Trøndelag fylkeskommune skal anskaffe en nettbasert plattform for kartlegging og deling av ombruksvarer – gjerne kalt ombruksplattform. Typiske ombruksvarer er møbler, inventar og byggematerialer, men det kan også være aktuelt å ta i bruk løsningen for andre varer med ombrukspotensial. Ombruksplattformen skal gi en samlet oversikt over virksomhetens brukte produkter, og være en «markedsplass» hvor produktene kan byttes, ombrukes, eller deles internt i fylkeskommunen, og eventuelt også med andre offentlige aktører tilknyttet plattformen.
Ombruksplattformen skal gjøre registreringsarbeid lett og effektiv, den skal gi gode oversikter med bilde og tekst, og den skal kunne benyttes til kommunikasjon mellom alle typer aktører. Den skal også ha verktøy som tillater planlegging og organisering av produktene.
Løsningen skal ha sky-tjeneste som leveransemodell, altså SaaS, med drift og vedlikehold i leverandørens miljø.
Nærmere beskrivelse av etterspurt funksjonalitet er gitt i Kravspesifikasjonen (bilag 1A Kravspesifikasjon).
Avtaleforholdet reguleres av SSA-L inkludert bilag. Avtalen gjelder i 3 (tre) år regnet fra leveringsdag. Avtalen fornyes deretter automatisk for 1 (ett) år om gangen med mindre den sies opp Kunden med 3 (tre) måneders varsel før fornyelsestidspunktet. Leverandøren kan si opp avtalen med 12 (tolv) måneders varsel før fornyelsestidspunktet.Hovedtrekkene i prosedyrenAnskaffelsen gjennomføres i henhold til lov om offentlige anskaffelser av 17. juni 2016 nr. 73 («LOA») og forskrift om offentlige anskaffelser av 12. august 2016 nr. 974 («FOA») del I og del II. Kontraktstildeling vil bli foretatt etter prosedyren åpen tilbudskonkurranse, jf. § 8-3. Konkurransen vil bli gjennomført som en åpen tilbudskonkurranse, hvor oppdragsgiver forbeholder seg retten til å gjennomføre dialog med leverandørene, jf. FOA § 9-3. Dialogen kan gjelde alle sider ved tilbudene og andre mottatte dokumenter eller opplysninger og kan blant annet omfatte avklaringer og forhandlinger. Oppdragsgiveren kan ha dialog med en eller flere leverandører. En eventuell utvelgelse vil skje i samsvar med likebehandlingsprinsippet, jf. LOA § 4.
Oppdragsgiver forbeholder seg også retten til å inngå kontrakt uten å gjennomføre dialog med leverandørene. De må derfor være forberedt på at konkurransen kan bli avgjort uten at de får anledning til å forbedre sitt tilbud, og oppfordres derfor til å levere sitt beste tilbud.
Oppdragsgiver vil etter tilbudsfristen utløp beslutte om han skal tildele kontrakten uten ågjennomføre dialog med leverandørene. Dersom oppdragsgiver gjennomfører dialog, er den planlagt gjennomført på følgende måte:•
Oppdragsgiver informerer om forhold ved tilbudet som ønskes avklart eller forbedret. Dette gjøres enten elektronisk eller i fysiske møter med leverandørene.•
Endringer i tilbudet dokumenteres ved nytt oppdatert tilbud.•
Etter dialogen er ferdig, vil det bli gitt ny frist for å levere oppdatert tilbud.
Leverandørens opprinnelige tilbud skal være bindende, uavhengig av forhandlingsutspill og svar på disse, til vedståelsesfristen for det opprinnelige tilbudet har løpt ut.
Tilbudet skal være gitt i samsvar med opplysninger og krav gitt i dette Konkurransegrunnlaget.
Innen tilbudsfristens utløp kan Oppdragsgiver foreta rettelser, suppleringer og endringer av konkurransegrunnlaget som ikke er av vesentlig karakter.
Eventuelle rettelser, suppleringer eller endringer av konkurransegrunnlaget, samt spørsmål og svar i anonymisert form, vil bli sendt til alle Leverandører som har meldt sin interesse i Mercell.