Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

Anleggs- og veibygging

Statens Vegvesen trenger drifts- og vedlikeholdstjenester for bruer og ferjekaier i fylkene Østfold, Telemark, Rogaland og Vestland over en periode på 5 år. Oppdraget omfatter ettersyn, kontroll og service av elektrisk, hydraulisk og mekanisk utstyr på 47 anlegg. Tildelingskriteriene er basert på laveste pris, med en vekt på 100%. Det er krav om at minst 90% av transporten skal skje med nullutslippskjøretøy, og leverandøren må være sertifisert etter ISO 14001 for miljøledelse.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Oppdraget omfatter drifts- og vedlikeholdsoppgaver knyttet til bruer og ferjekaier i fylkene Østfold, Telemark, Rogaland og Vestland i henhold til spesifikasjoner i kontrakten. Dette innebærer ettersyn, kontroll og service av elektrisk, hydraulisk og mekanisk utstyr på 47 anlegg i henhold til objektliste 9382-D2-S02 Oversikt bru,kai. Objektene kontrakten omfatter, er vist i kap. 9382-D2-S01 Oversiktskart.

    Kontakt navn
    Tine Maria Storhaug
    Kontakt telefon
    +47 95844115
    Adresse
    Innspurten 11C, 0663 OSLO

Kvalifikasjonskrav

    Leverandøren skal være et lovlig etablert foretak eller bestå av et fellesskap av leverandører som er lovlig etablerte foretak. Kravet gjelder også virksomheter som leverandøren støtter seg på.

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Oppdragsgiver vil velge tilbud på grunnlag av laveste pris.

    Beskrivelse

    Anskaffelsen gjelder drift og vedlikehold av 40 ferjekaier og 7 bruer på og langs riksveg. Kontraktens hovedformål er å drifte og ivareta eksisterende kaier på og langs riksveg. Det foretas få eller ingen inngrep med klima- og miljøbelastning. Ifølge Anskaffelsesforskriften (FOA) § 7-9 (4) kan tildelingskriterier etter FOA § 7-9 (2) og (3) erstattes med klima- og miljøkrav dersom det er klart at dette gir en bedre klima- og miljøeffekt. Klima- og miljøbelastningen for denne anskaffelsen er i hovedsak knyttet til: i) Transport av personell ii) Utslipp fra materiell iii) Håndtering av avfall. I denne anskaffelsen utgjør arbeidstimer for personell den største ressursinnsatsen, og transport av personell vil gi det største klimaavtrykket. Personellkjøretøy er i hovedsak lette kjøretøy under 3,5 tonn. Det stilles krav til at minst 90 % av all slik transport skal skje med nullutslippskjøretøy (el- eller hydrogenkjøretøy). Dette er ivaretatt i kap. C2 pkt. 34 Krav til kjøretøy. For bensin- eller dieseldrevne kjøretøy som benyttes i kontraktsarbeidet stilles det krav til utslippsnivå. Slike kjøretøy skal som minimum tilfredsstille Euro VI/6 eller Stage IV normene. Dette er ivaretatt i kap. C3 pkt. 27.3 Ytre miljø. Materiell og timer utgjør en stor del av anskaffelsen. Totalomfanget av materialleveransene er ukjent på tidspunktet for kunngjøring av konkurransen, og lar seg derfor ikke fullt ut estimere på forhånd. Materialleveransene skjer i hovedsak etter oppstått behov og oppdragsgiver har full styringsrett over innkjøpet. Oppdragsgiver legger vekt på materialenes klima- og miljøprofil ved det konkrete innkjøp. Det er imidlertid krav til at det skal benyttes materialer som fremmer gjenbruk. Dette er ivaretatt i kap. C2 pkt. 30.4 Gjenbruk og gjenvinning. Håndtering av avfall utgjør en mindre del av kontraktsutførelsen. Det er stilt krav til hvordan avfall skal håndteres mht. gjenbruk og gjenvinning. Dette er ivaretatt i kap. C2 pkt. 30.5 Avfallshåndtering. Det er krav til at leverandøren skal være sertifisert etter ISO 14001 Krav til ledelsessystem for miljø. Dette bidrar til at leverandøren har en systematisk tilnærming til miljøforvaltning i forbindelse med gjennomføringen av kontraktsarbeidet. Leverandøren vil således bidra til å beskytte miljøet ved å forebygge eller dempe uheldig miljøpåvirkning, overholde miljøforpliktelser, bedre miljøprestasjonen, implementere miljøriktige alternativer og kommunisere miljøinformasjon. Ved å stille minimumskrav i kontrakten er vi i stor grad sikret en klima- og miljøeffekt og vi anser derfor klima- og miljøgevinsten i denne anskaffelsen bedre ivaretatt gjennom en slik kravstilling fremfor bruk av klima og miljø som tildelingskriterium

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner