materialer og produkter gjenbrukes i kontrakten skal entreprenør en fremlegge en miljørisikovurdering og en vurdering som klargjør behov og egnethet for gjenbruk. Det som gjenbrukes skal være dokumentert fri for miljøgifter over tillatte grenseverdier. For produkter og materiell der gjenbruk ikke er mulig, og det finnes etablerte gjenvinningsordninger, skal materiell/produktene leveres til gjenvinning. • C4 – 11 Massedisponeringsplan (sanksjoneres i C4 pkt 15) Entreprenøren skal levere en plan som viser hvordan massene i hvert avrop/arbeidsoppdrag skal disponeres før arbeidene igangsettes. Planen skal også vise fordelingen av masser i ulike klasser for å kunne oppfylle kravene til akseptabel lagring. Planen skal oppdateres når det oppstår behov for endringer i massedisponeringen. Planen skal godkjennes av byggherren og det skal leveres massedisponeringsregnskap, som også skal godkjennes av byggherrem, når avropet er ferdigstilt. Planen skal som minimum vise disponering av følgende massetyper: - Vegetasjonsmasse - Jordmasser - Myr og andre ubrukbare masser - Sprengt stein i dagen - Forurensede masser - Resirkulerte masser - Masser tilført utenfra

Tidslinje

  1. Kunngjøring av konkurranse

    19. feb. 2025, 09:35

  2. Vinner kåret

    10. apr. 2025, 00:00

  3. Kontraktsinngåelse

    22. apr. 2025, 00:00

  4. Kunngjøring av resultat

    24. apr. 2025

Se aktive konkurranser som ligner