Cobrief Logo

Utgått

Konkurransen er utgått uten at vinner er annonsert.

Brief

IT-konsulent og rådgivning

Trøndelag Fylkeskommune trenger en nettbasert plattform for kartlegging og deling av ombruksvarer, som møbler, inventar og byggematerialer, levert som en skytjeneste (SaaS) med drift og vedlikehold i leverandørens miljø. Kontrakten har en varighet på 3 år, med automatisk fornyelse for 1 år om gangen. Plattformen skal gi oversikt over brukte produkter, fungere som en markedsplass for bytte, ombruk eller deling internt i fylkeskommunen og eventuelt med andre offentlige aktører, samt ha verktøy for planlegging og organisering av produkter. Tildelingskriteriene er pris (40%) og kvalitet på tjenesten (60%), hvor kvalitet vurderes basert på besvarelse av kravspesifikasjon, brukervennlighet og opplæring.

Slipp å lese og skrive alt selv, la Cobrief gjøre det for deg!

Prøv Cobrief Pro

Om anbudet

    Trøndelag fylkeskommune skal anskaffe en nettbasert plattform for kartlegging og deling av ombruksvarer – gjerne kalt ombruksplattform. Typiske ombruksvarer er møbler, inventar og byggematerialer, men det kan også være aktuelt å ta i bruk løsningen for andre varer med ombrukspotensial. Ombruksplattformen skal gi en samlet oversikt over virksomhetens brukte produkter, og være en «markedsplass» hvor produktene kan byttes, ombrukes, eller deles internt i fylkeskommunen, og eventuelt også med andre offentlige aktører tilknyttet plattformen. Ombruksplattformen skal gjøre registreringsarbeid lett og effektiv, den skal gi gode oversikter med bilde og tekst, og den skal kunne benyttes til kommunikasjon mellom alle typer aktører. Den skal også ha verktøy som tillater planlegging og organisering av produktene. Løsningen skal ha sky-tjeneste som leveransemodell, altså SaaS, med drift og vedlikehold i leverandørens miljø. Nærmere beskrivelse av etterspurt funksjonalitet er gitt i Kravspesifikasjonen (bilag 1A Kravspesifikasjon). Avtaleforholdet reguleres av SSA-L inkludert bilag. Avtalen gjelder i 3 (tre) år regnet fra leveringsdag. Avtalen fornyes deretter automatisk for 1 (ett) år om gangen med mindre den sies opp Kunden med 3 (tre) måneders varsel før fornyelsestidspunktet. Leverandøren kan si opp avtalen med 12 (tolv) måneders varsel før fornyelsestidspunktet.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 («LOA») og forskrift om offentlige anskaffelser av 12. august 2016 nr. 974 («FOA») del I og del II. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen tilbudskonkurranse, jf. § 8-3. Konkurransen vil bli gjennomført som en åpen tilbudskonkurranse, hvor oppdragsgiver forbeholder seg retten til å gjennomføre dialog med leverandørene, jf. FOA § 9-3. Dialogen kan gjelde alle sider ved tilbudene og andre mottatte dokumenter eller opplysninger og kan blant annet omfatte avklaringer og forhandlinger. Oppdragsgiveren kan ha dialog med en eller flere leverandører. En eventuell utvelgelse vil skje i samsvar med likebehandlingsprinsippet, jf. LOA § 4. Oppdragsgiver forbeholder seg også retten til å inngå kontrakt uten å gjennomføre dialog med leverandørene. De må derfor være forberedt på at konkurransen kan bli avgjort uten at de får anledning til å forbedre sitt tilbud, og oppfordres derfor til å levere sitt beste tilbud. Oppdragsgiver vil etter tilbudsfristen utløp beslutte om han skal tildele kontrakten uten ågjennomføre dialog med leverandørene. Dersom oppdragsgiver gjennomfører dialog, er den planlagt gjennomført på følgende måte:• Oppdragsgiver informerer om forhold ved tilbudet som ønskes avklart eller forbedret. Dette gjøres enten elektronisk eller i fysiske møter med leverandørene.• Endringer i tilbudet dokumenteres ved nytt oppdatert tilbud.• Etter dialogen er ferdig, vil det bli gitt ny frist for å levere oppdatert tilbud. Leverandørens opprinnelige tilbud skal være bindende, uavhengig av forhandlingsutspill og svar på disse, til vedståelsesfristen for det opprinnelige tilbudet har løpt ut. Tilbudet skal være gitt i samsvar med opplysninger og krav gitt i dette Konkurransegrunnlaget. Innen tilbudsfristens utløp kan Oppdragsgiver foreta rettelser, suppleringer og endringer av konkurransegrunnlaget som ikke er av vesentlig karakter. Eventuelle rettelser, suppleringer eller endringer av konkurransegrunnlaget, samt spørsmål og svar i anonymisert form, vil bli sendt til alle Leverandører som har meldt sin interesse i Mercell.

    Kontakt navn
    Håkon Farstad
    Kontakt telefon
    +47 45257595
    Adresse
    Strandvegen 17, 7713 STEINKJER

Tildelingskriterier

    Beskrivelse

    Totalpris iht prisskjema

    Evalueringsmetode

    Dokumentasjon: Utfylt bilag 6A Prisskjema

    Beskrivelse

    - Besvarelse av bilag 1A kravspesifikasjon pkt. 2.1 – 2.5 og 2.7*, inkl. leverandørens egen beskrivelse – 50 % - Vurdering av brukervennlighet – 40 % - Opplæring, bilag 1A kravspesifikasjon, pkt. 2.6 – 10 %

    Evalueringsmetode

    Dokumentasjon: * Bilag 2/2A - Løsningsbeskrivelser for krav som krever beskrivelser legges inn i bilag 2, samt leverandørens fritekstbeskrivelse. - Utfylt bilag 1A med bekreftelse på oppfyllelse av krav i kravspesifikasjon leveres i tilbudet som bilag 2A. * Roadmap/implementeringsplan for funksjoner som utvikles og gjøres tilgjengelig innen 6 måneder fra kontraktsignering, herunder hvordan kravet er tenkt løst og hovedaktiviteter i utviklingsløpet. Beskrivelse legges inn i bilag 2. * Demonstrasjonscase og tilgang til demoversjon for vurdering av brukervennlighet: - Registrere et prosjekt - Hvordan registrere varer tilknyttet aktuelt prosjekt i løsningen - Hvordan laste opp og tilknytte relevant informasjon for ombruksvaren - Hvordan generere en ombrukskartleggingsrapport - Hvordan publisere varer i løsningen, - Hvordan endre lokasjon på registrert vare - Hvordan endre antall av en vare - Hvordan endre beskrivelse, status og informasjon om en registrert vare i etterkant - Hvordan reservere produkter - Legge inn varsel for ombruksvaren og demonstrere hvordan varslingsfunksjon fungerer - Hvordan bestille produkter - Hvordan foregår kommunikasjon mellom selger og potensiell kjøper i løsningen. - Vise estimert besparelse i form av innkjøpskostnader, klimagassutslipp og avfallsmengder ved ombruk av varen.

    Delkriterier

    Beskrivelse

    Besvarelse av bilag 1A kravspesifikasjon pkt. 2.1 – 2.5 og 2.7*, inkl. leverandørens egen beskrivelse.

    Beskrivelse

    Vurdering av brukervennlighet.

    Beskrivelse

    Opplæring, bilag 1A kravspesifikasjon, pkt. 2.6.

Tidslinje

Se aktive konkurranser som ligner